Week in Beeld #51: genieten van de vroege vakantie, verwennerij tijdens het ouderbezoek, wennen op de nieuwe school en... super trots op Vera!


Kijk eens wat een lange vlechten! Die zaten tot vrijdag nog aan de rest van Vera's haren vast. Maar nu zijn ze onderweg naar Stichting Haarwensen, die haarwerken maakt voor kinderen die hun haren verliezen. Vera heeft haar haren aan hen gedoneerd, en ik ben uiteraard trotser dan trots op haar! Ze heeft nu een super stoer kapsel, daarover zo meer…


Terug naar vorig weekend: aangezien Vera en Thomas die week al afscheid hadden genomen van hun oude school was voor hen de vakantie eigenlijk al begonnen. Joepie!! Samen met hen, mijn ouders en nichtjes ging ik naar de speelnatuur van Tiengemeten. Eerst staken we per boot over naar dit prachtige eiland  en daarna begon het speelplezier! Vera en Thomas genoten met volle teugen, vooral van de modderglijbaan. Geweldig hoe smerig ze daarvan werden 😂🙈! We bleven slapen bij mijn ouders en gingen de volgende dag weer huiswaarts.

Die zondagmiddag wilde Thomas graag een eindje fietsen met manlief. Samen met Vera en hond Kenya ging ik een ijsje halen. Het werkt binnen ons gezin goed om regelmatig even op te splitsen, zodat beide kids één op één aandacht krijgen. Vera genoot van haar ijsje, en Kenya mocht stiekem een likje meesnoepen 😋.











Maandag was een spannende dag voor Thomas, want hij mocht gaan wennen op zijn nieuwe school. Ik ging op de fiets met hem mee en kreeg in de aula uitleg over het reilen en zeilen op de school terwijl Thomas zijn juf en klasgenootjes ontmoette. Hij was er heel enthousiast over! Extra leuk: ik ontmoette een andere pleegmoeder, wiens pleegkindje volgend schooljaar bij Thomas in de klas komt! Ik zag haar zitten en dacht direct: dat zou weleens een pleegmoeder kunnen zijn... Zou ik er een neus voor hebben denk je? Hahahaha 😂! Op woensdagochtend mocht Vera in haar nieuwe klas komen kijken. Ze was super nerveus en had daardoor de dagen ervoor een nogal kort lontje 💣, maar gelukkig had ook zij het erg leuk gehad. Ze vertelde zelfs dat ze al twee nieuwe vriendinnen had gemaakt 💗!

Maandag werkte ik tussen alle bedrijven door vanuit huis, en met zijn viertjes gingen we tussen de middag even fietsen en ergens lunchen. Een gezellige break!







In de avond kwamen er drie vriendinnen eten en ons nieuwe huis bewonderen. Kijk eens wat een mooie bloemen ik van hen kreeg 😍! Vera en Thomas genoten mee van het bezoek, ze vinden dit altijd zó gezellig! Een beetje jammer dat ze dan dus ook weinig zin hebben om te gaan slapen, maar ja, je kan niet alles hebben hè 😉?!



Dinsdag was het een druilerige dag hier, en terwijl ik op mijn werk was ging manlief met de kinderen naar de bioscoop. Zo zag de zaal eruit, het werd een privévoorstelling dus 😃! Die avond kreeg ik allerlei enthousiaste verhalen om mijn oren over de film, The Incredibles 2. Ze hadden genoten dus 👍.




Woensdagavond verraste manlief me met dit heerlijke zelfgemaakte gebakje als toetje, mmmm! Het was maar goed dat ik die avond een lange wandeling ging maken met een vriendin 😄, wat trouwens ook heel fijn was!







Nu de weken in principe leeg zijn maken we op een klein kalendertje een weekplanning samen met de kids, zodat hen duidelijk is wat we op welke dag gaan doen. Op donderdagochtend stond er knutselen op de agenda. Maar soms lopen dingen toch anders dan je vooraf in je hoofd hebt... Vera ging lekker aan de slag met foamklei, maar Thomas wilde iets ingewikkelds doen met vouwblaadjes, wat vervolgens voor geen meter lukte en resulteerde in een driftbui. Toen hij bedaard was wilde hij wel graag met goudverf een fotolijstje bewerken en ging hij alsnog fijn aan de slag.







Even tussendoor: heb je mijn blog van eerder deze week al gelezen? Ik schreef vanuit mijn ervaringen over de do's en don'ts tijdens de eerste weken van een pleegzorgplaatsing. Wie weet heb je er iets aan!








Aan het einde van de middag op donderdag kwam de papa van Vera op bezoek. Omdat het het einde van het schooljaar was, bracht hij cadeautjes mee: een heleboel squishy's, waar Vera helemaal weg van is! Ze was er super blij mee en stalde ze die avond allemaal uit op haar nachtkastje. Papa bleef gezellig eten en het werd een fijne middag voor hen allebei.











Zaterdagochtend ging we op bezoek bij de oma van manlief. Zij is 98 (!!) jaar oud en woont in een verpleeghuis. De laatste weken gaat ze hard achteruit en dus wilden we graag naar haar toe. Ze heeft dementie en was behoorlijk in de war toen we er waren. Ze wist niet meer wie we waren, hoewel haar wel iets bijstond van onze hond, die we tijdens een vorig bezoekje hadden meegenomen. Desondanks ontstond er toch even een mooi gesprek: ze gaf aan dat het goed was zo, ze heeft een fijn leven gehad en altijd veel ondernomen, maar nu is ze klaar. Daarna vertelde ze ons hoe fijn ze het vond dat we er waren. Met een lach en een traan zeiden we haar gedag...❤
Op de terugweg reden we nog even langs mijn beste Zweedse vrienden: IKEA! Daar scoorden we voor een prikkie (want flink afgeprijsd) dit toffe plantenrek. Wat staat 'ie leuk in onze woonkamer hè?

En tot slot...trrrrrrrrrromgeroffel…: Vera's nieuwe kapsel!! Zoals ik net al schreef was het deze week bye, bye, lange vlechten en hello, kort stoer kapsel! Vera wist exact wat ze wilde, had van tevoren plaatjes opgezocht en liet een heel gewaagd-gaaf-übercool kapsel knippen bij de kapper. Wat staat het haar goed, vind je ook niet? Ik vind het zó bijzonder dat ze zoveel lef heeft en lekker doet wat ze zelf mooi vindt!

Met deze trotser-dan-trotsheid sluit ik dit weekoverzicht af. Volgende week alweer week 52 van deze rubriek! Die eenjarige verjaardag wordt natuurlijk een klein feestje, en uiteraard ben jíj van harte uitgenodigd 😉🎉🎇!!

Reacties

Best gelezen berichten