Week in Beeld #134: een dipje, een zoektocht in de tuin en een huis vol bloemen

Hebben jullie het ook zo gehad met al het thuiszitten en het gemis van familie, school en nog zoveel meer? Ik had deze week af en toe behoorlijke 'dip-momenten'. Vooral het gemis van onze ouders speelt hierin een rol. We hebben ze nu al zo lang niet gezien! Vanwege ons werk in de zorg zijn mijn man en ik extra voorzichtig en ook wordt het houden van anderhalve meter afstand erg lastig, vooral voor Thomas. Hij geeft zelf aan dit té moeilijk te vinden en raakt al overstuur van het idee. Dit past niet in zijn koppie, nóg een verandering erbij. Dus laten we het nog maar even zo. Ik hoop dat we dinsdag een versoepeling van de maatregelen te horen krijgen! Gelukkig kunnen we wel regelmatig met elkaar (beeld)bellen. Ik heb gemerkt dat naar buiten gaan voor een wandeling of rondje fietsen mij erg kan helpen in deze periode. En kijk eens wat een mooie bloesem ik spotte in het park 😍!

Even terug naar afgelopen zondag. Dat was een fijne dag! Normaal gesproken vieren we Pasen eigenlijk altijd bij familie en worden daar de traditionele eieren gezocht, maar nu leefden wij onszelf uit op het vinden van de meest moeilijke verstopplekjes. Dat was zo leuk om te doen! Zelfs de bomen in de tuin gebruikten we.
Vind jij het chocolaatje 😉😊?
Voorgaande jaren was Vera zo snel dat Thomas bijna geen eitje meer kon vinden. Dit jaar gingen ze meer gelijk op. Thomas vond zelfs chocolade in de opening van ons vogelhuisje. Geen zorgen, er zat nog geen nestje in en het chocolaatje had er maar 10 minuten ingezeten. Die middag zagen we prompt voor het eerst een koolmeesje het huisje in vliegen. Die was blijkbaar geïnspireerd geraakt 😂!
Vera vond een grote chocoladepaashaas in het hondenhok (waar we hout voor de vuurkorf in bewaren omdat de hond er toch niet in durft 😆). Mmmm!
Na al dat zoeken was het tijd voor het paasontbijt. Vera maakte de gekookte eitjes, dat kan ze al heel goed. Ze waren perfect; niet te hard en niet te zacht!
Krijgen jullie in deze periode ook extra post? Hier komen er regelmatig kaartjes van lieve vrienden en familie binnen. Ik vind dat echt super fijn. Ook ontving ik deze week een bosje tulpen van mijn werk, gewoon, in een brievenbuspakketje! Mijn man had van zijn werk precies hetzelfde bosje gekregen, een extra attentie van onze werkgevers in deze drukke tijden. Naast de bos die we vorige week van mijn ouders ontvingen staan er nu dus twee bosjes tulpen te pronken. Een vrolijk gezicht!

Nadat ik op maandag, dinsdag en woensdag gewoon op de afdeling had gewerkt, was het op donderdag weer tijd voor mijn wekelijks thuiswerkdag. Om beurten hadden mijn 'collega's' en ik een meeting: ik startte met inbellen voor het ochtendoverleg van mijn werk, daarna had Vera een beeldbelafspraak met haar juf en tot slot ging Thomas rekenen met zijn meester via WhatsApp videobellen. Hij gebruikte er duploblokjes bij. Twintig minuten lang was hij echt geconcentreerd ermee bezig, ik was zo trots op hem!

Af en toe knutselen en tekenen we ook nog even lekker tussendoor. Van deze tekening maakte ik een foto om aan mijn ouders door te sturen, die hebben namelijk twee ezeltjes waar ze erg gek op zijn.
Ook de verjaardag van mijn schoonmoeder vierden we deze week op afstand. Mijn man reed na zijn werk wel even bij z'n moeder langs om haar ons cadeau te brengen, op afstand. Met de kinderen belde ik haar op en we zongen luidkeels 'lang zal ze leven' door de telefoon. Ook maakten we een filmpje waarin we een party popper gebruikten terwijl we heel hard onze verjaardagswens voor haar riepen. Ze vond dit erg leuk dit te zien! Zo maakten we er met zijn allen -op afstand- toch het beste van 😅...
Tot slot nog een tip: ik was vrijdag even bij de plaatselijke Trekpleister omdat ik krullencrème voor mijn haar nodig had, en daar liep ik tegen deze spotgoedkope luisterboeken aan. Leuk hè? Natuurlijk wil ik niemand oproepen speciaal hiervoor naar de winkel te gaan, maar mocht je er toch moeten zijn dan is het misschien leuk om ze mee te nemen.

Fijn weekend allemaal, ik ga zo lekker de tuin in 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten