Week in Beeld #108: echt herfstweer, een heleboel reispapier-geregel, een boek uitzoeken voor Kinderboekenweek én... Dierendag!

Zo, nu is het toch echt wel herfst hè? Wat een regen. Thomas bracht uit school dit zeer toepasselijke knutselwerkje mee: hij had zichzelf getekend onder een grote gele paraplu gemaakt van vouwblaadjes😊💧.
Afgelopen zondag hielden we een heerlijke bankhangdag: lekker lezen, spelen, een filmpje kijken en beetje aanlummelen. Een topzondag dus!
Deze week was ik enorm druk met het regelen van allerlei formulieren voor onze aankomende citytrip. In de herfst gaan we namelijk met zijn viertjes een paar daagjes naar Londen, met de trein 🚅. Super tof! Nadat ik een nacht slecht sliep, piekerend over diverse dramatische douaneperikelen, vroeg ik op het Pleegoudersforum Nederland op Facebook om wijze raad: welke formulieren zijn nodig/nuttig om mee te nemen als je reist met pleegkinderen waarover je zelf de voogdij hebt? Dat leverde een hoop goede tips op! Ik had al kopieën van de uitspraken van de rechtbank omtrent de pleegoudervoogdij, uittreksels uit het gezagsregister, pleegzorgcontracten en natuurlijk de identiteitskaarten van beide kinderen. Nu heb ik daar bovenop ook nog uittreksels basisregistratie personen bij de gemeente opgehaald (waarop dus te zien is dat we allen staan ingeschreven op hetzelfde adres) én heb ik een beëdigde plus gelegaliseerde vertaling van de uittreksels uit het gezagsregister geregeld. Dit laatste zodat we in ieder geval ook een officieel document in het Engels bij ons hebben waarop vermeld staat dat wij de voogdij over Vera en Thomas hebben (de rest van de documenten is namelijk in het Nederlands). We gaan dus straks op reis met een tas vol papieren, maar ik denk dat ik me niet meer zo druk hoef te maken of we Engeland in en uit kunnen komen (én ik kan hopelijk weer lekker slapen 🙈). Nu kunnen we ons echt gaan verheugen op dit nieuwe avontuur, want wat hebben we er allemaal zin in!

Even iets heel anders: nu het oktober is beginnen bij mij de decemberkriebels te komen hoor. Ik ben dol op de feestdagen en begin dus al stiekem met het verzamelen van cadeautjes voor Sinterklaas en voor Vera's verjaardag. Online (bij Vinted) vond ik ook deze prachtige feestjurk voor Vera. Hij kwam deze week binnen en ze vindt hem geweldig. Nu alleen nog even wachten tot ze hem eindelijk aan kan doen 🎄🎉. Bij Shawn Mendes staat hij ook best goed, hahaha! Sinterklaas zal er dit jaar binnen ons gezin waarschijnlijk net iets anders uit komen te zien als voorgaande jaren, want voor het eerst weten de kinderen hoe de vork in de steel zit... In de zomervakantie heb ik dat toch maar eens uit de doeken gedaan, nadat met name Vera de nodige openingen hiertoe gaf. Gelukkig reageerden ze beiden heel relaxed en vinden ze het vooral interessant dat ze nu weten hoe het zit. Toch zou het me niet verbazen als het verhaal weer gaat leven bij ze zodra de Goedheiligman in Nederland arriveert. We zullen zien!

Woensdag startte de Kinderboekenweek 2019. Traditiegetrouw mochten de kids daarom van mij allebei een boek uitkiezen in de boekenwinkel. Het werden deze twee exemplaren. Leuk!
En het was ook nog eens Dierendag, wat een feest! De slakken van Thomas kregen extra lekkere sla en Vera kocht voor haar cavia's dit snoephuisje. Ze moest er zelf ook echt even een kijkje in nemen zoals je ziet 😂.
Natuurlijk vergaten we onze lieve Kenya niet, zij kreeg een nieuw speeltje en een nog veel groter cadeau. Wat dat is...? Dat vertel ik je volgende week 😄!

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten