Week in Beeld #137: de paden op, de lanen in, bezoek met anderhalve meter afstand en knutselen voor Moederdag

Kijk eens wat een plaatje! Afgelopen zondag maakten we met zijn vieren een lange wandeling door een natuurgebied bij ons in de buurt. We kwamen onderweg wilde koeien en paarden tegen, zo gaaf! Vera was helemaal in haar nopjes toen de paarden ook nog eens naar haar toe kwamen 😍. Over paarden gesproken: deze week gingen zowel Vera als Thomas weer voor het eerst rijden! Wel met de nodige restricties en een uitgekiende looproute op de manege, maar toch: ze genoten ervan. Vanaf volgende week kan Thomas weer de hele woensdagmiddag terecht op de zorgmanege. Weer enigszins terug naar normaal; precies wat hij nodig heeft!

Deze week shopte ik tweedehands, via Vinted, deze toffe gympen voor mijzelf. Ze zijn nog gloednieuw en ik ben er heel blij mee! Vera is de afgelopen weken enorm gegroeid (die schiet altijd de lucht in als ze een periode geen school heeft op één of andere manier) en dus is er voor haar ook een pakket met tweedehands kleding onderweg: broeken, truien, shirts. Ze kan niet wachten tot het arriveert!
Thomas was deze week in de ban van de Dodenherdenking en Bevrijdingsdag. Hij beleeft dat soort dagen heel intens, omdat de Tweede wereldoorlog hem enorm interesseert en hij er ook al best behoorlijk wat vanaf weet. Samen keken we op tv naar de indrukwekkende ceremonie op een lege Dam. We waren er stil van...
Ik had deze week een enorm intensieve week op het werk met veel gedoe wat ontstaan was in mijn weekje vakantie. Druk, druk, druk dus. Op donderdagochtend werk ik altijd thuis tegenwoordig. Nadat de kinderen al zo ongeveer een halve dag achter allerlei schermpjes hadden gezeten terwijl ik belde, mailde en overlegde met collega's, was het tijd om te spelen. Alle knuffels werden naar beneden gesleept en drie tellen later lag de woonkamer vol, hahaha. Fijn om te zien dat ze zich dan zo goed en leuk weten te vermaken met elkaar 💕. Kon ik stiekem nog wat langer doorwerken 😉🙈...

Vorige week kreeg Thomas een heel lieve kaart van zijn ouders, waar hij heel trots op was. Deze week ontving Vera superleuke post: haar moeder stuurde dit kledingsetje op (trui plus rokje). Onze TikTok-fan vond dit he-le-maal geweldig! Gauw stuurden we haar mama samen een berichtje met foto om haar te bedanken.
Deze week kregen we meer te horen over de maatregelen voor de aankomende periode. Anderhalve meter afstand blijft de norm! Ik verbaas me af en toe wel hoe onverschillig sommige mensen hier mee omgaan. Wij besloten dat we vanaf eind mei weer gaan beginnen met de omgangsregelingen van de kids hier thuis. Wel met die afstand en duidelijke afspraken. We zijn heel benieuwd hoe het zal gaan, maar hebben er ook vertrouwen in dat het goed zal komen.

Ondertussen bereidden we de kinderen voor op het weer teruggaan naar school. Ik maakte vast kleine presentjes voor de leerkrachten, als bedankje voor hun inspanningen van afgelopen tijd. Dit zijn pennen trouwens 🌷, leuk hè?! Thomas gaat vanaf maandag zijn gehele normale schoolweek draaien, dat is fijn en ook hard nodig gezien zijn beperking en moeite met alle veranderingen. Vera kan helaas alleen op maandag de hele dag naar school, de rest van de week gaat ze slechts halve dagen. Ze zit weliswaar op speciaal basisonderwijs, maar haar juf is zwanger en daarom is vanuit school deze keuze gemaakt. We gaan zien hoe het gaat, het is best spannend allemaal en zal vast ook weer erg wennen zijn...

En natuurlijk... knutselden we deze week voor Moederdag! De kinderen verfden waxinelichthouders in de vorm van een hart voor hun moeders, en ik had er een klein cadeautje bij gekocht. Samen met een leuke kaart erbij maakten we er postpakketjes van en stuurden we het op. Ik ben benieuwd wat de mama's ervan gaan vinden!

Daarna knutselden we nog even vrolijk verder 😊 en verfden we deze huisjes. De achterste is van Thomas, linksvoor van mij en rechts van Vera. Zij vond die van haar mislukt, maar toen ik een vergelijking maakte met de schilderstijl van Van Gogh kon ze ook wel zien dat ze iets heel bijzonders had gemaakt!

En 's avonds, met een waxinelichtje erin, zien de huisjes er zo uit. Super gezellig 💖!

Bij deze wil ik iedereen een heel fijn weekend en een hele mooie Moederdag wensen 💋💋!! En succes aankomende week voor alle kids die weer moeten gaan wennen op school.

Reacties

Best gelezen berichten