Week in Beeld #89: mijn boek in de verkoop, geknutsel en gekleur, twee keer feest en een fijn begin van de meivakantie


De meesten van jullie hebben het vast al gelezen via mijn Facebookpagina, maar voor degenen die het nog niet wisten: mijn boek is af en in de verkoop! Wat is 'ie gaaf geworden hè?! Ik ben er heel erg blij mee en heb er al veel mooie reacties op gehad. Mijn schoonmoeder belde me zelfs in tranen op nadat ze het in één ruk had uitgelezen, ze was helemaal ontroerd, zo lief ❤! De verkoop gaat vlot, dus mocht je een exemplaar willen bemachtigen, laat het me dan gauw weten via een PB op Facebook of door een mailtje te sturen naar pleegmamakloek@gmail.com.
Doordat ik zo druk was met de verkoop en het versturen van de boeken, sloeg Week in Beeld een weekje over. Vandaag dus een dubbeldikke editie met verslag van twee weken.
Twee weken terug brachten we in het weekend een bezoekje aan mijn nicht. Die had net haar motorrijbewijs gehaald en dus namen we een pak autodrop ('wegmisbruikers' 😂) en dit door mijzelf gefabriceerde kaartje mee. Het werd een gezellige middag!

Terwijl ik met het kaartje bezig was knutselde Vera deze toffe paashaas met washitape. Heel simpel: het bovenste vel papier heeft een gat in de vorm van een haas en wordt nadat de strookjes tape zijn opgeplakt bovenop het onderste vel papier geplakt. Leuk idee voor de Paasdagen!
Ook aten we weer voor het eerst dit jaar buiten. Zó fijn! Gisteren deden we dat opnieuw en dit keer had Vera zelfs haar stereotoren buiten gezet om een lekker muziekje te kunnen draaien. Super gezellig, hoewel ik het volume iets naar beneden bij moest stellen 😉.
Kijk eens wat een toffe plant Vera op haar kamer heeft gekregen. Ik weet niet wat voor exemplaar het precies is, maar hij schijnt zowel tegen teveel als tegen te weinig water krijgen te kunnen. Kan bijna niet misgaan dus... Wat wil een mens nog meer?
Afgelopen weekend bezochten we mijn ouders, die net terug waren van een vakantie in Iran. Ze brachten deze nougat voor ons mee. Wat een mooie doos hè?
We bleven met zijn allen een nachtje bij hen logeren, want wij hadden een feestje van een vriendin daar in de buurt en mijn ouders pasten op de kids. Het werd een dolle boel zoals je ziet, hahaha, het was héél erg gezellig!
Zien schrijven doet schrijven: Vera is ook bezig met haar eigen boek, geïnspireerd door mij 😍. De waterval heet het, en zoals je ziet is er al een deel één en een deel twee verschenen. Mét illustraties! Ik doe het haar voorlopig niet na hoor 😊...
En er was nog meer creativiteit deze week: Vera maakte deze grappige tekening. Speciaal voor mij heeft de vogel zulke kleine vleugeltjes gekregen dat hij onmogelijk kan vliegen. Fijn! Ik ben namelijk hartstikke bang voor al dat gefladder 🙈😱.
Thomas is op school de afgelopen tijd bezig geweest met het thema 'op reis'. Deze week kwam hij thuis met deze mooie collage, waar hij extra blij mee was. Hij is namelijk kwart Surinaams en daar is hij super trots op!
Om het thema af te sluiten was er op woensdag een groot feest op school aan het einde van de middag. Er was van alles te doen: spelletjes, workshops (djembé spelen en buikdansen!), schminken, lekker eten en nagellakken. Kijk meneer hier eens zitten, in de nagelsalon 😍. Ook deden we op de valreep mee aan een loterij, we kochten vlak voor we weggingen één lootje zodat onze stempelkaart vol zou zijn. En ja hoor, wie gingen er met de hoofdprijs naar huis? Wij dus 😲, we wonnen een gloednieuwe tablet!! 👍👍👍
De afgelopen weken vonden er natuurlijk ook wat ouderbezoekjes plaats. De papa en mama van Thomas kwamen mee-eten. Toen de mama van Thomas mij aanbood om te helpen met koken zei ik haar dat ze lekker kon gaan zitten omdat ze te gast was. Dat vonden zowel zij als de papa van Thomas maar een gekke uitspraak. Ons huis voelt namelijk als hun tweede thuis, gaven ze beiden aan. Zó bijzonder 💖!!
De week erna kwam de mama van Vera op bezoek. Het was heerlijk weer dus speelden de dames de hele middag samen in het speelgedeelte van onze tuin. Ze hadden het reuze gezellig. Vera was na het bezoek echter kwaad, bij navraag bleek ze super onzeker omdat haar mama had gezegd dat ze een snor had. Met de uitleg erbij dat de haartjes op de bovenlip van donkere vrouwen vaak nu eenmaal zwart van kleur zijn, maar het schoot bij Vera totaal in het verkeerde keelgat. Aan haar mama durfde ze dat niet te laten merken dus ik kreeg de boze bui over me heen. Gelukkig trok Vera na een tijdje wel weer bij. Toen we 's avonds samen een gesprekje hadden over het feit dat Vera het best mag zeggen als ze iets niet leuk vindt, ook tegen haar mama, vertelde ze me trots dat ze wel een grens had aangegeven. Haar mama had namelijk geopperd net als Vera ook blonde plukjes in haar haren te laten verven en hierop had Vera gezegd dat ze dit liever niet wilde (ze vindt het absoluut niet leuk dat haar mama haar kapsel kopieert, wat al eens eerder is gebeurd). Ze straalde gewoon toen ze het vertelde, want wat vindt ze dit soort dingen moeilijk (wat ik heel goed snap!). Mama had heel goed gereageerd, dus dat was fijn. Met een blij gevoel ging Vera slapen die avond.

En toen...was het alweer Goede Vrijdag. De kids waren allebei vrij en ook mijn vakantie was begonnen. Daarom gingen we met zijn drietjes lekker een dagje naar de dierentuin. Het was genieten, wat een fijne start van de meivakantie zeg!

Ik wens jullie bij deze allemaal hele mooie Paasdagen toe met veel gezelligheid, een hoop eieren en natuurlijk een heerlijk zonnetje 🌞!

Reacties

Best gelezen berichten