Week in Beeld #94: zomerse taferelen en... een extra pleegkindje erbij (voor eventjes dan...)!

Hebben jullie vorig weekend gekeken naar het Songfestival? Ik moet bekennen dat ik geen fan ben en dus heb overgeslagen, maar de kinderen vonden het wél machtig interessant. Als het niet zo laat werd uitgezonden had ik overwogen om samen met hen te gaan kijken, maar ja... Gelukkig besteedde het Jeugdjournaal er de volgende dag veel aandacht aan, Vera en Thomas waren vreselijk blij dat 'onze Duncan' had gewonnen. Vera maakte maandag op school een prachtige tekening ervan, mooi geworden hè?!

Wat was het deze week op veel momenten heerlijk weer zeg! Ik vond deze zomerse outfit er helemaal bij passen. Op mijn werk bleken meerdere collega's gekleed in tropische printjes en weer een andere collega maakte een foto van ons allemaal bij elkaar 😊: een vrolijke bedoening.
Na thuiskomst uit het werk had Vera een soort speurtocht met briefjes voor me uitgestippeld. Overal moest ik zoeken, ze had van alles verstopt.
Uiteindelijk had ik dan toch eindelijk alle briefjes gevonden en mocht ik ze gaan lezen. Vooral het eerste briefje raakte me, Vera schreef daarop: "ik hep een pleeggezin. En een pleegbroer. En een pleegmama. En pleegpapa. En ben gelukkeg. Echt waar. Echt. En volgens mij? Zijn mijn ouders blij met mij. Denk ik?" De kwetsbaarheid en de wens zich te hechten spatten er vanaf. Zo mooi, zo bijzonder, zo ontroerend! Wat kan ze zich toch goed verwoorden op papier (van wie ze dat nu toch heeft 😉😂?).
Nog meer zomerse taferelen: we aten deze week zeker drie keer lekker buiten in de tuin. Ik vind dat altijd zo gezellig en ontspannen.
Ook mocht ik deze week weer naar een bijeenkomst van de cursus 'zorgen voor getraumatiseerde kinderen'. Ter voorbereiding vulde ik samen met Vera haar steunplan in. Hierbij kon ze goed aangeven wat haar triggers zijn en wat ze van ons nodig heeft als ze zich onveilig voelt. Ook kon ze heel goed benoemen hoe haar gedrag eruit ziet als ze zich niet fijn voelt: dit komt er altijd met veel bombarie en boosheid uit. Fijn om te merken dat ze steeds beter inzicht in zichzelf krijgt, wat ben ik trots op haar!
Vrijdag was een hele leuk dag: we kregen er een extra pleegkindje bij. Nou ja, voor een middagje dan. Thomas' beste vriendje van school woont ook in een pleeggezin en kwam  gezellig bij ons thuis spelen. Zo grappig om al die kleine overeenkomsten te herkennen met die twee van ons qua gedrag. We zijn heerlijk met de stepjes naar het park gegaan en daarna hebben de kinderen zowat de hele middag in de tuin gespeeld. Ze maakten soep van stoepkrijt en hadden de grootste lol.
Ook had ik een knutselactiviteit klaarstaan: ze mochten deze gipsen autootjes verven. Voor iets meer dan een euro te koop bij Action, verf en kwastje zat er ook bij. Ze kunnen ook nog eens echt rijden! Erg leuk, en kijk eens hoe prachtig ze zijn geworden 😍. Het werd een hele gezellige middag die we afsloten met frietjes eten in de tuin.

Hoe was jouw week? En wat zijn je plannen dit weekend? Ik wens je hele fijne dagen!! 💋💋

Reacties

Best gelezen berichten