Week in Beeld #109: Kenya's dierendagcadeau, een heel emotioneel ouderbezoek en een heel feestelijk ontbijt!

Taaadaaa! Daar is 'ie dan: Kenya's dierendagcadeau. Een echt hondenhok voor onze tuinliefhebster. Maar... mevrouw durft er niet in tot nu toe ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜‚. Er is inmiddels een heuse weddenschap gaande hier thuis: ik denk dat ze er echt nooit in zal gaan, manlief heeft nog vertrouwen in de goede afloop (en traint haar dus al volop met hondenkoekjes). We zullen zien. Ze heeft er in ieder geval al wel aan gesnuffeld deze week, zag ik door het keukenraam.
 Mooi is hij wel hรจ, bij deze een close-up.
Afgelopen weekend brachten we grotendeels bij mijn ouders door. Gezellig! Daar maakten we deze poppetjes van eikels en kastanjes. Een leuke herfstactiviteit.
Ook zagen we deze paddenstoel. Een echte klassieker: rood-met-witte-stippen!
En ik had een goed gesprek aan de keukentafel met de kat van mijn ouders ๐Ÿ˜น.
Op de school van Thomas (en trouwens ook bij Vera) gebruiken de docenten tegenwoordig een app om met ouders te communiceren. Daarin worden ook regelmatig leuke fotootjes gedeeld. Zo kreeg ik deze week een foto van Thomas die heel lief met dino's aan het spelen is aan zijn tafeltje.
Meer Thomas-nieuws: ik kreeg ein-de-lijk bericht terug van de gemeente dat de indicatie voor zijn dagbesteding (รฉรฉn middag per week gaat hij naar een zorgboerderij/manege) was toegekend. Wat heb ik daar om moeten leuren zeg, we bleken onderop รฉรฉn of ander stapeltje te zijn beland. Ik ben blij dat het nu is geregeld!
Thuis werd er deze week ook volop gespeeld, met de treinbaan en duplo. De hele week gaan we dus al hink-stap-sprongend de woonkamer door ๐Ÿ˜Š.
Op donderdag kwam de papa van Vera op bezoek en gingen we met zijn allen nog รฉรฉn keertje naar de plaatselijke ijssalon, die deze week nog geopend was. Het werd een hele bijzondere middag. We raakten namelijk met zijn drieรซn (Vera, haar papa en ik) verzeild in een heel goed gesprek. Vera vond het erg moeilijk, maar kon met hulp van mij een aantal dingen aangeven die zij wel/niet fijn vindt in de omgang met haar ouders. Haar vader gaf aan dat ze hem alles mag zeggen en dat hij nooit boos zal worden als ze haar mening geeft. Ook vertelde hij mij dat hij heeft besloten niet meer naar de rechtbank te gaan om de bezoekregeling aan te vechten, maar dat hij wil luisteren naar wat Vera's wensen zijn met betrekking tot de bezoekjes. Wat een prachtig nieuws, als dit echt zo blijft zal dit een enorme rust voor zowel Vera als ons betekenen! En toen... zei Vera tegen haar papa dat het haar heel leuk lijkt om zijn vriendin en haar dochter (die van haar leeftijd is) een keer te ontmoeten. Prompt schoot vader vol en gaf hij aan dat dit voor hem echt een langgekoesterde wens is. Wat een achtbaan van emoties zeg, en dat allemaal in รฉรฉn bezoekje! Pfff! Omdat er zoveel gebeurd en gezegd was nam ik de dagen erna bewust de tijd het met Vera na te bespreken, zodat ze alles goed zou begrijpen en kon plaatsen.

Op vrijdag was het feest hier in huis! Die dag hadden we namelijk precies twee jaar geleden de voogdij over Vera toegekend gekregen. We verrasten haar met een feestelijk ontbijt. Wat was ze blij! Een hele fijne start van de dag ๐Ÿ’–.

Dit weekend staat bol van de verjaardagen, een gezellige boel dus. Gisterenavond bezochten we de eerste jarige al, hieperdepiep hoera! Daarvoor aten we bij mijn schoonmoeder, die samen met Thomas dit lekkere toetje fabriceerde. Mmmm.

Fijn weekend allemaal ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹!!

Reacties

Best gelezen berichten