Week in Beeld #169: van klussen tot puzzelen; een hele fijne kerstvakantie


Gelukkig nieuwjaar allemaal!! En welkom bij deze dubbeldikke editie van Week in Beeld, want vorige week sloeg ik even over. Ik begin met een foto van ons kerstontbijt. Gezelligheid!
Op 24 december stond Elsbeth van de Club van Relaxte Moeders ineens voor de deur met een kerstpakketje. Zó leuk, wat een verwennerij! Vooral het kerstornament in de vorm van een ouderwetse typemachine vind ik geweldig 😍.
In de avond kwamen mijn ouders eten. Samen met de kinderen had ik allerlei kersthapjes en salades gemaakt. Mijn ouders namen soep en het toetje mee. Vooral dat laatste viel bij de kinderen erg in de smaak: chocoladefondue! Mmm!
Op eerste kerstdag gingen we eten bij mijn schoonmoeder thuis. Dit waren de enige twee contacten die we tijdens deze kerstvakantie hadden, in verband met de lockdown doen we ons best contacten echt te beperken. Terwijl wij lekker zaten te gourmetten luierde Kenya uitgebreid met een dekentje op de bank 😂.
De dag erna startte ik met mijn kerstpuzzel. Dit jaar ontdekte ik dat ik nog steeds (net als vroeger) héél slecht ben in puzzelen, maar het wél leuk vind. In de avond keken we met zijn vieren naar de kersteditie van Lego masters. Dat werkte inspirerend: inmiddels ligt de woonkamer hier thuis bezaaid met Lego en hebben zowel Vera als Thomas daar weer veel plezier mee. 
Na een paar dagen zwoegen zat mijn puzzel  eindelijk in elkaar. Mooi is hij hè?!
Ondertussen was ik wat onrustig. Ik had erg veel behoefte iets nuttigs te doen en stortte me op een nieuwe make-over. Dit keer was de hal aan de beurt. Ik schreef erover in mijn journal in het kader van de voorpret 😊.
De schoenenkast was de grootste reden om de hal aan te gaan pakken. Zoals je ziet viel die echt van ellende uit elkaar. 
Omdat ook het muurtje erachter wel een likje verf kon gebruiken ging ik (als een heus blij ei) met de verfroller aan de slag.
En zie hier: het eindresultaat! Een frisse muur, een nieuw fotodoek (van een foto die ik in deze zomer maakte op het strand) en een mooie stevige schoenenkast. 
Met onze nieuwe lamp ben ik ook heel blij! Deze kocht ik online met een bon die ik van mijn ouders alvast voor mijn verjaardag kreeg. Heb je de tekst die ik op mijn verjaardag schreef al gelezen trouwens? En mijn andere blog van afgelopen week, waarin ik terugblik op 2020?
Ik bleef nog eventjes rusteloos en dus ruimde ik samen met mijn man onze zolder eens goed op. Wat een spullen kan een mens verzamelen hè?! Pfff...
Inmiddels staat alles weer netjes op z'n plek en kunnen we weer lopen in onze bergruimte. 
De dagen vlogen voorbij, en ineens was het alweer Oudjaarsdag. Ik trok een toepasselijke outfit aan en ging oliebollen en appelbeignets kopen. De kinderen waren helemaal blij dat ze weer mochten opblijven die avond!
We gingen met zijn viertjes gezellig gourmetten en keken daarna op tv naar The Masked Singer. Thomas werd hierna erg moe en ik ging even met hem op bed liggen. Terwijl ik wat probeerde te relaxen babbelde hij de oren van mijn hoofd, hahaha, zijn vermoeidheid was ineens als sneeuw voor de zon verdwenen 😂. Samen telden we even later af van 10 naar 0 en proostten we op een mooi 2021! 
Op 1 januari ruimde ik alle kerstspullen op. Best vroeg voor een echte kerstfan als ik, maar dat had een reden: dit jaar heb ik voor het eerst een heuse 'kerstkast' op zolder gezet om al mijn kerstspullen in op te bergen! En daar had ik zo'n zin in dat ik het gewoon alvast deed 🙈😇. Ik word hier zoooo blij van 😍😊!
Terwijl de kinderen op Nieuwjaarsdag een ultieme relaxdag hadden met tv kijken en een beetje computeren, maakte ik een collage van alle ontvangen kerstkaarten. De kneuterigheid ten top, heerlijk! 

Hoe waren jouw feestdagen?

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten