Week in Beeld #114: Sintsfeer mét een stiekem vleugje Kerst, en... een onverwachte verrassing!

Yes!! Of moet ik zeggen "Si"? Hij is weer in het land, helemaal vanuit Spanje: onze eigenste Sint Nikolaas. Zoals ik vorige week schreef was Thomas op vrijdag ziek. Gelukkig knapte hij snel weer op en kon hij op zaterdag volop genieten van de intocht van Sinterklaas, die we op tv keken. Omdat mijn ouders en nichtje op bezoek kwamen had ik voldoende lekkers ingeslagen. De bakjes waren aan het einde van de middag leeg hoor 😋🙈.

Thomas volgt vol overgave het verhaal van de Sint. Nu hij eigenlijk wel weet hoe de vork in de steel zit maar er bewust zelf voor kiest mee te gaan in het sprookje, is het eigenlijk alleen maar leuker geworden. De ergste spanning lijkt er namelijk vanaf op deze manier. Eindelijk kan mama namelijk weleens echt gelijk hebben als ze maar blijft zeggen "dat het écht wel goed zal komen"😉😊...
In de avond mochten de kinderen hun schoen zetten. Uiteraard liet ook Vera dit niet aan haar neus voorbij gaan. Samen met Thomas had ik grote gouden chocolademunten gekocht voor in de schoen. Wat had hij een schik dat hij al een beetje wist wat hij de volgende ochtend zou gaan aantreffen 😂.
En toen... schakelden we stiekem even om naar míjn favoriete feest: Kerstmis 🎄! Ik liep namelijk in de winkel tegen deze toffe (en eigenlijk te foute) aftelkerstman aan, en aangezien er zoveel nummers op de blokjes staan dat ik nu al kán gaan aftellen... doe ik dat dus ook maar en staat hij alvast te pronken in de woonkamer. Lang leve de voorpret 🎅!
 Ook de kerstkrans hangt al naast de voordeur hoor, hahaha 😜.
Terug naar de Sinterklaassfeer! Onze dierenwinkel heeft zo'n leuke actie: iedereen mag voor zijn/haar huisdier een bakje komen zetten, waar de Sint dan hopelijk een verrassing in zal doen.
Natuurlijk gingen wij met hond Kenya naar de winkel toe en zetten we haar bakje neer. Vera mocht voor haar cavia's Hamburger en Drumstick ook een bakje neerzetten en Thomas zette een schaaltje voor zijn reuzenslak neer. Nu maar afwachten of er ook iets inkomt...
Kenya mocht een botje uitkiezen in de winkel. Nou ja, botJE… het werd deze joekel (als je goed kijkt op de foto zie je dat ze hem stevig in haar bek vasthoudt 😀).
Op vrijdagmiddag mocht Vera spontaan bij haar vriendin thuis komen spelen. Wat was ze blij! Ik besloot Thomas te verrassen met een diner voor twee: samen gingen we naar het pannenkoekenhuis. Hij vond het helemaal geweldig en genoot volop. Vooraf had hij zich netjes aangekleed en zijn haren naar achteren gekamd, want je kan natuurlijk niet zomaar met een dame uit eten gaan hè 😍?!
Na het eten wandelde we nog even een rondje door het stadje waar we waren. Het was er zo mooi verlicht!
En toen... belandden we in de grootste verrassing van de week: een heuse Sinterklaasintocht, mét boot en heel veel Pieten! Je snapt: Thomas' avond kon niet meer stuk 💖.

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten