Week in Beeld #133: luieren in de tuin, beeldbellen met papa en belangrijke mededelingen met stoepkrijt

Hoe is het met jullie allemaal? Met ons gaat het goed. Thomas heeft het wel soms nog wel erg moeilijk met alle veranderingen en het gemis van school en ook Vera had deze week een huilbui omdat ze haar klasgenootjes en de juf zo ontzettend mist. Maar los daarvan mogen we echt niet klagen; Vera heeft een aardige thuiswerkmodus gevonden en we kunnen dagelijks beeldbellen met de juffen en meesters van Thomas om hem te ondersteunen, dus dat is super fijn! En vorige week zag mijn weekend er ongeveer zo uit: heerlijk onderuitgezakt op onze oude bank (die nog in de tuin stond om naar het grof vuil gebracht te worden, want hij is kapot) die nu met een hoeslaken eromheen heel goed van pas komt om op te chillen met een boekje.

De kinderen vermaakten zich met spelen in de tuin en ook de hond was in relaxmodus. Eerst lag ze languit in de zon en toen...
 Had ook zij de bank ontdekt, hahaha 😂!
Naast al het thuiswerk, ons 'gewone' werk in de zorg en het nodige gechill gaan we elke dag een flink stuk wandelen of fietsen. Gelukkig is daar in onze buurt genoeg ruimte voor en zijn er voldoende plekjes waar het overwegend rustig is. Thomas en Vera pakken vaak het skateboard en de step mee als we gaan lopen.
En oh ja, afgelopen maandag was ik op tv, bij EenVandaag. Via dit linkje kun je het terugkijken als je dat leuk vindt. Ik heb er ontzettend veel positieve reacties op gehad, ook van de ouders van Thomas! Zij vonden dat ik goed had verwoord hoe lastig deze periode voor hen is.

Deze week belde Vera met haar vader, wat ze erg fijn en leuk vond. We hebben dat nu wekelijks afgesproken: de ene week belt ze mama en de andere week papa. Thomas wilde tot op heden nog niet beeldbellen met zijn ouders. Ik denk dat zijn hoofd nog te vol zat. Inmiddels heeft hij aangegeven toch graag een keer met zijn papa en mama te willen bellen, ik ze dus meteen een appje gestuurd om een afspraak daarvoor te plannen.

Zoals je ziet waren we deze week ook creatief met stoepkrijt in de tuin. We kwamen erachter dat Vera al bijna anderhalve meter lang is 😊 en vervolgens schreef die lange dame allerlei belangrijke leuzen op de tegels.
Met deze zijn we het allemaal wel eens denk ik!
Van mijn ouders ontvingen we deze week een mooie bos bloemen via de post. Om ons alvast fijne Paasdagen te wensen. Super lief!
Normaal gesproken vieren we Pasen eigenlijk altijd bij familie, dit jaar moeten we zelf aan de slag met het verstoppen van eieren en paashazen 😅🐰. Dat wordt vroeg opstaan en de tuin in voordat de kids ons zien…

Wat zijn jouw plannen? Ik wens jullie allemaal een heel vrolijk Pasen en een fijn (lang)weekend 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten