Week in Beeld #92: knutselen voor Moederdag, dodenherdenking, Thomas naar het ziekenhuis en eerste hulp bij onrust


Week in Beeld is iets vroeger dan andere keren, want dit weekend is voor ons een gezellige drukke boel met een verjaardag, etentje en Moederdag. Over Moederdag gesproken: afgelopen weekend knutselden Vera en Thomas wat af voor hun beider mama's. Allebei vinden ze het niet fijn om op school twee werkjes te maken (dit geeft tijdsdruk voor hun gevoel) en beiden geven aan graag zowel hun mama als mij een cadeautje te willen geven (en daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk 😉). Daarom knutselen we thuis een presentje voor hun mama's. Dit jaar werd het een schilderij, waarover zo meteen meer!

Ik knutselde zelf maar gezellig mee en maakte een hanger voor in de badkamer, waar ik allerlei monstertjes aan hing die normaal ergens achterin een la liggen te verpieteren. Nu zijn ze in beeld en worden ze hopelijk wél gebruikt 😊.

De rest van het weekend was vrij relaxed, heerlijk zeg. Vera keek samen met de hond tv, languit liggen naast elkaar op de bank 😍.
Ook deden we mee aan de twee minuten stilte in het kader van de Dodenherdenking. Het was het eerste jaar dat de kinderen (met name Thomas) er vragen over stelden. Samen keken we de Klokhuis serie '13 in de oorlog', die speciaal voor kinderen is gemaakt. Op YouTube zijn alle afleveringen hiervan terug te vinden, een aanrader voor kinderen die eraan toe zijn meer over dit onderwerp te weten te komen. Ook las ik stukjes voor uit een boek over Anne Frank, wat ik al heb sinds mijn eigen kindertijd. Fijn om dit met elkaar te kunnen delen.






Op donderdagochtend ging ik met Thomas naar het ziekenhuis. Niets ernstigs gelukkig hoor, maar elk jaar brengen we even een bezoekje aan de kinderarts in verband met zijn genetische afwijking en de medicatie die hij gebruikt. Gewoon controle dus. Thomas vindt het altijd een feestje om erheen te gaan, want er is leuk speelgoed en hij is dol op zijn dokter. Die was ook dit keer weer dik tevreden, we hoeven zelfs pas over twee jaar terug te komen omdat het zo goed en stabiel gaat met Thomas' groei en ontwikkeling. Mooi nieuws!
Helaas had deze 'anders-dan-anders-ochtend' waarschijnlijk toch voor wat spanning bij Thomas gezorgd, want op school was hij erna erg boos geworden om iets kleins. Volgende keer gaan we dat dus anders plannen of houd ik hem na een doktersbezoek een dagje thuis. Nou ja, we hebben dus nog even tijd om dat te bedenken 😉...

En kijk, taaaadaaaa…. daar zijn ze dan: de schilderijen die Vera (boven) en Thomas (onder) voor hun mama's maakten ter gelegenheid van Moederdag. Door met tape de letters te plakken en het tape er na het schilderen af te halen krijg je dit toffe resultaat. Mooi geworden hè? Thomas kon deze week zijn schilderij alvast aan z'n mama geven, tijdens het ouderbezoek. Ze was er heel blij mee! Dit keer was het bezoekje niet thuis maar gingen we samen met zijn papa en mama op pad, naar Decathlon voor nieuwe skeelers en beschermers, want oh, wat groeit die jongen snel zeg... Daarna aten we samen met zijn ouders een hapje bij 'restaurant de Goude Bogen' 😋 om het feest compleet te maken. Het werd een gezellige boel en Thomas genoot volop!

Het was een bezig weekje en deze Week in Beeld is door alle drukte ietsje korter dan normaal. Heb je nog behoefte aan wat extra leesvoer dit weekend? Kijk dan eens naar mijn blog over de Eerste Hulp Bij Onrust Doos. Wie weet heb jij ook iets aan deze tip, die ik kreeg tijdens de cursus 'zorgen voor getraumatiseerde kinderen'!

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten