Week in beeld #11: nog meer paardrijplezier, een bijzondere tekst op mijn arm en...zou Vera heelhuids terugkomen van haar schoolreisje?

 
Zoals sommigen van jullie vast al hadden gelezen via mijn Facebookpagina, ging Vera deze week op schoolreisje. Helemaal naar de Efteling!! Een beetje buikpijn kreeg ik er wel van hoor, want twee jaar geleden was Vera tijdens een schoolreisje kwijt geweest. Iets wat op haarzelf niet zo'n indruk had gemaakt, maar op mij des te meer... Maar, verzekerde ze me talloze malen: "ik ben nu echt veel ouder, dus dat zal ik écht niet meer doen hoor!"
Toch bleef het bij mij de hele dag bij momenten door mijn hoofd spoken. Ik noem mezelf  dus echt niet voor niets Pleegmama Kloek ;-)...







Gelukkig had ik op de dag van de schoolreis afleiding genoeg. Het was namelijk tijd om mijn nieuwe tattoo te laten zetten! Jeeeeh!!
Het ontwerp had ik al een hele tijd geleden gemaakt, en ik heb er, net als bij mijn andere twee exemplaren, een hele poos over nagedacht.
Wat bén ik blij met het eindresultaat zeg! Mooi is hij geworden hè? De tekst komt uit het liedje Bridge Over Troubled Water van Simon and Garfunkel, wat van jongs af aan mijn lievelingsliedje is. De hartjes staan symbool voor Vera en Thomas, voor wie ik er altijd wil zijn.
Ze waren allebei super trots toen ik het ze liet zien en de betekenis uitlegde!


Maar er gebeurde meer deze week: Thomas had zijn allereerste paardrijles! Na Vera en mij was hij nu eindelijk ook aan de beurt. Wat had hij er naar uit gekeken zeg. Hij werd heel enthousiast welkom geheten en glunderde enorm toen hij aan zijn groepje werd voorgesteld als 'de nieuwe ruiter'. En wat heeft hij genoten. Zelfs in draf gaan vond hij helemaal niet eng, hij joelde het uit van plezier! Fantastisch om te zien. Volgende week weer dus! We zijn onderhand kind aan huis op de manege ;-)...








 

Verder genoot ik deze week van alle mooie werkjes die langzaamaan weer van school mee naar huis worden gegeven, nu de lessen een paar weken aan de gang zijn. Vera had van alles te horen gekregen over het lijf en zelfzorg. "Ik heb geleerd dat je de w.c. altijd moet doortrekken omdat het anders gaat stinken naar urine". Ze bracht het vol trots, alsof ze me echt iets vertelde wat ze nog nooit eerder had gehoord, hahaha! Even was ze vergeten dat ik al jarenlang na ieder toiletbezoek roep: "doortrekken en handen wassen!" Nou ja, wie weet werkt het beter nu de juf het heeft verteld, we zullen het zien. Thomas kwam thuis met een prachtig zelfportret. Zien jullie ook eens hoe zijn gezicht eruit ziet ;-), wat een knapperd hè?!

En oh ja, ik vergeet bijna te vertellen dat Vera helemaal heelhuids de bus uitkwam na haar schoolreisje! Pfff, wat fijn dat ze er weer was. Het had de hele dag geregend, maar dat had haar niets kunnen schelen: ze had een fantastische dag gehad. En zo lief: ze had het briefje dat ik in haar broodtrommel had gestopt de hele dag bewaard, en haalde het enigszins verkreukeld maar nog compleet intact uit haar jaszak. Ze bewaart het voor altijd, heeft ze me beloofd. Fijn dat zoiets kleins zoveel voor haar kan betekenen...

Reacties

Best gelezen berichten