Een blij lijstje in coronatijd!


Merk jij ook dat je in deze gekke coronaperiode sneller piekert? Over je gezondheid en die van degenen van wie je het meest houdt, over de samenleving, over je werk, over je kinderen, over het contact met hun naasten? Ik wel! De ene dag heb ik hier meer last van dan de andere dag, maar mijn hoofd is over het geheel genomen veel drukker dan normaal. Ik merk dat bijvoorbeeld 's nachts: ik droom vaak onrustig en word dan met hoofdpijn wakker. Wat mij heel erg helpt is het doseren van het kijken naar nieuwsberichten én mijn focus verleggen naar positieve gedachten. Omdat ik nogal visueel ben ingesteld helpt het terugkijken van mooie foto's mij hierbij. Kijk maar eens naar bovenstaande collage, daar word je toch acuut vrolijk van?

Vandaag deel ik mijn persoonlijke 'blij-lijstje', met allemaal dingen waar ik de afgelopen weken een heel gelukkig gevoel van kreeg. Ben je klaar voor een flinke dosis positiviteit? Daar gaan we dan 💝:

1. Ik word heel blij van de mooie omgeving waarin we wonen. Met vijf minuten wandelen zijn we in een groot park vol prachtige bloesembomen en als we nog eens vijf minuten verder lopen bevinden we ons in een heus natuurgebied. We wandelen dus veel. Bijkomend voordeel: ook de hond wordt hier héél gelukkig van 🐶!

2. Post! Ik schreef er eerder al over, maar ik heb zelden zoveel leuke kaartjes ontvangen als de afgelopen periode. En ook verstuurd trouwens! Ik word iedere keer blij als ik de postbode weer zie verschijnen. Hierbij wil ik ook even zeggen dat ik heel veel respect hebt voor hoe hard de postbedrijven deze dagen werken.

3. Ook bloemen kunnen in dit lijstje niet ontbreken. Die ontvingen we de laatste weken veelvuldig! Van onze werkgevers, mijn ouders en de pleegzorgorganisatie. En zeg nou zelf, van zo'n kleurrijke bos bloemen word je toch hartstikke blij 🌷?

4. Wat hebben we de afgelopen periode samen veel geknutseld. Het is één en al creativiteit hier thuis! Zo bouwde ik samen met Thomas deze paddestoelen-kabouter-speeltuin. En aankomende week gaan we aan de slag voor de mama's van de kinderen, want Moederdag komt er weer aan. Heerlijk vind ik het!

5. Afgelopen maandag organiseerden we onze eigen Koningsspelen. Gewoon; koekhappen, spijkerpoepen en nog veel meer, in de achtertuin. Het was een geslaagd minifeestje en we genoten er alle vier ontzettend van!

6. Iets heel anders: de afgelopen weken heb ik het luisteren van Podcasts ontdekt. Wat is dat ontspannend zeg! Alsof je naar een film aan het luisteren bent. Ik heb al drie series uit: "Daders", "TBS" en "De moord op Patrick" (goh, zou ik mijn werk in de forensische zorg leuk vinden denk je 😉😂). Ik luisterde ze gratis en voor niks via de website van NPO Radio 1. Aanrader! Die toffe oordopjes kreeg ik trouwens cadeau van mijn man. Ook daar werd ik héél erg blij van 😍.

7. En dan, last but not least: ons gezin. Wat ben ik onwijs trots op hoe we het rooien met zijn viertjes de afgelopen weken. Het is niet altijd makkelijk en we missen een heleboel, maar we zijn bij elkaar. Dat is het belangrijkste. En natuurlijk is dat precies waar ik het aller-aller blijst van word ❤!

Waar werd jij blij van de afgelopen periode?






Reacties

Best gelezen berichten