Week in Beeld #136: een lange wandeling, Koningsspelen in de achtertuin, een opgeruimde kamer voor puberella en... we hebben weer tulpen in huis!

Vorig weekend maakte ik een lange wandeling in mijn eentje. Podcast aan en lopen maar. Even wat tijd voor mijzelf. Fijn was dat! Ik spotte een ooievaar op zijn/haar nest en...
Zwart-wit gevlekte lammetjes in de wei! Zo schattig 😍.
Deze week werd er nog steeds veel gespeeld in de achtertuin. Vera paste mijn oude rolschaatsen (wat wordt ze groot 😱!) en probeerde ze direct uit.
Op maandag was het natuurlijk Koningsdag, en organiseerden wij onze eigen Koningsspelen in de achtertuin 🏆🎉🏀.
We hadden verschillende spelletjes uitgestald: koekhappen, een toren van wc rollen die omver gegooid moest worden met balletjes, bekertjes die omver geschoten konden worden met een waterpistool en natuurlijk...spijkerpoepen!
Ook waren er lekkere oranje versnaperingen 😋.
Vera koos voor een extra uitdaging door al springend voor het hoogst hangende plakje ontbijtkoek te gaan! Het lukte haar nog ook😊.
Op dinsdag stond de laatste keer beeldbellen met de juf van Thomas op de planning. Samen met haar las hij een stukje uit dit boekje. Erg leuk om te horen dat hij dit al best aardig kan inmiddels! Hij leest thuis nauwelijks, want in zijn hoofd hoort dat op school thuis. Hoe moeilijk hij het heeft met alle veranderingen van de afgelopen tijd kon je eerder deze week al lezen in dit blog. Het zijn heftige weken geweest voor hem, en daardoor ook soms voor ons. Gelukkig ging het deze week beter, waarschijnlijk omdat het meivakantie is. Ik ben zelf ook de hele week vrij geweest en dat gaf wat rust in huis. En het nieuws dat hij binnenkort weer naar school mag maakte hem ook heel blij natuurlijk! Wat mijzelf vrolijk maakt in deze gekke periode, kun je lezen in mijn persoonlijke 'blij lijstje' 😍.

Naast een heleboel geluier, (te) veel schermtijd op laptops, telefoons en tv en af en toe wat geknutsel, probeerden we ook nog een klein beetje productief te zijn deze week. We brachten de voortuin op orde (dat doet echt zo'n beetje iedereen hier in de straat, hahaha) en samen met Vera ruimde ik haar kamer grondig op. We mestten de kledingkast uit, verplaatsten een kastje en maakten alles goed schoon. We waren allebei heel tevreden over het eindresultaat: een opgeruimde tienerkamer voor mijn lieve 'Puberella' (zoals ik haar af en toe plagend  liefkozend noem 😉).

Tot slot ontvingen we deze week een doosje wat ons beiden erg bekend voorkwam: bloemen per post, van William Schrikker Gezinsvormen! Omdat we beiden van onze werkgevers de afgelopen tijd exact hetzelfde pakketje hadden gekregen wisten we al wat er zou zitten. Maar dat maakte het niet minder leuk: een mooi bosje tulpen staat inmiddels prachtig te pronken in de woonkamer. Leuk en fijn, zo'n stukje extra waardering. Dit kaartje zat erbij.

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten