Week in Beeld #87: nieuwe kapsels, een zieke juf en... mijn boek komt eraan!!

Vorig weekend was het eindelijk zover: Thomas wilde voor het eerst sinds tijden weer eens zijn haren laten knippen. Hij was nogal verknocht aan zijn woeste krullenbos, maar dat vele pikzwarte haar werd hem nu toch wat te warm op zijn hoofd ๐Ÿ˜‚. Op naar de kapper dus! Vera wil haar haren weer laten groeien nadat ze dit vorig jaar aan Stichting Haarwensen doneerde, maar ook zij belandde in de kappersstoel, waar ze blonde plukjes geverfd kreeg. Ze voelde zich helemaal groot รฉn super mooi! Prachtige kids zo hรจ ๐Ÿ˜?
Ook ik liet mijn haren weer lekker verven en knippen. Toen ik even later een selfie wilde maken om manlief een fotootje van het eindresultaat te sturen produceerde ik dit prachtexemplaar. Juist ja, met een poepende hond op de achtergrond ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜‚! Heb ik weer...
Op zondag was het prachtig weer en gingen we lekker een stuk fietsen met zijn viertjes. We namen even een pauze bij de ijssalon en Vera ging over een muurtje heen wandelen. Thomas deed ook mee, maar bij hem moesten we wel zijn hand vasthouden. Het werd een gezellige middag!
Vera klom deze week weer eens in de pen. Voor ons alle drie had ze een heel lief briefje geschreven. Dit was mijn exemplaar, zo schattig!
Over schrijven gesproken: heb je mijn blog van eerder deze week al gelezen? Ik schrijf hierin over Thomas die zo graag buiten wil spelen in zijn eentje, en hoe lastig ik het soms vind om hem hierin los te laten. Herkenbaar?
Nog meer leuk schrijfnieuws: deze week legde ik de laatste hand aan mijn boek! Whoehoe!! Het ligt nu bij de drukker en is ook door jullie te bestellen zodra hij binnen is. Ik zal binnenkort meer info hierover geven op mijn site en Facebookpagina ๐Ÿ˜ƒ.

Maandag was een drukke maar erg leuke dag. Eerst hard werken, daarna uiteten met twee vriendinnen. Gezellig! Voordat ik naar het restaurant ging dook ik nog even mijn favoriete winkel in, om daar even later weer met een tas vol nieuwe kleding naar buiten te lopen. Ik had in het weekend mijn kledingkast een grote opruimbeurt gegeven, dus het mocht van mezelf ๐Ÿ˜Š.

Het eten was superlekker, we startten met deze tortilla's en papadum (dat zijn die grote witte dingen). Smullen zeg! Ook was het heerlijk om weer eens uitgebreid bij te kunnen kletsen, bedankt hรจ dames ๐Ÿ˜!
Vera had deze week een raar schoolrooster doordat haar juf ziek was en de hele week uitviel. Dat gaf de nodige spanning en boze buien die hieruit voortvloeiden bij haar. Gelukkig wende ze in de loop van de week aan de wisseling van docenten. Volgende week is dat weer het geval, schrijnend om te zien hoe lastig het is om vaste invallers te vinden binnen het onderwijs. Op donderdag was Vera daardoor noodgedwongen thuis, terwijl ik nog heel veel werk te doen had. Gelukkig kon ik thuis werken en ik bedacht een plan om Vera ook bezig te houden: ze speelt zo graag dat ze net als mij 'aan het werk' is, dat ik besloot een eigen werkmapje voor haar te maken. Op internet vond ik allerlei werkbladen met taal en rekenactiviteiten. Dat hield haar wel even bezig! Ze deed het supergoed, dus ik kon trots op haar zijn ๐Ÿ’–.

Gelukkig was er deze week ook tijd en ruimte om met de fiets naar school te gaan. Zo fijn en leuk! Dit weekend gaan we de plaatselijke bieb maar eens onveilig maken (een jaar na onze verhuizing is het hรณรณg tijd dat de kids lid worden hier!) en gaan we samen genieten van het mooie weer en lekker veel buitenspelen ๐ŸŒž.
Fijn weekend allemaal ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹!!

Reacties

Best gelezen berichten