Week in Beeld #93: verwennerij op Moederdag, een feestelijk oudercontact en een indrukwekkend museumbezoek

Degenen die mij op Facebook volgen hebben al gezien dat ik enorm verwend ben op Moederdag! Thomas kwam 's ochtends vroeg met maar liefst twee prachtige knutselwerkjes aan en Vera had een doos vol cadeautjes en lieve briefjes gemaakt. Vooral haar quotes over mij vond ik geweldig: "lief voor andre", "is slim", "echt waar is knap" en de meest hilarische: "erg mooi dik" 😂😂. Je snapt: mijn dag kon toen al niet meer stuk !!

Maar dat was nog niet alles: ik bleek in de prijzen te zijn gevallen bij de Albert Heijn, die een loting had gehouden waaraan ik had meegedaan. Ik won een bon voor een schoonheidsbehandeling, ik heb er nu al zin in 😍😍😍!

Tot slot kreeg ik ook nog een mooi cadeau van manlief: een activity tracker, die wilde ik al een poos heel graag. En ja, ik weet dat ik niet zijn moeder ben, maar wij vinden het leuk elkaar een beetje extra waardering te laten zien op dit soort mooie dagen. Nu nog een tof cadeau voor Vaderdag bedenken dus!
Uiteraard besteedden we ook aandacht aan de mama's van Vera en Thomas op Moederdag. Vera ging beeldbellen met haar moeder en met Thomas stuurde ik zijn moeder een mooie foto van hen samen op. Zij reageerde heel lief, kijk maar eens op het screenshot dat ik van ons gesprekje maakte. Zo bijzonder dat zij deze dag kan delen met mij op deze manier!
Op maandagmiddag was Vera lekker bezig aan de eettafel. Eerst 'make uppen' (wat ze verbazingwekkend goed deed!) en daarna....
...verfde ze een fotolijstje voor haar papa's verjaardag. We deden er een mooie foto van haar in.
En kochten er een leuk zakje snoep bij, plus dit toffe cadeautasje (echt Hema 😉).
Op donderdag kwam haar papa namelijk op bezoek. Omdat Vera had aangegeven dat ze graag weer eens samen met hem wilde eten nodigden we hem uit voor de avondmaaltijd. Vera koos spaghetti en zowel zijzelf als haar vader smulden ervan. Het werd een gezellig bezoekje, wat we afsloten met ijstaart als toetje. Om het extra feestelijk te maken en alvast haar vaders verjaardag een beetje te vieren stak Vera er een kaarsje in. Natuurlijk mocht haar papa die uitblazen, hoera!!


Kijk eens wat een mooi paard Thomas deze week meenam uit school. Ze werken daar nu met het thema 'de boerderij' en dat levert leuke knutselwerkjes op 😊.


Wist je dat ik tegenwoordig ook blogs over mijn werk in de GGZ schrijf voor V&VN? Mijn meest recente blog lees je hier.
Op zaterdag wilden Vera en Thomas graag naar een museum, het liefst iets over de Tweede Wereldoorlog. Sinds afgelopen Bevrijdingsdag vinden ze dit onderwerp erg interessant. Daarom bezochten we het Nationaal Bevrijdingsmuseum. Daar was onder andere een expositie over Anne Frank. Ook was er een apart boekje beschikbaar met informatie voor kinderen erin. Het was zeker de moeite waard! Momenteel wordt het museum verbouwd, vanaf september gaat de nieuwe, grotere vestiging open. Wij komen daar zeker nog een keertje kijken.
In de museumshop kocht Thomas een vlag van Nederland. Hij wapperde er de rest van de dag trots mee heen en weer 😃.
En Vera hing deze prachtige wens in de wensboom van het museum❤.

Met die mooie boodschap sluit ik deze Week in Beeld af. Ik wens jullie een hele fijne zondag 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten