Week in Beeld #159: lol in Ikea, Vera's voogdijverjaardag, een buikgriepvirus in huis en... klaar voor de gedeeltelijke lockdown!

Deze Week in Beeld is iets korter dan je normaal van mij gewend bent. Het was namelijk best een gek weekje, waarin we natuurlijk te horen kregen dat er weer een gedeeltelijke lockdown kwam en waarin twee nachten achtereen de kinderen ziek werden. Eerst spuugde Thomas woensdagnacht de hele badkamer onder (sorry, ik hoop niet dat je net zat te eten 🙈) en donderdagnacht stond Vera ineens met hevige buikpijn naast ons bed. Ze viel flauw en doordat ik zo snel opstond om haar te helpen werd ik zo draaierig dat ik ook tegen de vlakte ging. Lagen we daar samen op de vloer 😱😂. Gevolg: Thomas bleef donderdag een dagje thuis en Vera vrijdag. Alles liep dus anders-dan-anders... Gelukkig zijn ze beiden weer helemaal fit inmiddels!

Even terug naar afgelopen weekend: op zondag gingen we heel vroeg (voor alle drukte uit) naar Ikea, om nieuwe kledingkasten voor de kinderen te kopen. We hadden namelijk bedacht ons alvast goed voor te bereiden op het meer thuiszitten de komende tijd en hadden besloten de kinderkamers aankomende week een metamorfose te gaan geven. Zo leuk om te zien dat de kinderen zelf heel leuke ideeën hebben over wat ze zouden willen veranderen! Zowel Vera als Thomas hadden hard een nieuwe kast nodig omdat hun huidige exemplaren op instorten staan. In Ikea zagen we ook deze stoel en je begrijpt; daar móest ik met mijn geruite outfit even in gaan zitten 😉😆.

Daarna gingen we lunchen bij mijn schoonmoeder. In de avond mocht Vera kiezen wat we zouden eten, want het was een klein beetje feest: die dag waren we alweer 3 jaar haar pleegoudervoogd! Ze koos voor Mac and cheese en wilde dat op de bank opeten onder het genot van een filmpje. Dus dat deden we! Als toetje koos ze ijs met slagroom, mmm 😋.
Op maandagavond ging ik even naar Action om wat verfspullen te kopen. Zowel Vera als Thomas willen graag een kleurtje op één van hun slaapkamermuren. Thomas gaat voor babyblauw en Vera voor oudroze. Ik kon het niet laten ook deze toffe Kerstitems mee te nemen 🎄🎅...
Op donderdag kwam de vader van Vera op bezoek. Van tevoren appten we heel wat heen en weer, want was was nu wijsheid met betrekking tot de bezoekjes? Wij houden telkens maar de  maatregelen aan en dus mocht hij komen, de twijfel zat hem bij hem vooral in het feit dat hij met het OV reist. Vera had uiteindelijk een gezellige middag samen met hem. Ondertussen ruimden Thomas en ik zijn kamer alvast grondig op en namen we de nieuwe speelgoedbakken voor in zijn vakkenkast in gebruik. Ook zijn nieuwe kleed legden we alvast neer. Wordt mooi, vind je ook niet? Deze week gaan we dus nog verven en worden de nieuwe kasten geleverd. Volgende week hoop ik jullie het eindresultaat te kunnen showen!


Tot slot laat ik nog deze leuke post zien, die ik deze week van een vriendin ontving: een lief kaartje en een gezichtsmaskertje. Lekker voor straks na het klussen 😍.

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

 

Reacties

Best gelezen berichten