Week in Beeld #171: sneeuw (!!), eindelijk weer een schoolvriendje zien en... een ontsnapt huisdier

Hoera!! Het heeft gesneeuwd! Wie mij al wat langer volgt weet dat ik dol ben op de winter en alles wat daarmee te maken heeft. Ik was dus helemaal in mijn element toen vorig weekend ei-de-lijk die witte vlokjes uit de lucht kwamen dwarrelen 😍.
Eerst nog even terug naar die week daarvoor. Dit was de tweede week dat ik meer werkte en ik had het mega druk op de afdeling. Ik werd er behoorlijk door in beslag genomen en maakte heel weinig foto's thuis, waardoor ik besloot Week in Beeld een keertje over te laten slaan. Deze foto was letterlijk het enige plaatje van die week: een superlekker toetje met vruchtenmousse en chocolade, wat mijn man had gemaakt 😋.
Vorige week zaterdag was er tijd voor ontspanning. Met zijn allen waren we heerlijk creatief bezig aan tafel: tekenen, journallen, stempelen: ieder deed lekker zijn ding. 
Kijk mij eens een blij ei zijn! Zodra het nog maar een klein beetje wit begon te worden, ging ik gauw met de hond buiten wandelen.
En nam ik tijd om mooie foto's te maken 💖.
Vroeg in de avond, toen alles bedekt was met een wit laagje, gingen we met zijn viertjes naar buiten voor een wandeling. Natuurlijk mocht ook een (mini)sneeuwpop niet ontbreken ⛄!
En we eindigden de dag met een sneeuwballengevecht met de overburen. Wat hebben we een lol gehad!!
Deze week werd er weer volop schoolwerk vanuit huis gemaakt. Ik merk dat de kinderen, ondanks dat het soms lastig is, er aardig aan gewend zijn. Een leuk extraatje was dat de juf van Thomas had geregeld dat hij even online kon kletsen met zijn vriendje uit te klas. De juf begeleidde dit en liet ze allerlei spelletjes samen doen. Thomas genoot met volle teugen, zo mooi om te zien 👬!
Op donderdagmiddag bakte ik koekjes met de kinderen. Het commentaar van Vera was niet van de lucht: "kan jij dat wel, jij bakt toch nooit iets?" Lekker dan...😂. Maar ondanks mijn gebrek aan bakervaring hebben we inmiddels wel mooi een koektrommel vol met speculaasjes hoor 😉. Hierna was er even paniek in de tent, want Thomas bleek zijn hamsterkooi open te hebben laten staan. Was Sammie ineens foetsie! Gelukkig vond mijn man hem die avond veilig terug in een doos met knutselspullen. Eind goed, al goed 😅. 

Op vrijdag beeldbelde (is dat een woord?) Vera met haar jarige mama. Beeldbellen is nog altijd niet haar favoriete bezigheid, maar als ze eenmaal begonnen is doet ze dit inmiddels hartstikke goed en kan ze er toch ook wel van genieten. Vandaag (zaterdag) is Thomas voor het eerst in tijden weer een dagje naar de zorgmanege toe en ook Vera heeft vanochtend paardgereden. Een fijn begin van de zaterdag. Fijn weekend allemaal 💋💋!!


 

Reacties

Best gelezen berichten