Week in Beeld #111: 'a very nice' herfstvakantie ;-)

Hier ben ik weer! Vorige week hadden de kinderen herfstvakantie en hadden wij hele toffe plannen, waardoor ik een weekje geen tijd had om te schrijven. Dat haal ik met deze overvolle Week in Beeld ruimschoots in hoor! Ik zal je alles vertellen over de super leuke dingen die we hebben gedaan.
Allereerst was het voor Thomas eindelijk zover... hij ging met mijn ouders naar de voorstelling Caro in het Eftelingtheater. Ze hadden hem dit cadeau gedaan voor zijn verjaardag en zoals je op de foto ziet moest hij best een tijdje aftellen. Maar het was het dubbel en dwars waard, want wat heeft hij genoten. Hij ging die avond na thuiskomst zingend slapen en stond de volgende ochtend zingend weer op. Mooi!

Vera gebruikte de eerste dagen van de herfstvakantie om lekker te chillen en te spelen. Hier speelt ze schooltje met haar knuffels. Ze is best een strenge juffrouw hoor 😂🙈.
De eerste zondag van de herfstvakantie genoten we trouwens van een dagje weg met zijn viertjes. We gingen naar de Efteling. We hadden eerder dit jaar met korting via Albert Heijn kaartjes gekocht, dus dat kwam mooi uit. Het was een hele fijne dag.

Vera mocht voor het eerst in Baron 1898 en dat vond ze helemaal fantastisch. Als het aan haar had gelegen had ze dit jaren geleden al gedaan, maar toen was ze nog te klein. Gelukkig vindt Thomas dit soort achtbanen nog te eng en daarom keek ik samen met hem vanaf de balustrade toe hoe Vera en manlief het wél aandurfden zich in volle vaart naar beneden te laten storten.
En toen... was het eindelijk tijd voor onze citytrip! We gingen met de trein naar Londen. Zo gaaf! Ik zal binnenkort nog een apart blogje wijden aan alle papieren die we meenamen om de voogdij aan te tonen (ik had uiteindelijk meer formulieren dan kleding bij me 😉), ik kreeg hierover hele nuttige adviezen van andere pleegouders.
De treinreis an sich was al een hele belevenis! Vooral Thomas keek zijn ogen uit. Zijn knuffels mochten gezellig van het uitzicht meegenieten 😍.
Een paar uur later arriveerden we in Londen! Whoehoe!! De eerste middag gingen we naar een hele grote speelgoedwinkel, Hamleys, dat vonden Vera en Thomas natuurlijk helemaal geweldig. Ook gingen we lekker uit eten in een restaurant compleet aangekleed in oerwoud decor, het Rainforest Café. Leuk! Daarna op naar het hotel, waar we een vierpersoonskamer hadden geboekt.
De volgende dag vertrokken we na een uitgebreid ontbijt met een dubbeldekker en de metro naar de binnenstad, waar we eerst de Towerbridge bezochten. Prachtig!
Vanaf daar reisden we per boot een stuk over de Thames, we stapten vlakbij de Big Ben weer uit.
En liepen vervolgens naar Buckingham Palace. Dat vonden de kinderen reuze indrukwekkend om te zien! Vooral die serieuze wachters maakten indruk...
In de middag reisden we naar de Harry Potter Studio's, net iets buiten Londen. Wat was dit fantastisch zeg! De kinderen vinden allebei de films erg leuk en om dwars door al die gigantische decors te lopen was een hele bijzondere ervaring. Wow, echt een aanrader!
Thomas vond vooral de enorme maquette van het Zweinsteinkasteel prachtig om te zien. Het was allemaal sprookjesachtig mooi.
Na nog een nachtje slapen was het alweer tijd om naar huis te rijden. De hond had bij mijn schoonmoeder gelogeerd en daar aten we nog gezellig een hapje mee toen we haar weer ophaalden. Vera bleef maar tegen mijn schoonmoeder zeggen dat ze het zó leuk had gehad in Londen 💖. Wat een prachtige herinneringen hebben we deze dagen kunnen maken met zijn vieren zeg!
Na nog een rustig zondagje thuis zat de vakantie van de kinderen er alweer op.


Op dinsdag ging ik na het werk gezellig uit eten. Deze foto is nogal blurry en doet het heerlijke eten geen recht, het was echt genieten!
En deze week mochten we ook weer voor het eerste krabben in de ochtend! Vera maakte deze grappige foto van mij 😂. Je ziet al dat ik het helemaal niet erg vind, die kou. Ik kan er zelfs echt enorm van genieten!!
En bij kou hoort natuurlijk ook... stamppot! Terwijl de mama van Vera op bezoek was en Vera en zij gezellig spelletjes deden, konden Thomas en ik aardappels schillen en samen koken. Heerlijk!

Fijn weekend allemaal 💋💋!! Enne..houd mijn Facebookpagina de komende dagen even goed in de gaten, want er komt héél tof nieuws aan 😊😁...

Reacties

Best gelezen berichten