Week in Beeld #88: genieten van het mooie weer, gestart met een pleegzorgtraining en een 'plakkerig' ouderbezoekje...

Het is echt lente hè?! Vera en Thomas spelen elke dag volop buiten en genieten hier enorm van. Afgelopen weekend maakte ik samen met Thomas een avondwandeling door het park, waar ik deze mooie foto van hem en Kenya maakte. Vera babbelt zoveel dat het voor Thomas ook weleens prettig is ongestoord aan het woord te kunnen zijn en te kletsen over dingen die hem bezighouden. Zo'n wandeling leent zich daar natuurlijk perfect voor, super fijn 😍!
Met zijn drietjes zochten we ook deze leuke speeltuin op, waar de kids zich allebei opperbest vermaakten. Ik had een boek meegenomen en kan met trots vertellen dat ik voor het eerst in tijden weer eens in één dag een heel boek uit heb gelezen!

Rondom de speeltuin had Thomas een tof trimpad ontdekt. Het duurde wel even voordat hij terug was, dus zoals gewoonlijk was ik weer eens flink bezorgd (tsja, eens een kloek altijd een kloek hè...😉). We liepen het pad daarna met zijn drieën en de volgende dag gingen we nog eens terug met manlief erbij, omdat de kinderen het zó leuk vonden. Op de route stonden allerlei fitness apparaten en balken met oefeningen, een sportief uitje dus!

Maandag was een bijzondere dag, ik startte namelijk met een cursus 'zorgen voor getraumatiseerde kinderen', die via onze pleegzorgaanbieder werd aangeboden. Aan de hand van dit mooie boek en onder begeleiding van twee trainers ga ik in meerdere bijeenkomsten met een groep mede pleegouders van alles leren over deze ingewikkelde materie. Vooral het delen van ervaringen met andere pleegouders vind ik heel erg prettig, dit merkte ik al direct in de eerste bijeenkomst. Wat een herkenning, wauw! Ik kijk nu al uit naar het vervolg en zal jullie op de hoogte houden.
Op donderdag kwam de papa van Vera op bezoek. Ik bespreek altijd van tevoren wat Vera wil gaan doen en hoe het bezoek er globaal uit zal zien, zodat beide partijen duidelijkheid hierover hebben. Maar Vera leeft nogal in het moment en dus loopt het weleens anders dan vooraf bedacht 😂. Dit keer had ze aangegeven graag samen in de tuin te willen spelen, maar uiteindelijk ging ze in de weer met het plakken van insectenplaatjes en zette ze haar papa aan het werk met het plakken van de Albert Heijn Koopzegels 🙈😄. Ja, mevrouw kan goed delegeren hoor, hahaha. Gelukkig kon haar vader er ook om lachen. Daarna gingen we met zijn allen naar het park. Terwijl de kinderen schommelden groef Kenya een flink gat. Ze wordt altijd helemaal wild als ze het zand ziet, zo grappig! Tijdens het wandelen door het park maakte Vera met haar papa's gsm filmpjes van hun beiden, zichzelf en de omgeving. Ze genoten er samen van, mooi om te zien 💕. Na het bezoek moest Vera even omschakelen merkten we: van zelf een groot deel van de regie opeisen (ondanks mijn aanwijzingen her en der, die hard nodig blijven...) naar het weer aanhouden van de grenzen binnen ons gezinsleven. Ze sliep ook laat die avond viel me op. Een teken dat, ondanks het feit dat de bezoeken goed lopen, het veel energie en ruimte blijft kosten in haar koppie. Iets om goed in de gaten te blijven houden en op in te spelen voor ons als pleegouders.

Op vrijdag is Vera altijd eerder klaar met school dan Thomas. Omdat het mooi weer was kochten we bij de supermarkt wat broodjes en aten we die lekker buiten op. Vera maakte daarna deze foto van mij, net als mij houdt zij ook erg van fotograferen. Ze kan het best goed, vind je ook niet?

Zijn jullie al klaar voor de Koningsspelen aanstaande vrijdag? Wij doken nog even de Zeeman in, waar we voor 2,99 euro per stuk deze leuke shirts op de kop tikten. Vooral die van Thomas, met allemaal kleine dino's met een kroontje op hun hoofd, vind ik helemaal geweldig. Tip!
Rekenen is iets wat Vera best lastig vindt. Toch lijkt ze nu de smaak te pakken te hebben, ze heeft zich helemaal op de tafels gestort en schrijft ze één voor één op in een schriftje.
Tot slot deze vrolijke Paasfoto. Ziet er gezellig uit zo hè? We gaan er een fijn, relaxed en zonnig weekend van maken. Doe jij dat ook? Fijne dagen 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten