Week in Beeld #91: een zieke hond, boze Vera in het tuincentrum, kampeerpret en...een héél gezellig dinertje voor Thomas!


Afgelopen weekend, nadat we uit Drenthe terugkwamen, waren we druk doende met een zieke hond. Kenya gaf over en had diarree. Gelukkig was ze verder wel levendig, maar niet zo'n blij ei als normaal gesproken. Op deze foto ligt ze er wat zieligjes bij, vind je ook niet? De dierenarts gaf haar een antibioticakuur maar kon gelukkig verder niets ernstigs ontdekken.
Tussen alle extra uitlaatrondjes door bezochten we met zijn viertjes het tuincentrum om nieuwe planten voor in de voortuin te halen. Ook kocht ik deze toffe vaas (die op tafel staat) en een hangplantje voor bovenop de kast. Vera was niet zo goed gemutst en continu aan het zeuren om ook iets te krijgen. Dit speelt de ene keer meer dan de andere keer, maar over het algemeen lijkt ze nogal geneigd houvast en waardering te zoeken in materiële zaken. Ik schreef daar al eens dit blogje over. Intussen heeft ze zakgeld en weet ze heel goed dat als ze iets voor zichzelf wilt kopen, ze daarvoor moet sparen (buiten de dingen die ze nodig heeft natuurlijk, want die betalen wij altijd voor haar). Laatst had ze een knuffelpanda aangeschaft en dus was haar geld op, helaas pindakaas...

Eenmaal thuisgekomen bedacht ik een simpele oplossing: ik plukte buiten wat bloemetjes en deed deze in een vaas. Zo probeerde ik haar te laten zien dat je ook kunt genieten van dingen die niet perse nieuw zijn of veel geld kosten. Ze was er erg blij mee en zocht er een mooi plekje voor op haar slaapkamer.
Aan het begin van de week was ik druk met werk en maakte ik weinig foto's. Ik had helemaal nog geen zin om weer te werken maar toen ik eenmaal aan de slag was ging het prima!

Op donderdag gingen de kids en ik samen met mijn ouders en nichtjes naar het Openluchtmuseum in Arnhem. Leuk! Vooral Thomas vond alles machtig interessant en stelde zoals altijd duizend en één vragen 😄.
Vera wilde uiteraard de ouderwetse fietsen wel even proberen, dat was nog best lastig hoor!
Na het museumbezoek ging Vera met mijn ouders en nichtjes mee. Zij stonden op een camping daar in de buurt voor een korte vakantie en Vera mocht een nachtje in de tent van ons nichtje komen logeren. Ze vond het helemaal geweldig en keek er al de hele week naar uit!! Ik was natuurlijk bang dat ze het te koud zou krijgen, maar Vera wuifde al mijn zorgen weg, nam een extra deken mee en genoot met volle teugen.

Thomas had daardoor even de aandacht van ons allebei: een unicum! Samen met hem gingen we uiteten in een sushi/grillrestaurant. Hij straalde de hele avond van oor tot oor en bleef ons allebei maar kusjes en knuffels geven, zó lief 😍!

Vera at trouwens ook heerlijk in een restaurant die avond, ze stuurde me een foto van haar eten (een 'lekker nij' 😊) in deze mail:

Op vrijdagochtend gingen Thomas en ik even de stad in samen, voordat we Vera weer ophaalden van de camping. Hij vond zijn bureau zo rommelig dat hij graag opbergdozen wilde halen om de boel eens goed op te ruimen. Daar zei ik geen nee tegen natuurlijk! Dit is het eindresultaat. Voor mijzelf scoorde ik deze gave zomerse outfit, waar ik heel vrolijk van word. Nu nog wachten op warmer weer...

En last but not least: nieuws over Kenya. Ze is weer beter! Hoera! Om dat te vieren bezochten Thomas en ik de dierenwinkel die afgelopen vrijdag zijn deuren opende bij ons in de buurt (de eigenaar had dus direct zijn meest nieuwsgierige klant te pakken want ook hier opende Thomas zijn vragenvuur 😂) en zochten we dit speeltje voor haar uit. Zoals je ziet was ze er heel blij mee!

En dan zit na dit weekend de meivakantie er alweer op. Gelukkig hebben Vera en Thomas zin om weer naar school te gaan. Dit weekend gaan we alvast aan de slag met het knutselen van Moederdagcadeautjes. Wat zijn jouw plannen?

Fijn weekend 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten