Week in Beeld #156: een magisch dagje uit, een gezellig ouderbezoek en een ingewikkeld gesprek op school

Kijk eens waar wij afgelopen zondag waren!! We genoten van een heerlijk dagje Efteling. Wat hadden we een geluk met het weer, en ook de wachtrijen vielen mee. Wel moesten we regelmatig andere mensen aanspreken op het houden van afstand. De Efteling zelf had dit netjes geregeld maar sommige parkgasten vonden het kennelijk nog te ingewikkeld 😣. Thomas was helemaal in zijn nopjes toen we de dag startten in de nieuwe achtbaan 'Max en Moritz'. Hij had er zó naar uitgekeken hier in te kunnen gaan! Het was geweldig om hem zo intens te zien genieten. Vera was helemaal gelukkig dat we de dag afsloten in restaurant Pinokkio, waar haar favoriete gerecht (spaghetti!) op de menukaart stond. Mmmm! Kortom: het was een topdag 💖.

Deze foto kreeg ik deze week doorgestuurd van de school van Thomas: hij had onze stad van bovenaf gebouwd, hahaha.
Kijk, dit is Vera's nieuwe bril. Leuk is 'ie hè? Ze vergeet hem telkens in haar koker te stoppen en dus verstopte mijn man hem op deze briljante verstopplek op haar kamer 😂.
Op donderdag kwam de papa van Vera op bezoek. Ze wilde met hem graag een filmmiddagje houden, mét popcorn erbij uiteraard. Ze genoten er beiden van en hadden het erg gezellig 💕.
Ondertussen maakten Thomas en ik samen cakejes die hij eigenhandig versierde nadat ze waren afgekoeld. Mooi zijn ze geworden, hè 🌈?!
Op vrijdag ben ik altijd vrij. Ik deed rustig boodschapjes en haalde een boel leuke kleinigheidjes voor een collega die een tweeling heeft gekregen. 
Met al die spulletjes stelde ik deze feestelijke cadeau/kraammand samen. Maandag ga ik met twee andere collega's namelijk bij haar op kraambezoek. 
Daarnaast kon ik het niet nalaten bij de Action vast even tussen de kerstspulletjes te neuzen. Deze buit ging mee naar huis 🎅🎄!
Vrijdag na school had ik een kennismakingsgesprek met de meester van Vera. Hij vertelde dat ze erg haar best doet in de klas en hard werkt, op af en toe wat gekwebbel na. Maar op sociaal gebied waren er wel wat zorgen. Er zouden namelijk allerlei gemene berichtjes zijn verstuurd via social media. Eenmaal thuis bekeek ik samen met Vera de inhoud van haar gesprekken en contacten op haar gsm, en ging ik het gesprek met haar aan. Er kwam een soort half verhaal uit waarin ze wel erkende onaardige dingen te hebben geschreven en gezegd. Maar vooral de angst dat mijn man en ik heel boos op haar zouden worden voerde de boventoon, en dat vond ik zwaar om te zien. Ze uitte ze angst dat we haar zouden gaan slaan (??!) en was ze bang geen eten meer te krijgen (??!). Heel heftig en ontzettend naar om te merken dat ze nog altijd zoveel moeite heeft met het erkennen van het feit dat wij onvoorwaardelijk en ontzettend veel van haar houden en dat soort dingen nooit zouden doen💔. Naast het feit dat we nieuwe afspraken met elkaar hebben gemaakt over haar telefoon- en computergebruik (alleen nog onder toezicht van ons) gaan we dus vooral door met heel veel liefde aan haar geven. Wat is onze prachtige meid toch ontzettend beschadigd...😓

Ik sluit deze blog af met een vrolijkere foto: nóg meer cadeautjes! Deze zijn voor het zusje van Thomas, bij wie we vanmiddag gezellig op verjaardagsvisite gaan. Zij woont ook in een pleeggezin en elke ontmoeting is weer een feest der herkenning 💝.

Fijn weekend allemaal 💋💋!!
 

Reacties

Best gelezen berichten