Week in Beeld #78: SNEEUW (!!), winterse kost, knutselen voor mama's verjaardag en een super toffe bloggersdag!


Kijk eens wat een dotje ๐Ÿ˜! Nee, we hebben geen nieuw gezinslid erbij, dit ben ik zelf als peutertje ๐Ÿ˜Š. Deze foto kwam ik afgelopen week tegen toen ik weer eens met de kinderen samen in allerlei fotoboeken aan het neuzen was. Da's een grote hobby van ons alle drie en ook mijn eigen jeugdboeken worden daarbij niet overgeslagen. Zรณ leuk om letterlijk terug te kijken!
Vorige week zondag was een heerlijk relaxte dag. Die begon ik met een zelfgemaakte cappuccino. Vera wilde natuurlijk met me meedoen, dus zij kreeg een kopje melkschuim met hagelslag eroverheen gestrooid ๐Ÿ˜‹.
Daarna was het...knutseltijd! Vera's mama was deze week jarig en komt aankomende week op bezoek, dus maakte Vera een cadeautje voor haar. Dit keer werden dat oorbellen waarbij je zelf de steentjes erin lijmt. Een priegelwerkje, maar het lukte goed en Vera was trots op het eindresultaat. Nu nog even afwachten wat haar mama ervan vindt... Op de dag dat zij jarig was heeft Vera natuurlijk ook al even voor haar gezongen, zo'n uitkomst, dat beeldbellen!
Terwijl Vera aan het klooien was met kleine strass steentjes, maakte ik voor haar van een oude Pringlesbus een wattenschijfjeshouder (leuk woord voor scrabble ๐Ÿ˜‚!). Die kreeg een mooi plekje op Vera's kamer.
Thomas had geen zin om te knutselen. Hij bouwde zijn eigen experimentenlab, waarin hij ijsklontjes liet smelten. Toen ik met kleurstof aankwam waarmee hij het smeltwater kon opfleuren was hij helemaal in zijn sas. Hij is er urenlang zoet mee geweest!
Op maandag kwamen de post-its binnen van Stichting Het Vergeten Kind, die ik na een donatie opgestuurd had gekregen. Samen maakten we een hartenhuisje op het raam om aandacht te vragen voor alle vergeten kinderen. Heb jij de petitie al getekend??

Op woensdag vierde ik Sinterkerst. Huh? Ja, een verlate mix van Sinterklaas en kerstmis, met collega's van mijn werk. We speelden een dobbelspel en iedereen had een oud en een nieuw cadeau meegenomen. Uiteindelijk ging ik naar huis met een USB lamp en een super schattig kopje. En oh ja, ook nog een bon van bol.com! Een hele goede buit dus. Vera en Thomas waren er ook blij mee: de lamp kreeg een plekje op Thomas' bureau en Vera drink al de hele week uit 'chip' (toevallig keken we pas geleden de film Beauty and the Beast samen, hoe toepasselijk!).
Het zal niemand ontgaan zijn dat het flink sneeuwde deze week. Op dinsdag, terwijl ik op mijn werk zat ๐Ÿ˜ช, hielden Vera en Thomas eindeloos sneeuwballengevechten met de kinderen van de overburen. Zรณ leuk! Deze foto's maakte ikzelf toen ik op donderdag een eind ging wandelen met de hond. Zij vindt sneeuw ook helemaal geweldig, super grappig om te zien!

Vera had op donderdag een Creamiddag op school waarbij ze dit schattige pomponpoppetje maakte ❤.
Geรฏnspireerd door al die witte sneeuw om ons heen kwam Thomas deze week met het idee om weer eens te kaasfonduen. Lekker!
Vrijdag was een bijzondere dag voor mij: ik was uitgenodigd voor een bijeenkomst van Stichting Lotje en Co, voor wie ik al jarenlang schrijf. Onderweg kwam ik terecht op deze prachtige bosweg, die overigens wel hartstikke glad was. Ik moest natuurlijk even stoppen om een mooie foto te maken.
Het werd een ontzettend inspirerende dag, waarbij ik een flink aantal van de andere vaste Lotje-bloggers ontmoette. Zรณ fijn, die herkenning bij elkaar: allemaal moeders van รฉรฉn of meerdere zorgintensieve kinderen. In de middag kregen we een schrijfworkshop van Lisette Thooft, die onder andere schrijft voor Happinez en Franska. Wat was dat leerzaam zeg! Ik bruis dus weer van de ideeรซn en plannen, die hopelijk gaan leiden tot veel nieuwe blogs en verhalen. Ondertussen ben ik ook nog steeds bezig met het vormgeven van mijn eerste echte blogbundel. Wat is het fijn om met zoveel toffe dingen bezig te zijn!

Ik wens jullie een heerlijk weekend toe! ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹


Reacties

Best gelezen berichten