TROTS!!

Lieve Vera,

Vandaag, op deze bijzondere dag, wil ik even benadrukken hoe ontzettend trots ik op jou ben. Vanmiddag heb jij jouw geliefde school gedag gezegd, en wat heb je dat knap gedaan! Dit was de plek waar jij als vierjarig hummeltje voor het eerst plaatsnam op één van die ieniemienie kleuterstoeltjes in de kring. Dit was de plek waar je al snel je eerste 'verkering' kreeg (in de groep 1 en 2 was je een behoorlijke hartenbreker hoor 😉!), de plek waar je stap voor stap letters en zinnen ging lezen, de plek waar leren soms ook best heel moeilijk bleek voor jou, maar waar je altijd doorzette en het bleef proberen. Het is nu tijd voor een nieuw hoofdstuk, een nieuwe plek, een nieuwe start. Met trotse tranen in mijn ogen heb ik vandaag mogen toekijken hoe jij één voor één je klasgenootjes een dikke knuffel gaf, en daarna als laatste je lieve juf. Je straalde van alle aandacht die je vandaag had gekregen, en wat vond ik je stoer! Lieve Vera, toen ik jou zo zag wist ik bijna zeker; dat gaat wel goedkomen met jou op die andere school. Wat ben ik ongelofelijk trots op je...


Lieve Thomas,

Vandaag, op deze bijzondere dag, wil ik je even zeggen dat ik enorm trots op je ben. Vanmiddag heb je jouw geweldige school gedag gezegd, en wat deed je dat goed! Dit was de plek waar jij kwam nadat het op je vorige school helemaal was misgelopen. Een spannende overstap, waarvan al gauw bleek dat het een goede zet was geweest. Dit was de plek waar jij jezelf mocht zijn, met al je bijzonderheden en je buien. De plek waar je op je eigen tempo en op je eigen niveau kon leren, soms snel en soms met hele kleine kabouterstapjes. Dit was de plek waar jij je veilig voelde en waar je bakken vol gezelligheid vond bij alle lieve meesters en juffen. Vol bewondering heb ik gevolgd hoe jij steeds een beetje meer toegroeide naar het afscheid waar je aanvankelijk zo tegenop had gezien. Vandaag was je er klaar voor, het was goed zo, en met een brede lach op je gezicht werd je door een haag van wuivende schoolgenootjes op een speciaal voor jou versierd karretje naar buiten gereden. Vol zelfvertrouwen de toekomst tegemoet. Toen ik dat zag wist ik bijna zeker; het gaat wel goedkomen met jou op je nieuwe school. Wat ben ik gigantisch trots op jou...


Héél veel dank aan alle lieve juffen en klasgenootjes: zonder jullie was dit fijne afscheid niet mogelijk geweest! 

Reacties

Best gelezen berichten