Week in Beeld #135: verlengde maatregelen, een bouwplaats in huis, alvast bezig met Moederdag en... Koningsdag komt eraan!

Corona is stom! Daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik. Een collega kwam deze print brengen om op te hangen in mijn werkkamer, nadat ik had verteld dat ik in onze wijk een briefje met exact dezelfde tekst voor een raam had zien hangen. De persconferentie deze week zorgde voor gemengde gevoelens bij mij: we hoorden dat zowel Vera als Thomas weer naar school kunnen (fijn, en hard nodig!), maar ook dat de rest van de maatregelen moet worden verlengd. Begrijpelijk, maar wel moeilijk. Na overleg met de pleegzorgwerker had ik contact met de ouders van de kinderen. Vanwege diverse factoren besluiten wij om de bezoeken vooralsnog niet hier thuis te doen, maar contact te onderhouden via beeldbellen, WhatsApp en post. Vooral het feit dat de kinderen beiden aangeven dat die anderhalve meter afstand houden te lastig is en dat ze zelf ook liever beeldbellen nu, gaf de doorslag. Daarnaast werken wij beiden in de zorg en spelen er nog wat andere overwegingen mee. Gelukkig reageerden alle ouders weer erg begripvol. Fijn, en wat heb ik hier onwijs veel respect voor ❤! Deze week belde Vera met haar papa en ik sprak hem daarna even. Hij gaf aan precies dezelfde overwegingen ten aanzien van de bezoeken ook al voor zichzelf te hebben gemaakt.  Thomas belde met zijn ouders en liet aan hen zijn nieuwste bouwwerken zien.

Het is namelijk deze hele week al één grote legobende-bouwplaats hier in huis 😊. Met zijn allen hadden we op zaterdagavond naar Lego Masters op RTL4 gekeken en dit inspireerde de kinderen enorm. Elke middag vermaakten zich opperbest met bouwen, super leuk!
Heb je eerder deze week op Facebook mijn linkje gezien naar de rugtassenactie van Because We Carry? Deze actie is bedoeld om rugtassen met speelgoed en educatieve spulletjes in te zamelen voor gevluchte kinderen in kamp Moria op Lesbos, die door Corona noodgedwongen in tenten moeten verblijven zonder iets te doen te hebben. Op 1 of 2 mei kun je een gevulde rugzak inleveren bij een inzamelpunt, van waaruit de verzending naar Griekenland zal plaatsvinden. Mooie actie, wij vulden direct een rugzakje met houten blokken, knutselspullen, een kleurboekje en een gevulde etui.

Ik was deze week even bij de plaatselijke Primera om postzegels te halen (die vliegen er doorheen, ik heb in tijden niet zoveel kaartjes verstuurd 😀) en daar liep ik tegen deze leuke hangers aan. Leuk Moederdag- en Vaderdagcadeautje voor de ouders van Vera en Thomas!
Ik kon het niet laten deze voor onszelf mee te nemen, ik vond hem zo toepasselijk...😍
Nog meer verwennerij voor mij! In de brievenbus vond ik deze week dit lieve kaartje met deze toffe sleutelhanger. Gekregen van mijn liefste vriendin. Dit doet me echt zo goed, wat word ik hier blij van zeg 💝!!
Naast spelen met Lego moest er deze week ook nog aan school gewerkt worden. Vera had via beeldbellen een dictee met haar klas. We maakten een foto van het resultaat en stuurden deze naar de juf op. Daarna kreeg ze nog kort uitleg over het verschil tussen 'juli' en 'jullie' 😉.

Ook wandelen in het park is nog altijd vaste prik hier. Dit keer namen we voor Kenya een hondenfrisbee mee, en leuk dat ze het vond! Ze bleef maar als een dolle heen en weer rennen met dat ding 😂.

En toen... was het meivakantie! Aankomende week ben ikzelf ook vrij. Eigenlijk zouden we op vakantie gaan naar Drenthe, maar dat gaat helaas niet door. Dus maken we er thuis maar het beste van. Omdat ik super trots ben op hoe de kinderen het de afgelopen weken hebben gedaan, had ik een verrassing voor ze geregeld: een nieuwe Lego Friends set voor Thomas (met paarden, want ook de zorgmanege moet hij al een tijdlang missen) en een megagrote knuffel voor Vera (die wilde ze al heel lang!). Wat waren ze blij! Nu is het tijd voor twee weken (opgelegde 😉😅) rust, en daarna gaan ze weer naar school. Daar zijn ze heel blij mee en wij denken ook dat het goed is, maar toch vinden ze het ook erg spannend. Herkenbaar?

En oja, Koningsdag komt er weer aan! Ik was blij verrast toen ik in de supermarkt deze voordelige probeerverpakking van mijn favoriete bier tegenkwam. Daar gaan we maar eens goed van genieten maandag 😋. En... ik heb al allerlei ideetjes voor een soort 'Koningsspelen-in-de-achtertuin': koekhappen, bekertjes omver spuiten met een waterpistool,  wc rollen omgooien met een bal en sjoelen... We gaan er een gezellig feestje van maken met zijn viertjes, maar daarover volgende week meer 🏀💒🎉!
Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten