Week in Beeld #110: flink verkouden, goed nieuws van Thomas' juf en een jammerlijk eindigend pyamafeestje

Oh, wat voelde ik me vorige week zondag belabberd zeg. Ik was de hele week al niet echt lekker en dus belandde ik die dag hoestend, proestend en snotterend op de bank. Er kwam dus niet zoveel uit mijn handen. Wel maakte ik samen met Thomas stoofpeertjes in bessensap, die heel erg lekker smaakten. Toch nog iets leuks te melden over die dag dus 😊. Gelukkig voel ik me intussen weer stukken beter. Een paar nachten heel erg op tijd naar bed gaan hielp verrassend goed!
Nu het einde van het jaar dichterbij komt, begint Vera al uit te kijken naar haar verjaardag. Ze vroeg me om een aftelkalender voor haar te maken. Zoals je ziet duurt het nog even voordat ze echt 11 jaar is, ze kan dus nog een hele hoop kruisjes gaan zetten!
Deze grappige foto maakte manlief deze week tijdens een rondje hardlopen samen met de hond. Ik wil zelf weer wat vaker een flinke wandeling met haar gaan maken, daar is de laatste tijd echt veel te weinig van terechtgekomen. Nu nog even moed verzamelen (en wachten op minder regen) 😜.
Vera had een leuke week op school. Op donderdag ging ze met een bus naar het Rijksmuseum in Amsterdam. En diezelfde middag was er in de aula een tentoonstelling van alle voertuigen die de klassen hadden gefabriceerd in het thema van de Kinderboekenweek. De klas van Vera had een busje plus aanhanger gemaakt, mét muziekinstallatie erin.
De hele tuin ligt continu vol blaadjes en ik veeg me suf, maar ondertussen bloeit de stokroos in onze voortuin nog prachtig. Zo mooi om te zien, wat word ik daar blij van!
Deze foto is niet genomen in de tuin, zoveel blaadjes liggen er nu ook weer niet 😄. Ik vind al die herfstkleuren om ons heen zo gaaf! Hier stonden we op een pleintje in de stad, waar we waren om een kaartje voor de ouders van Thomas te kopen. Zij konden namelijk deze week niet op bezoek komen omdat ze middenin hun verhuizing zitten. Ik bedacht dat het wel leuk zou zijn ze per post te feliciteren met hun nieuwe woning en dat was Thomas met me eens! Het werd een 3D kaart met een feestelijke cupcake erop die je zelf in elkaar kunt zetten 😍.
Op vrijdagmiddag hadden we wat te vieren en dus trakteerde ik de kinderen op taart bij de Hema. Smullen! Van de leerkrachten van Thomas had ik namelijk in het startgesprek gehoord dat hij het echt super goed doet in de klas. Hij is lief, behulpzaam en heeft een prima werkhouding. En... hij lijkt zelfs te beginnen met lezen! Zou het dan toch gaan lukken? Ik ben zo trots, wat is het fijn om te horen dat hij op dit moment zo lekker in zijn vel zit op school, dat is namelijk ook nogal eens anders geweest in het verleden...
Omdat de herfstvakantie van start is gegaan hier wilden Vera en Thomas graag bij elkaar op de kamer logeren. Gezellig! Jammer genoeg moesten we om 23.00 uur een einde maken aan dit inpandige pyamafeestje omdat Vera maar bleef hoesten en ze daar beiden niet van konden slapen. Wat was Vera verdrietig toen Thomas weer naar zijn eigen kamer vertrok 😥. Hopelijk knapt ze snel op en kunnen we het later deze week nog inhalen.

In verband met de herfstvakantie slaat Week in Beeld een weekje over. Over twee weken kun je alles lezen over onze herfstige avonturen 🍁! Fijn weekend en tot later 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten