Week in Beeld #112: een happy sunday, spelletjesavond na een hoop gechagerijn en de puzzel die bezoekregeling heet is weer gemaakt!

Afgelopen zondag was een heerlijke dag. Hoe kon het ook anders, want zó startte hij voor mij: met een lekker ontbijtje op bed 😍.
Die dag kwam mijn allereerste blog voor de Club van Relaxte Moeders online. Wat ben ik trots te mogen bloggen voor een partij met zo'n groot bereik. Hopelijk komt pleegzorg als vorm van ouderschap zo nog meer onder de aandacht! Mijn eerste verhaal werd in ieder geval goed ontvangen en meer dan 4000 keer gelezen 😃.
In de middag gingen we met zijn viertjes naar de dierentuin. Gezellig en leuk!
Oh ja, dat ontbijtje op bed kwam doordat ik flink uitsliep. Manlief vond het kennelijk tijd dat ik wakker werd 😉. De avond ervoor was ik namelijk met vriendinnen op stap geweest en waren we ontsnapt uit een hele gave escaperoom. De meerderheid van de mensen die hem deden kwam er niet op tijd uit, maar wij lekker wel 😜.
Op dinsdag kwam ik om één of andere reden nogal knorrig uit mijn werk. Dat de kinderen stormachtig en dus heel luid aanwezig waren hielp niet om mijn humeur te verbeteren. Na een hoop luidkeels gemopper van mijn kant lukte het toch de avond gezellig af te sluiten door samen spelletjes te doen. Eerst kwartet en toen Uno. Vera doet op de foto haar duim omlaag omdat ze zojuist een potje had verloren 😂.
Donderdag was ik vrij en ging ik eens rustig zitten om de bezoekregelingen voor het nieuwe jaar in te plannen. Vera's ouders komen los van elkaar en die van Thomas samen, we hebben dus drie omgangsregelingen. Na het nodige overleg over de planning per app met de ouders van Vera is het gelukt hoor: de data kunnen dit weekend de deur uit. Ik ben altijd weer opgelucht als al die puzzelstukjes weer in elkaar blijken te passen 😊...
Vera had donderdag een spannende dag op school, want ze had een spreekbeurt. Omdat deze over uilen ging mocht haar knuffeluiltje mee. Het was erg goed gegaan en ze was trots op zichzelf, fijn!
Ook Thomas maakt steeds meer nieuwe stappen op school. Het lezen lukt al een klein beetje en daar ben ik heel blij mee. Toen we daar vrijdagochtend over kletsten en ik hem een compliment gaf was Vera echter not amused. Een compliment voor Thomas betekent voor haar namelijk het gevoel dat zíj iets niet goed doet. Ze voelt zich dan de mindere, wat ik ook zeg of uitleg. Vanuit dat gevoel maakte ze een aantal erg onaardige opmerkingen naar Thomas toe. Maar...dat maakte ze in de middag weer goed, ze zocht in de supermarkt dit lieve cadeautje voor Thomas uit. Hij is (ondanks het feit dat hij inmiddels 'het grote geheim' kent) zeer verheugd over de komst van Sinterklaas volgende week. Dit presentje was dus een schot in de roos, en natuurlijk mocht Vera ervan mee snoepen 😋.

Kijken jouw kids ook al zo uit naar de komst van de Goedheiligman?

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten