Week in Beeld #147: een week vol cadeautjes en afsluiting van het schooljaar!

Dit was alweer de laatste week van het schooljaar. Een bizarre maar ook bijzondere tijd ligt achter ons. Ik maakte best veel foto's deze week, dus genoeg te koekeloeren 👓. Gezellig dat je meeleest 😊!

Afgelopen weekend gingen we een middagje op bezoek bij mijn ouders. Omdat de kinderen druk aan het spelen waren met onze nichtjes, maakte ik maar een foto van mijzelf met Kenya ❤.
En nog ÊÊn 😃! Wat is ze toch een schatje.
Op zondag maakte ik de fotopuzzel af die ik cadeau had gekregen. Zie me eens zwoegen 😅!
Op zondagavond maakte ik alle pakketjes voor de meesters en juffen klaar, als bedankje voor al hun inspanningen dit schooljaar. Dat zijn er nogal wat: Vera heeft 2 juffen en Thomas heeft (hou je vast...) 4 juffen (waarvan 2 zorgondersteuners) en 2 meesters. Ik kocht online (bij Paperhouse, tip!) leuke armbandjes, sleutelhangers en een notitieboekje.
Hier showt ÊÊn van Thomas' juffen een 'juf- armbandje'. Met een super trotse Thomas erbij 😍.
Ik shopte nÃŗg meer cadeautjes: bij Trekpleister scoorde ik dit leuke koeltasje, wat ik samen met Vera vulde met allemaal kleine cadeautjes voor haar 'Bestie', die dit weekend haar verjaardagsfeestje voor klasgenootjes viert. Ze gaan gezellig samen bowlen en Vera heeft er enorm veel zin in, want tenslotte missen ze elkaar nu al verschrikkelijk 😉😂.
Bij Trekpleister vond ik ook deze leuke wasbare boterhamzakjes. Ik nam er drie mee want ik vermoed dat dit iets is wat we dagelijks zullen gaan gebruiken.
EÊn van de leukste dingen aan het einde van het schooljaar vind ik dat er zoveel tekeningen en knutselwerkjes vanuit school mee naar huis komen. Maar aaarghh, ook knutsels met zand en glitters 😲😭😉. Thomas maakte dit mooie kunstwerkje. Wij dachten dat hij bedoelde dat hij 'later als hij groot is' Kabouter Plop wil worden, maar hij corrigeerde ons door te vertellen dat hij droomt van een carrière als vlogger. En verhip, nu zie ik het hoor 🙈😏...
Deze week verscheen mijn herschreven blog over het rapport van Vera bij De Club van Relaxte Moeders. De originele tekst schreef ik vier jaar geleden in briefvorm. Vera zat toen nog op regulier onderwijs en had het vaak erg lastig op leergebied, hoewel ze het altijd wel erg naar haar zin had op school. Inmiddels zit ze op speciaal basisonderwijs en daar is ze helemaal op haar plek. Haar rapport ziet er nu heel anders uit. Het rapport op de foto is van Thomas. Hij zit op ZMLK onderwijs en ik werd zo blij van dit rapport. Wat fijn om te lezen dat hij op zijn eigen tempo steeds verder vooruit komt. Wat zijn we trots op allebei de kinderen 💖💖!

Even tussendoor een beeld om minder trots op te zijn 😂: Vera's schooltas aan het einde van het schooljaar 🙈. Inclusief vieze sokken inderdaad (die mevrouw dus al geruime tijd kwijt was 😱). Nou ja, de boel is inmiddels weer netjes en leeg.
Aan het einde van dit schooljaar wilden we graag de kinderen verwennen met leuke cadeautjes. Thomas kreeg magisch zand (waar ben ik aan begonnen, ZAND mensen 🙀) en Lego en Vera een Meiden Zomerboek, een handlettering schrift, oorbellen en... een duikmasker, zo'n ding wilde ze echt al hÊÊl lang. Wat waren ze er blij mee!
Die lieve Vera had voor mijn man en mij ook een verrassing voorbereid: een super lief briefje met daarbij een nepbloem voor mijn man (😂) en een nagelknippertje voor mij (đŸ˜ĩ). Super schattig 💝!
Thomas had ook een 'verrassing', namelijk een idee wat we konden eten om de vakantie in te luiden. Het werd... restaurant de Goude Bogen!
Hier geniet hij van de vegaburger, want hij heeft deze week besloten om een vegachallenge te doen: een week lang helemaal geen vlees eten. Ik ben zelf vegetariÃĢr en hoewel ik vind dat dit ieders eigen keuze moet zijn, ben ik toch stiekem apetrots op hem. Tot nu toe houdt hij het hartstikke goed vol en geniet hij van het proeven van voor hem nieuwe dingen. Deze burger viel sowieso in de smaak zoals je ziet!

En dat gold ook voor dit taartje 😊. Op zaterdag ging ik met Thomas op de fiets naar de stad voor een aantal cadeautjes (ik blijf maar bezig, hahaha) en omdat we naar de Lidl wilden. Tussendoor dronken we wat op een terrasje, met een lekker gebakje erbij.
En daarna kochten we de Lidl leeg. We sloegen enorm veel vegaproducten in, want die zijn daar een stuk goedkoper dan in andere supermarkten. Ook kochten we tapas, kauwgom, limonade en Daim voor mijn man (zijn favoriete reep). En oh ja, ook een lekker brood, namelijk precies dezelfde als die we vorig jaar op vakantie in BelgiÃĢ vaak aten. Hello summer! 
Met ons vakantiegevoel zit het dus al helemaal goed, hoewel ik zelf nog helemaal geen vakantie heb. Omdat er een tekort aan regiebehandelaren was op mijn afdeling, werk ik deze zomer de ene week wel en de andere week niet. Een opgebroken vakantie dus, ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren. Hebben jullie al vakantie? Zo ja: geniet ervan! En voor allemaal: fijn weekend 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten