Week in Beeld #113: relaxte herfstsfeer, Sinterklaas voorpret, een magisch noodbed en... een hele dag voor mezelf (of toch niet?!)

Kijk, zo voelen wij ons hier in huis: helemaal relaxed en lekker lui. Ben jij 's avonds ook telkens zo vroeg moe tegenwoordig? Ik gaf er maar lekker aan toe en kroop deze week een aantal avonden extra vroeg onder de wol 💤.
Dit vogeltje in onze tuin was een stuk actiever. Wat ziet dat er leuk uit hè? Zo lang hij buiten blijft vind ik hem reuze schattig (ik ben namelijk eigenlijk als de dood voor vogels. Vreselijk vind ik het, al dat gefladder 😱).
 Ja ja, het Sinterklaasjournaal is weer begonnen. Thomas heeft besloten dat hij gewoon weer gelooft in de Goedheiligman en hij wil dus niets horen over het feit dat ik eigenlijk zelf de cadeautjes verzorg. Iedere avond kijkt hij trouw en hij gaat weer helemaal op in het verhaal. Zo mooi om te zien, dat magische denken! En lekkere kruidnoten maken die gezellige Sintsfeer natuurlijk helemaal af, mmm!
Omdat Thomas er zo van geniet hing ik als verrassing voor hem onze Sinterklaasslinger op in de woonkamer.
Hier zit meneer de website van het Sinterklaasjournaal eens goed te bekijken. Vooral het doorgeven van je adres vond hij leuk, je huis komt daarbij namelijk zelfs in beeld. Hij glunderde helemaal van enthousiasme toen hij dat zag!
Iets heel anders: de laatste tijd heeft Vera weer erg vaak last van nachtmerries. Heel naar voor haar. Dit komt al jarenlang in periodes terug. Inmiddels is ze goed in staat om te vertellen wat ze nodig denkt te hebben en eigenlijk gaf ze maar één ding aan: ze wil bij ons terecht kunnen als ze echt heel bang is. Het komt namelijk regelmatig voor dat ze midden in de nacht wakker schrikt en vervolgens vanuit angst niet meer kan slapen en trillend in haar bed ligt, vertelde ze. Wat werd ik daar verdrietig van zeg! Om haar veiligheid en nabijheid te bieden besloten we een 'noodbed' op onze slaapkamer klaar te leggen. We spraken af dat als Vera weer zo bang is, dat ze dan naar boven komt en bij ons verder mag slapen. En weet je wat? Sinds dit bedje er ligt slaapt Vera gewoon door 's nachts, in ieder geval de afgelopen vier nachten. Ze heeft er nog geen één keer gebruik van hoeven te maken, alleen het idee dat het kan helpt haar dus schijnbaar al enorm. Wat ontzettend fijn hè?!
Ik ben zo trots op haar en vind het héél knap dat ze tegenwoordig zo goed haar behoeften kan verwoorden. Dit zelfportret maakte ze deze week op school.
Mijn mooie meisje 😍.
In het nieuwe jaar word ik gekroond 👸! Althans: één van mijn kiezen. Ik verloor deze week namelijk een vulling en bezocht daarom even de tandarts, die vertelde dat er echt een kroon nodig gaat zijn om dit weer te repareren. Hij vroeg zich al grappend af waarom ik mijn kersttrui aan had maar hij verklapte meteen ook dat hij zelf binnenkort zijn boom al op gaat zetten 😂🎄.
Op donderdagmiddag kwamen de ouders van Thomas op bezoek. Na een bakkie koffie en wat bijkletsen speelden ze een uur lang 'Wie is het?' met elkaar. Thomas genoot!
De volgende dag dacht ík eens lekker te gaan genieten. De kinderen zouden namelijk allebei na school bij een vriendje/vriendinnetje gaan spelen en dat betekende... een HELE dag voor mezelf! Wat een luxe zeg! Ik voelde me ook een beetje schuldig dat ik me hier zo op verheugde, maar dat terzijde 🙈… Maar zoals zo vaak liepen de plannen net even anders: Thomas werd namelijk ziek. Arm mannetje, hij voelde zich echt beroerd. Dus hop, lekker met een dekentje op de bank met mij ernaast. Ach, dat dagje 'vrij' komt vast nog wel een keer 😉😊, nu eerst maar eens zorgen dat Thomas opknapt zodat hij dit weekend de intocht van Sinterklaas kan meebeleven.

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten