Week in Beeld #40: teleurstellingen op donderdag, een hele goede vrijdag en natuurlijk...vrolijk Pasen!

Vrolijk Pasen allemaal! Kijk eens wat een blij ei Vera heeft geknutseld 😍. Zó leuk, al die vrolijke paasknutsels in huis! Helaas kan het hier maar kort blijven staan, want we zijn volop aan het inpakken. Aanstaande dinsdag is het al zo ver: dan krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning! Ik heb er super veel zin in ❤. De komende weken zullen we in de weekenden druk zijn met verven en uiteindelijk verhuizen. Daarom gaat Week in Beeld de komende weken op pauze. Op mijn Facebookpagina blijf ik gewoon actief en zo nu en dan zal er vast een ander blogje online komen, maar het zal eventjes wat rustiger zijn dan normaal op deze website. Maar niet getreurd: vanaf begin mei is Week in Beeld gewoon weer terug, natuurlijk met extra veel foto's van alle verhuisperikelen! Dus...stay tuned 😉!



Oké, tot zover de huishoudelijke mededelingen. Over tot het overzicht van afgelopen week. Zondag hadden we een heerlijke middag in het Amstelpark.. Het is daar zo leuk! Kunst, natuur, een fijne speeltuin en toffe attracties voor de kids: eindeloos plezier gegarandeerd. Manlief kwam hier vaak als klein jochie en wilde het park dus graag een keer aan Vera en Thomas laten zien. Zij vonden het ook heel erg gaaf, vooral het grote doolhof was favoriet. Gelukkig vonden ze telkens weer de weg terug 😊.



Ken je dat gevoel, dat je denkt aangestaard te worden? Nou, dat had ik maandagochtend bij de autogarage waar ik was om mijn winterbanden om te laten wisselen voor de zomerexemplaren. Toen ik omkeek zag ik echter niet onze monteur, maar zijn trouwe viervoeter naar me kijken. Een hilarisch gezicht, vind je ook niet 😂?! Het is net alsof ze gewoon de receptie bemand (of behond, zo je wilt 😉). Ik moest er erg hard om lachen!







Een tijdje terug vertelde ik al eens dat Vera op school bezig was met een tijdlijn van haar leven, wat gezien alles wat ze heeft meegemaakt best een ingewikkelde opgave was. Deze week nam ze het resultaat mee naar huis, en wat had ze het leuk aangepakt. Foto's van ons gezin, haar ouders en natuurlijk de huisdieren erbij: het was een vrolijk geheel geworden. Hier zie je een stukje ervan: Vera heeft "liren loopen", "liren praaten", "liren zingen" en "liren dansen". Geweldig toch?

Donderdag had ik een beetje een baaldag. Ik hoorde van onze advocaat dat er nog steeds geen uitspraak was in de zaak die de ouders van Vera hebben aangespannen omdat zij een uitgebreidere bezoekregeling willen. Al twee keer is de datum nu verschoven! Grrr...gelukkig is er niets geks aan de hand, het is gewoon heel erg druk bij de rechtbank. En dus wachten we maar braaf nog wat langer af...
Daarnaast baalde ik omdat de school van Thomas nog steeds geen plan had gemaakt om te dealen met de moeilijke momenten die hij daar de laatste tijd regelmatig heeft. Nóg meer afwachten, en ik heb al zoveel geduld 😉😡😕...
Gelukkig hadden we een rustige middag en kropen Vera en Thomas heerlijk tegen elkaar aan in één stoel om samen Mario te spelen op de spelcomputer. Zo schattig om te zien❤!



Ook fijn was het dat er die ochtend een vriendin gezellig op de koffie kwam en ik die avond met weer een andere vriendin uiteten ging. De laatste tijd heb ik telkens van die leuke dingen op de agenda staan 😃! Super fijn, want straks zal hier een tijdje echt wat minder ruimte voor zijn door alle verhuisdrukte.





Thomas moest op Goede Vrijdag gewoon naar school, waar hij een Paaslunch had. Samen maakten we die ochtend lekkere fruitspiesjes voor zijn klas klaar, met op ieder spiesje een heerlijk Paasschuimpje. Mmmm! Vera was vrij en ging met mij mee naar paardrijles. Ze had gerekend op een uurtje vertoeven in de kantine met warme chocolademelk en een boekje, maar mocht onverwachts meerijden in de les! Wat een toffe verrassing zeg. We vonden het allebei helemaal geweldig, kijk ons eens gaan samen 🐴🐴! "Het is echt een héle Goede Vrijdag zo hè mama", zei Vera na afloop gelukzalig 😍.







De volgende dag stond er weer paardrijles op de planning, dit keer die van Vera zelf. Ze mocht uitdelen omdat het de laatste keer was dat ze op zaterdag meereed. Na Pasen gaat ze op maandagmiddag rijden, omdat Thomas dan ook rijdt en dit praktisch veel beter haalbaar is in verband met onze verhuizing. Over een tijdje zullen we met zijn allen op zoek moeten naar een nieuwe manege, want de huidige is net iets te ver rijden voor de langere termijn. Jammer! Vera deelde deze leuke potloden uit, en de juf kreeg een sleutelhanger met een schattig zwaaiend pandaatje eraan.


En toen... was het alweer bijna Pasen! Samen met Vera en Thomas en de lieve dochter van een lieve vriendin deed ik mee aan een knutselworkshop. Super leuk! Ik maakte een krans voor aan de voordeur, helemaal in lentestijl, die ik morgen cadeau doe aan mijn schoonmoeder als we bij haar gaan eten. Vera stortte zich op handlettering en Thomas...die maakte zoals gewoonlijk een geheel eigen (en dus zéér unieke 😊) creatie. Wat zijn onze werkjes gaaf geworden hè?

Zo, dit was het weer voor deze week. Ik hoop dat jullie allemaal heerlijke dagen zullen hebben! Tot heel snel en een hele dikke 💋!










Reacties

Best gelezen berichten