Week in Beeld #85: feest in huis, een ingewikkelde vraag in het oudercontact, wilde outfits en... samen op reis!

We begonnen deze week met feest! Zondag was namelijk de dag dat wij alweer drie jaar de voogdij over Thomas hebben! Wat zijn we daar trots op en wat vindt hij dit fijn. Hij straalde de hele dag en voelde zich heel bijzonder, vooral toen hij drie kaarsjes mocht uitblazen op het gebakje dat hij zelf met heel veel zorg had uitgekozen bij de bakker. Genieten was het!
Deze foto kreeg ik deze week doorgestuurd van de juf van Thomas. Kijk eens wat een mega bouwwerk hij had gemaakt, wauw 😍!

Over bouwwerken en speelgoed gesproken: zo ziet onze woonkamer er al de hele week uit. Compleet overgenomen door Thomas de Trein en Barbie dus 😂. Zowel Vera als Thomas spelen nog graag beneden. Vooral Vera vindt spelen best ingewikkeld, het zelf bedenken wat ze kan gaan doen en waar haar spel heen moet gaan is lastig voor haar. In de woonkamer spelen zorgt automatisch voor meer betrokkenheid van de andere leden van ons gezin, wat voor haar fijner spelen is. En ondanks het feit dat ik al de hele week hink-stap-sprongend de woonkamer door moet, vind ik het eigenlijk ook wel erg gezellig zo 😊.

Op mijn Facebookpagina heb je deze week misschien al mijn "regenjasrokje" voorbij zien komen (zo noemde Thomas mijn nieuwe nepleren rokje en ik moest er zó hard om lachen!). Ik trok deze week ook voor het eerst mijn nieuwe broek met slangenprint aan. Ook dat vond Thomas maar een gek geval: wijde pijpen, glad stofje, heftig printje. Geef hem maar gewoon een zwarte legging of spijkerbroek geloof ik 😉.
Op donderdag kwam de mama van Vera op bezoek. Deze minikoekjes gingen er in rap tempo doorheen bij de thee 😋, vooral Vera snoepte er lekker van. Het werd een gezellige en creatieve middag, ik knutselde met Thomas en Vera kleurde met haar mama samen.
In de avond had ik WhatsApp contact met moeder, ze vroeg of Vera zelfstandig met haar ouders kon WhatsAppen (op mijn gsm, een eigen telefoon heeft Vera nog niet) in plaats van het wekelijkse berichtje met foto's dat wij hen altijd sturen. Nu wilde het toeval dat wij dit zelf ook al bedacht hadden, en op advies van onze pleegzorgwerker waren we al een tijdje begonnen hier in kleine stapjes naartoe te werken door Vera steeds meer te betrekken bij het WhatsAppen. Jammer genoeg geeft Vera telkens weer heel duidelijk aan weinig tot geen behoefte te hebben aan contact met haar ouders tussen de bezoeken door. Zelf WhatsAppen zit er dus (nog) niet in. Een lastig en pijnlijk punt om aan ouders uit te leggen. Toch deed ik het, zo duidelijk mogelijk, en gelukkig reageerden zij beiden begripvol. Dat was best een opluchting zeg! Natuurlijk hopen ze dat het in de toekomst anders zal zijn, en dat snap ik heel goed. Het blijft iets waar wij als pleegouders regelmatig samen met Vera naar kijken en over in gesprek gaan, maar het is fijn dat ouders ook weten dat we hierbij telkens uitgaan van Vera's behoeften en mogelijkheden.
Hoe gaan jullie om met sociale media en contacten met ouders?? Ik ben benieuwd!

Dan even heel iets anders: ik ben erachter gekomen dat al die tenenkrommende filmpjes van vloggers op YouTube, waar Vera en Thomas maar wat graag naar kijken, toch nog ergens goed voor zijn: ik kreeg een idee voor een nieuw recept dankzij YouTuber Dylan Haegens (Thomas is gróót fan!!) en de kinderen smulden ervan. Deze noodlesoep met taugé en bosuitjes is dus een grote hit bij ons thuis en zullen we zeker vaker gaan eten. Thanks Dylan 😉!
En toen was het alweer vrijdag, de dag waarop de scholen van de kinderen dicht waren vanwege de lerarenstaking. Deze poster met mooie tekst zag ik bij Thomas' school hangen. Wij gebruiken deze dag om... op reis te gaan! Met zijn drietjes in de trein naar opa en oma. Zó leuk vinden ze dat altijd. Of we de reis mét hond en teveel tassen hebben overleefd, dat lees je volgende week 😆.
Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten