Week in Beeld #157: lekker veel journallen, een beugel voor Vera en... voor het eerst met mondkapje op de deur uit!

Kijk eens wat een heerlijk herfstige pagina's in mijn journal! Ik maakte afgelopen zondag een lijstje van dingen die ik graag binnenkort eens zou willen gaan doen. 
Terwijl ik creabea bezig was, ging Thomas een dagje op stap met mijn ouders. Dit uitje had hij van hen cadeau gekregen voor zijn 11e verjaardag. Zó leuk! Hij had een topdag: eerst in de stoomtrein en daarna samen pannenkoeken eten. Maar het allerleukste vond hij misschien wel het meerijden in de nieuwe auto van opa en oma 😂, hahaha!
Voor Vera stond er ook iets spannends op de planning deze week; ze kreeg namelijk een slotjesbeugel! Hier showt ze hem trots. Gelukkig heeft ze er tot nu toe niet al teveel last van gehad, op wat pijn de eerste dag na. Deze week had Vera een gesprek met haar klasgenootjes en de pestcoördinator op school (ik wist niet dat dit bestond, dus ik heb weer wat geleerd 😉) en dat was heel prettig. Voor haar gevoel is nu al het gedoe opgelost. Wij zijn echter nog best wel aan het stoeien met haar qua gebruik van telefoon en computer en er ging deze week weer het één en ander mis hierin, waardoor ons vertrouwen verder beschadigde. Gevolg: voor nu eerst maar even helemaal geen apparaten meer, en vanuit daar weer verder kijken met elkaar. Zoals met alles is Vera nogal vlot, en dus begint ook haar pubergedrag al vroeg. We lopen nu al tegen dingen aan waarvan ik dacht het ze pas over een paar jaar zouden gaan spelen...zucht...😓 

Deze week hoorden we allemaal dat er weer nieuwe maatregelen nodig waren om te proberen  het coronavirus onder controle te houden. Ik verwerkte het één en ander hierover in mijn journal. Ik ben zó benieuwd hoe we hier over een paar jaar op terug zullen kijken. 

Op donderdag deed ik voor het allereerst boodschappen met een mondkapje op. Ik voelde me wel een beetje het braafste meisje van de klas, want de meeste mensen die ik tegenkwam droegen er namelijk geen. Ik vind het persoonlijk een kleine moeite en doe dus gewoon mee 😷. Het staat ons trouwens best oké, vind je niet 😄?!
Omdat de Kinderboekenweek weer van start is gegaan mochten Vera en Thomas een boek uitzoeken. Thomas koos voor een boek over YouTubers en Vera voor 'Engel'. Natuurlijk ging er ook een kinderboekenweekgeschenk mee naar huis 💝.
Daarnaast bereidden we ons vast voor op Dierendag, want natuurlijk moeten al ons huisdiertjes (en dat zijn er nogal wat!) extra verwend worden deze zondag. Thomas zocht voor zijn Afrikaanse reuzenslak een stenen huisje uit, Vera koos voor haar cavia's een speelballetje en een lekkere snack en voor Kenya kochten we een speelgoedkrokodil (haar oude had ze met huid en haar verslonden 😁). Ben benieuwd wat ze ervan gaan vinden 😍.

Heb jij huisdieren en krijgen die ook een cadeautje? 

Fijn weekend allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten