Week in Beeld #170: mijn verjaardag vol verrassingen, de eerste week thuisscholing en... een coronaproof date met zeven (!) vriendinnen!

Hoera!! Vorig weekend werd ik 39 jaar. Het was een dag waarop ik helemaal niets gepland had, maar het werd een dag vol verrassingen. Allereerst kreeg ik 's ochtends op bed cadeautjes van mijn man en de kinderen: een mini printer waarmee ik fotostickers kan printen vanaf mijn gsm, plus bijbehorend fotopapier. Daar ben ik héél blij mee, want dit stond al een poos op mijn verlanglijstje. Ik probeerde de printer meteen uit en plakte hele toffe stickers in mijn journal. In de middag werd er een mega grote bos bloemen bezorgd van een lieve vriendin. Prachtig! Ook aten we met zijn viertjes lekkere red velvet taart en kreeg ik een heleboel appjes en felicitaties via Facebook. In de avond, toen ik boven zat te bellen met een vriendin, hoorde ik beneden ineens twee stemmen 'Lang zal ze leven' zingen: stonden er plots twee vriendinnen in de woonkamer! Een verrassingsbezoek wat ze met mijn man achter mijn rug om hadden bekokstoofd. Ik was helemaal flabbergasted en het werd een gezellige avond. Ik voelde me dus helemaal jarig 🎉! 

Kijk, deze mooie bos droogbloemen had ik op kerstavond alvast van mijn ouders gekregen voor mijn verjaardag. Ik ben er erg blij mee 😍.
Terwijl ik deze week héél druk was op mijn werk stortte mijn man zich op de thuisscholing van de kinderen. Ik moet bekennen dat hij daar een stuk beter in is dan ik. Vera heeft ongeveer dagelijks een online meeting via Teams en was druk met de werkbladen die ze moest maken en Thomas heeft meerdere malen via beeldbellen gelezen en gerekend met zijn leerkrachten deze week. Maar met normale schooldagen is de thuisscholing helaas natuurlijk totaal niet te vergelijken... Wat missen de kinderen hun school, klasgenootjes en juffen/meesters! Op de foto is te zien dat door mijn man trouwens ook aan een dagelijkse portie lichaamsbeweging werd gedacht door een wandeling in het park met de hond te maken.
Op donderdag was het mijn beurt de kinderen enigszins aan het schoolwerk te krijgen, terwijl ik zelf ook nog het één en ander voor mijn werk probeerde te doen. Maar... in de ochtend moest ik eerst met Thomas naar de huisarts omdat hij een ontstoken teen had. Hij kreeg een kuurtje mee en moest rust houden van de dokter. Dat liet hij zich geen twee keer zeggen: in de middag dook hij zijn bed in om heerlijk ontspannen naar een filmpje te kijken op zijn telefoon, hahaha 😊. 
In de middag kwam de moeder van Vera op bezoek. Omdat zij binnenkort jarig is zorgden we voor een klein cadeautje en schreef Vera een verjaardagskaart waarop ik foto van haar had geplakt. Haar moeder was er erg blij mee en de dames genoten samen van het bezoek. Er werden diverse TikTok filmpjes gemaakt en geknutseld.
Op vrijdag waren mijn ouders zo lief om te komen oppassen. Vanaf deze week ben ik namelijk meer gaan werken en werk ik ook op de vrijdagen. De kinderen hadden een fantastische dag met opa en oma en regelden meteen dat ze volgende week weer komen 💖! 

In de avond had ik een Teams afspraak met zeven vriendinnen, in plaats van ons jaarlijkse kerst/nieuwjaarsdiner. Eén vriendin had een quiz bedacht waarvoor iedereen drie vragen over zichzelf bedacht. Het werd een hilarische avond, ik heb enorm gelachen. En... ik won de quiz 😎! Een heerlijk positief begin van het weekend dus. 

Fijne dagen allemaal 💋💋!!


 

Reacties

Best gelezen berichten