Week in Beeld #50: n贸g een rapport, afscheid van school en... start van de grote vakantie!

Dit was de week waarin we echt alles in onze oude woonplaats afsloten. De week waarin er een einde kwam aan al het heen en weer rijden met de auto (naar mijn werk kan ik veel sneller reizen met de trein) en de week waarin Vera en Thomas afscheid namen van hun school. Inmiddels is het allemaal alweer achter de rug en... is de zomervakantie voor de kids begonnen! Hello good (and very Sunny 馃槑) days!! 






Afgelopen zondag maakte ik er samen met Vera een lekker rustig dagje van. Omdat ik niet zo lekker was maakte ze een heerlijk fruithapje voor me (en hielp ze me daarna het lekker op te peuzelen, haha 馃槀). Z贸 lief!











We telden heel wat af deze week, bij elke dag kwam een kruisje te staan. Ik merkte dat zowel Vera als Thomas echt toegroeide naar het afscheid nemen van hun school, juffen en klasgenootjes. Toen de dag eenmaal daar was (woensdag), was het goed zo. Ze waren er klaar voor, bijzonder en heel fijn om te merken.










Thomas kreeg op dinsdag nog zijn allerlaatste rapport mee naar huis, waar ook dit invulblad in te vinden was. Zo mooi om zijn open en herkenbare antwoorden op de gestelde vragen terug te lezen! Ik ben super trots op hoe hij zijn gevoelens steeds beter weet te verwoorden!!












Op woensdag bracht ik de kids naar school, waarna ik nog even ging werken. Manlief was aanwezig bij het afscheid op Thomas' school. Met een lach van oor tot oor werd hij op een speciaal voor hem versierd karretje door een erehaag van wuivende schoolgenootjes en juffen de school uitgereden. Helemaal passend bij hem, super was het! Vera straalde van alle aandacht die ze die ochtend had gekregen toen ik haar ophaalde. E茅n voor 茅茅n knuffelde ze haar klasgenootjes en juf en daarna was het echt tijd om te gaan. Wat ben ik trots op hoe Vera en Thomas afscheid hebben genomen! Ze hadden trouwens ook allerlei leuke en lieve cadeautjes meegekregen. Vera was het meest verguld met het afscheidsboekje, waarin al haar klasgenootjes een pagina voor hun rekening hadden genomen. Om deze pagina moest ik stiekem een beetje lachen: Het leukste aan jou vind ik je stem. Degenen die Vera weleens hebben horen babbelen zullen beamen dat haar stem inderdaad uniek (en behoorlijk aanwezig 馃槃) is.

En toen... was het dan echt voorbij. In de avond volgden een flinke driftbui van Vera en een onbedaarlijke huilbui van Thomas, en ook dat was goed. Alle spanning moest eruit!
De volgende dag gingen de kids even naar mijn schoonmoeder omdat ik naar een werkoverleg toe moest. Ze kregen beiden een kleurboek, Vera koos 'Mindful kleuren voor volwassenen' (hopelijk helpt het 馃槈) en Thomas koos voor een boek met prenten van, zoals hij zelf zei, 'Sincent van Goggg' 馃槉. Door oma werden ze op een smakelijk maar oh zo spannend verhaal over een afgesneden oor getrakteerd 馃槅…

Vakantietijd! Wat een heerlijk weer om de vakantie mee in te luiden zeg. Vera en Thomas sleepten bakken vol speelgoed mee naar buiten, waar ze vervolgens een soort pretpark maakten. Ze waren er urenlang zoet mee!







Ik leefde ondertussen mijn creativiteit uit op een oude pallet. Erboven zie je trouwens een door manlief zelfgemaakt vogelhuisje. Gezellige boel zo samen h猫?!

Wij gaan dit weekend allerlei leuke dingen samen doen, waarover volgende week meer natuurlijk! Heb jij al zomerse plannen gemaakt? Ik wens je een mooi weekend toe 馃拫馃拫!!












Reacties

Best gelezen berichten