Onze doelen voor 2021!

Hieperdepiep...HOERA!! Ik ben vandaag jarig en mag maar liefst 39 kaarsjes uitblazen 🍰. Maar aangezien we er vast niet zoveel in huis hebben laat ik dat maar aan me voorbijgaan πŸ˜‰. Wat ik wel ga doen? Trakteren! Op deze extra blog 😊, waarin ik onze doelen voor het nieuwe jaar beschrijf πŸŽ‰. 

Eigenlijk ben ik helemaal niet zo van de goede voornemens, want meestal lukt het me niet goed ze vol te houden. Toch hadden we het er laatst met zijn viertjes ineens over terwijl we aan tafel zaten te eten. Vera startte ermee. En toen bedacht Thomas ook plots een mooi doel voor 2021. Uiteraard mΓ³esten mijn man en ik hierna wel volgen. Dus bij deze (*tromgeroffel*), lekker een kopje koffie of thee erbij en lezen maar... onze doelen voor de aankomende twaalf maanden!

Vera: aangezien zij het gesprek erover begon, noem ik haar voornemens uiteraard als eerste:

1. Minder schelden.

2. Beter luisteren.

Je begrijpt; ik ben zéér tevreden met de doelen doe Vera zichzelf heeft gesteld πŸ˜‰. Het afgelopen jaar is ze zowel mentaal als fysiek enorm gegroeid en inmiddels is ze af en toe al flink aan het puberen. Deze doelen vormen dus best een uitdaging πŸ˜„, maar toch denk ik dat ze het, zeker nu ze dit zelf heeft bedacht, echt kan. Zet hem op Vera 😍!!

Thomas: ook Thomas ontwikkelde zich volop het afgelopen jaar. EΓ©n van zijn hoogtepunten uit 2020 was het feit dat Sammie in zijn leven kwam. Zijn nieuwe huisdiertje, een Syrische hamster. Hij is dol op dit kleine beestje en zijn doel richt zich dan ook daarop: Sammie tam maken. Hij heeft er al een mooie start mee gemaakt door hem dagelijks uit zijn hand te laten eten en hem voor het eerst vast te houden en te knuffelen. Zo lief πŸ’–!







Mattijs: mijn man houdt het heerlijk classic qua goede voornemens. Hij wil gezonder eten en meer bewegen πŸƒ. Hartstikke goed, en dit gaf mij direct inspiratie voor één van mijn doelen.

Krissie: ik stel mezelf dit jaar twee doelen. De één klein en haalbaar, de ander groter en uitdagender:

1. Minimaal 1x per week een flinke wandeling maken. En dan bedoel ik dus niet de gewone blokjes om met de hond of het dagelijkse heen en weer geloop op mijn werk, maar echt een langer stuk. Eens per week is natuurlijk niet heel veel, maar ik wilde dit doel persΓ© haalbaar houden. Het is namelijk een teleurstelling als het niet lukt en juist fijn als het er vaker van komt! 

2. Mijn tweede doel is een stuk groter: ik wil een jaar lang geen nieuwe kleding kopen voor mijzelf 😱! Voor de duidelijkheid: daarmee bedoel ik geen nieuw gefabriceerde bovenkleding en geen nieuwe schoenen. Tweedehands shoppen mag ik nog wel van mezelf (ook dit doel moet enigszins haalbaar blijven hΓ¨ πŸ˜‰?!). Zaken als ondergoed, sokken, panty's en leggings koop ik wel nieuw indien ik ze nodig heb. Het afgelopen jaar ben ik al veel bewuster en daardoor minder kleding gaan kopen. Ik koop vaker tweedehands en alleen als ik iets nodig heb of echt heel mooi vind. Maar nu wil ik dit dus naar een volgend niveau tillen en mezelf echt uitdagen. Ben benieuwd of dit lukt!

Eind 2021 (poeh, dat klinkt nog ver weg!) en misschien ook tussentijds zal ik vertellen hoe het ervoor staat met onze voornemens πŸ˜ƒ. We gaan ervoor!

Heb jij doelen voor het aankomende jaar?





Reacties

Best gelezen berichten