Week in Beeld #148: geschuif met meubels, een avondje samen en... ik kocht mijn eerste mondkapje (met foto!)

Het lijkt wel nationale interieurweek (bestaat dat eigenlijk 😄?) hier in huis. Afgelopen weekend ruimde ik de kamer die bekend staat als 'mama's kamer' heel grondig op. Deze kamer wordt zo genoemd omdat de boekenkast er staat en de meeste boeken daarin van mij zijn, haha. Intussen was het vooral de 'algemene rommelkamer' geworden, dus ging ik eens flink puinruimen. Op de voor- en na foto's is het niet zo goed te zien, maar ik verwijderde een vuilniszak vol met troepjes 🙈.
Daarna maakte ik wat close up foto's van leuke spulletjes op 'mijn' kamer 😍. Zoals deze collage met de tandendoosjes van de kids ervoor.
 M'n snowglobes.
 Het nieuwe 'vis-vaasje'.
Mooie ansichtkaarten en mijn teken/knutselspullen.
En de ingelijste tekening die we ooit van Vera kregen toen we een x aantal jaar getrouwd waren 💖. Inmiddels voelt het door al dat opruimen weer echt als een fijn plekje om eens lekker een boek te gaan zitten lezen in m'n eentje. Fijn!
Terwijl de kinderen genoten van hun eerste vakantieweek, moest ik gewoon werken. Op mijn bureau lag wéér een attentie klaar om al het personeel te bedanken voor hun inzet. Super lief. Dit keer was het een persoonlijk kaartje en een klein potje met klavervier zaadjes erin.
Mijn man ging ondertussen met de kinderen naar de bios, ze zagen de film Scooby Doo en vonden hem heel leuk, vooral Thomas had enorm gelachen. En het was hartstikke rustig in de zaal zoals je ziet!
Ik moest deze week wat ruilen met werkdagen waardoor ik donderdag vrij was. Tijd om eindelijk weer eens naar de kapper te gaan. Vera wilde haar haren meer gelijk laten knippen en ik liet me verven en knippen. Hier zit ik nog in de verf, super charmant 😂.
Na het kappersbezoek bracht ik Vera en Thomas naar mijn ouders toe. Voor het eerst sinds maanden gingen ze weer eens een nachtje daar logeren. En... ze mochten meehelpen met hooien! Thomas voelde zich een echte boer, en dus bestelde hij die avond in het restaurant waar ze gingen eten een... boerenpannenkoek 😄😋.
Op de terugweg naar huis deed ik nog even wat boodschapjes en scoorde ik bij Kruidvat het allerlaatste stoffen mondkapje wat ze hadden. Gezien alle huidige ontwikkelingen leek het me wijsheid om er in ieder geval eentje in huis te hebben. Ik vind het soms best lastig om te zien dat het steeds moeilijker wordt voor veel mensen om zich aan de maatregelen te houden. Natuurlijk snap ik het ergens wel, maar gezien mijn werk met veel kwetsbare mensen blijf ik er zelf nog steeds erg alert op. En volgens mij is dat helaas nog hard nodig...
Die avond hadden mijn man en ik dus geen kinderen in huis. Dat was lang geleden zeg! We gingen gezellig samen kaasfonduen en konden heerlijk ongestoord kletsen met elkaar aan tafel 😊.
De volgende dag moest ik werken en rondde ik alles af voor mijn vakantie. Vakantie nummer één moet ik zeggen, want door bezettingsproblemen op de afdeling waar ik werk, heb ik drie losse weken vakantie deze zomer. Maar dat betekent dus ook dat ik drie keer vakantie krijg, haha!
In de avond had ik een gezellig etentje bij een vriendin thuis met nog twee andere vriendinnen, waarvan er eentje bijna jarig was. Daar nam ik dit cadeaupakketje voor mee.
En op zaterdag hervatten we de interieurbezigheden weer. We sjouwden dit kastje (mijn oude commode van vroeger, die we ook als commode gebruikten toen Vera en Thomas klein waren) naar beneden. Staat leuk zo hè? Al onze gezelschapsspelletjes passen erin. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat.
Vanavond komt er voor het allereerst een vriendinnetje bij Vera logeren. Het zal mij benieuwen hoe dat gaat... Daarover volgende week meer!
Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten