Week in Beeld #132: een tv-interview, wij doen mee aan berenjacht, vrolijke post van opa &oma en een moeilijke dag voor Thomas

In deze moeilijke, ingewikkelde periode gebeuren ook hele bijzondere dingen. Zo werd ik deze week geïnterviewd door een verslaggever van EenVandaag. Ze zochten een pleegouder die iets kon vertellen over hoe het nu in Coronatijd gaat met bezoekregelingen met biologische ouders en via via kwamen ze bij mij terecht. Een complex onderwerp maar erg leuk om dit eens mee te maken! Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd uit te leggen hoe wij hier binnen ons gezin mee omgaan en hoe dit voor de ouders van de kinderen is. Als het goed is wordt het aanstaande maandag uitgezonden, rond 18.15 uur op NPO1. Kijk jij ook mee?
Ik doe mijn best elke dag te blijven focussen op mooie, positieve dingen. Regelmatig even gaan wandelen helpt daarbij. Onderweg kwam ik deze mooie boom tegen, die volop in bloei staat. Daar word ik dan toch wel even heel blij van hoor 😊. Wat helpt jou om de moed erin te houden?
Doen jullie ook al mee aan 'De Berenjacht'? Wij hebben al elf beren geteld in de straat en achter ons eigen raam prijkt inmiddels dit gezellige exemplaar 🐻.
Zo leuk om kleine kinderen met hun ouders voorbij te zien lopen op zoek naar beren! Deze week vond ik dit schattige kaartje in de brievenbus, van een hele blije berenfan 😍.
En voor onze deur staat nu met stoepkrijt 'beer' met een hartje erbij geschreven 💖.
Deze week was mijn man 12,5 jaar in dienst op zijn werk. Dit echt vieren lukt natuurlijk nu niet, de borrel volgt dus later. Wel werd hij al flink verwend met bloemen, kaartjes en een bierpakketje van zijn lieve collega's 🍻.
Ook de kinderen kregen een leuke verrassing: mijn ouders stuurden een doos vol chocoladepaaseieren en twee grote chocoladepaashazen op. Zo leuk! Ze waren er ontzettend blij mee natuurlijk. Smullen maar 🐰!
Op donderdagochtend werkte ik weer vanuit huis. Dat betekent dat Vera en Thomas dan vaak ook net iets meer schermtijd hebben dan normaal gesproken. 's Middags werd er gelukkig volop gespeeld. Thomas vermaakte zich met een skateboard in de tuin en Vera bouwde met dekentjes een hut in de woonkamer.
Op vrijdag had Thomas een moeilijke dag. Hij mistte school ontzettend. Het is voor hem, gezien zijn verstandelijke beperking, heel lastig met alle veranderingen om te gaan. Ook onderwijs op afstand aanbieden is erg ingewikkeld, hoewel iedereen daar heel hard z'n best voor doet. Ik maakte speciaal voor hem dit spel, waarbij hij met behulp van letters woorden kon leggen die bij de plaatjes horen. Helaas ontaarde dit in een enorme driftbui. Het werd hem allemaal even teveel. "Ik wil naar school en die Corona moet weg!" Hij schreeuwde het uit en ik liet hem maar even flink uitrazen. Het is ook niet makkelijk!

Tijdens zijn bui mikte hij alle kussen van de bank af en ontdekte hij dat daar wel erg veel stof en kruimels tussen was beland 🙈. Dus wilde hij de bank wel even stofzuigen. Dat hielp en hij kalmeerde weer. Waar zo'n driftbui al niet goed voor is 😉… Vervolgens wilde hij cijfers oefenen met behulp van de keukenweegschaal. Toch nog iets leerzaams gedaan dus!

Al met al ben ik best trots op hoe we het met elkaar rooien in deze maffe weken. Zeker na het nieuws van de verlengde maatregelen. En daarnaast ben ik natuurlijk immens dankbaar voor het feit dat we gezond zijn, kunnen werken en dat we bij elkaar mogen zijn met zijn viertjes.

Hoe gaat het met jou?
Fijn weekend allemaal 💋💋!!


Reacties

Best gelezen berichten