Week in Beeld #49: een nieuw bed en een hoop jaloezie, warm weer en een spetterend ouderbezoekje en... afscheid van onze manege...

Wat een zonnig weer is het hè?! Stiekem doet dit mij soms verlangen naar ijskoude wind en een dik pak sneeuw (ja ja, ik ben toch meer een wintermens), maar ik moet zeggen dat ik er wel een beetje een vakantiegevoel van krijg hoor. En dat komt mooi uit, want de zomervakantie van de kids komt steeds dichterbij. Aankomende week is namelijk al hun allerlaatste schoolweek. Maar eerst terug naar de afgelopen zeven dagen, want daarover valt weer een hoop te vertellen. Lees je gezellig mee 😃?







Dit was de week dat we onze geliefde manege gedag zeiden. Op maandagmiddag hadden Vera en Thomas hun laatste les. Uiteraard mochten ze trakteren. Een feestelijk einde van een fijne tijd hier! Op vrijdagochtend had ik zelf mijn laatste paardrijles. Het werd een top les: we reden buiten in de grote wei, gingen dwars door water heen en galoppeerden met de wind in onze haren. Wat een supergevoel is dat zeg! Binnenkort nemen we een kijkje op een manege hier in de buurt, waar ik al goede verhalen over heb gehoord. We zijn benieuwd!


Ik vergeet nog bijna te vertellen dat we zondag ook een hele gezellige middag hebben gehad. We gingen op verjaardagsvisite bij ons kleine neefje, en namen de toeristische route er naartoe. Zó mooi, dat was echt genieten!













Deze week werd ik verrast met deze prachtige bos bloemen. Een bedankje van de school van Thomas, waar ik drie jaar in de medezeggenschapsraad heb gezeten. Mooi is 'ie hè?! 😍














Nog zo'n fijne verrassing: Vera's rapport, waarin heel duidelijk te lezen is hoeveel gezelligheid zij in de klas brengt en hoezeer ze haar gaan missen. Super lief!


Je ziet het goed: Vera en ik hadden weer aardig wat mailverkeer deze week. Deze vond ik zo grappig: "ik geniet van mijn leven en jou"😂💘. Vera was ontzettend jaloers, want Thomas kreeg een nieuw bed. Dat ze zelf bij de verhuizing ook een gloednieuw exemplaar had gekregen leek ze helemaal te zijn vergeten... Thomas had aanvankelijk in zijn oude bed geslapen, maar dat werd steeds wiebeliger, en was eigenlijk niet meer veilig. Hoogste tijd dus voor een nieuw exemplaar, ook alvast een beetje als cadeau voor zijn verjaardag later deze zomer. Vera vond het lastig, was bang dat ik haar bed niet meer mooi vond en vroeg me dit wel 1000x na.





Het is ook wel een bed om een best een beetje jaloers op te zijn, kijk maar! Zó tof! Thomas is helemaal in zijn nopjes ermee. Onder de smiley staat zijn naam in grote houten letters (want nee, de kids heten geen Thomas en Vera, hoewel ze door lezers die ons persoonlijk kennen soms weleens per ongeluk zo aangesproken worden tegenwoordig 😂). En het belangrijkste: het bed is gemaakt van superstevige steigerhouten planken. Dus geen gewiebel meer!






Donderdag was een hele volle dag. Een dag waar Vera al wekenlang reikhalzend naar uitkeek. Ik mocht namelijk helpen bij haar sportdag, en dat vond ze zó ontzettend leuk! Natuurlijk heb ik haar tussendoor extra veel knuffels gegeven, ik vond het heel bijzonder dat ze zo blij werd van mijn aanwezigheid ❤. Ik mocht het onderdeel sprinten begeleiden, en riep dus de hele ochtend "klaar voor de start...af!". De dagen erna ging ik strompelend door het leven, want ik verrekte mijn bovenbeenspier lelijk toen ik met een meisje mee rende om te laten zien dat dit best kon op slippers. Ik ben ook niks gewend hè, hahaha!

Na de sportdag haastten Vera en ik ons naar de school van Thomas, waar een ouder kind middag was georganiseerd, met allerlei leuke workshops. Vera maakte slijm terwijl Thomas een cakeje versierde. Het was reuze gezellig!










In de middag was het tijd om de koelte van het zwembadje in de tuin op te zoeken. Je ziet aan deze foto goed hoe de rollen hier thuis zijn verdeeld: Vera pompt alsof haar leven er vanaf hangt en Thomas zit (liever lui dan moe) toe te kijken in een tuinstoel 😂. De mama van Vera kwam gezellig op bezoek. Ik had haar laten weten dat er een badje klaarstond en ze had haar zwemkleding meegenomen. Vera vond het geweldig om samen lekker te plonzen en te spetteren 💦! Daarna bleef haar mama ook nog mee-eten. Vera had een tijdje terug aangegeven dat haar dit gezellig leek en dus hadden we dit geregeld. Mama en Vera genoten beiden met volle teugen, heel fijn en mooi om te zien, en héél prettig dat het bezoek zo ontspannen verliep.

Gisteren was het tijd voor de barbecue! Er kwamen twee vrienden van manlief eten, één van hen bracht zijn dochtertje mee. Het werd een gezellige bedoening, met opnieuw veel spetterpret en heerlijk eten.

Vandaag (zondag) probeer ik een beetje rustig aan te doen. Ik ben flink verkouden en voel me dus niet op en top. En de komende week zal ik mijn energie hard nodig hebben, want dan zeggen de kids hun school en lieve juffen gedag. Hoewel ik merk dat ze er inmiddels eigenlijk wel aan toe zijn en naartoe zijn gegroeid, zal het best heel verdrietig worden.
Volgende week meer over hoe dit verlopen is!
Fijne zondag nog allemaal 💋💋.


Reacties

Best gelezen berichten