Week in Beeld #86: een reis met de trein, hartstikke ziek, een nieuw speelgedeelte in de tuin en een heuse fotoshoot


Deze Week in Beeld zit boordevol foto's, er is ook zoveel gebeurd! Zoals ik vorige week al vertelde maakten Vera, Thomas en ik een reisje per trein om een nachtje bij mijn ouders te gaan logeren. Hartstikke leuk, de kinderen genoten met volle teugen want zo vaak gaan we niet met de trein. Een echt avontuur dus!

Tijdens de reis las ik Thomas voor uit dit leuke boek. Er staan allerlei grappige wetenswaardigheden in, echt iets voor een jongetje dat altijd alles wil weten en 100 keer per dag "waarom" vraagt 😊. Aanrader!
De hond was ook mee in de trein, zij vond het maar spannend. Geef haar maar een tripje met de auto of lekker te voet.
Tijdens het logeren werd Vera helaas ziek: flinke buikgriep! In de ochtend gingen we nog wel even kijken bij het pasgeboren veulentje van de buren van mijn ouders (kijk dan hoe schattig 😍!) maar daarna voelde Vera zich steeds beroerder. Daarom bracht mijn vader ons naar huis met de auto, want in de trein stappen met een ziek kind vond hij geen goed idee. Ik was erg blij met de lift, dat snap je wel! Ook Thomas' reactie viel me erg mee. Meestal vindt hij zo'n plotselinge verandering van plan heel erg moeilijk, maar nu was hij ineens super meegaand en flexibel. Een fijne meevaller!
De rest van het weekend richtte ik me op het inrichten van een nieuw speelgedeelte in onze achtertuin. Op de site van Inge las ik laatst een inspirerend blog over een stuk van hun tuin waarin kinderen met alles wat voorhanden is kunnen en mogen spelen. Tof! Ik maakte een autobaan van stenen, deed wat keukenspulletjes in een grote bak onder een werktafeltje en hing bloempotten op met klein speelgoed en schepjes er dergelijke erin. Ook met de houtsnippers, stenen en blaadjes in dit gedeelte mag uiteraard gespeeld worden.

Dit leuke elventuintje maakte ik samen met Thomas, gaaf geworden hè?! Hij kreeg een mooi plekje in het speelgedeelte.
En nog een close up van de autobaan. Thomas was helemaal verrukt ervan, want die maandag kwam zijn vriendje van school spelen en die is gek op autootjes!
Helaas was ik daarna het volgende slachtoffer van de buikgriep 😰. Met een dekentje op de bank dan maar, want ik voelde me knap beroerd...

Op maandagavond keek ik naar de indrukwekkende documentaire 'Girl in Return' van 2Doc, over een geadopteerd meisje dat dolgraag haar moeder weer wil zien. Ik schreef er dit blogje over. Ik was ineens zo tevreden met de contacten die onze kids met hun ouders kunnen hebben... Al gelezen?
Op maandagmiddag kwam dus Thomas' vriendje spelen. Zoals je aan hun schoenen ziet is hij een stuk kleiner dan Thomas 😄. Heel toevallig is dit jongetje ook een pleegkindje. Herkenbaarheid alom dus! Het werd voor beiden een geslaagde middag vol speelplezier.
Nadat we op maandag waren opgeschrikt door de nare schietpartij in Utrecht, maakte ik op dinsdag vlakbij de Dom deze foto (ik moest voor werk in Utrecht zijn). Utrecht in rouw...wat een verdriet, om stil van te worden.
Iets heel anders dan: de kledingkast van Thomas. Die ziet er dus echt VERSCHRIKKELIJK uit tegenwoordig! Meneer wil namelijk zelf iedere ochtend zijn eigen kleding uitkiezen sinds kort, maar heeft nog totaal geen vouw- of opruimskills daarbij. Hij propt dus gewoon alles vrolijk terug in de kast 🙈. Dat wordt nog een heel leerproces vrees ik, hahaha!
Op woensdagochtend ging ik al heel vroeg naar het stembureau, nog voordat ik ging werken. Manlief ging in de avond samen met Thomas, die dat erg interessant vond.
Ik ging die avond met Vera op pad voor een heel bijzonder uitje: een echt fotoshoot! Een tijdje terug had ik dit gewonnen op Facebook en vandaag was het dan zo ver. Vera bleek een volleerd model en er zijn prachtige plaatjes van haar geschoten. Ze heeft er heel erg van genoten en ik zag haar glimmen van trots door alle complimentjes van de fotografe en mijzelf. Een fijne boost voor haar zelfvertrouwen 💖!

En toen... stond het gras ineens vol bloemetjes en was het op vrijdag stralend weer! Vera en ik genoten na school van een lekkere lunch op het terras. Wat was dat genieten zeg! Heb jij ook al de lentekriebels te pakken 🌼? 
Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten