Week in Beeld #131: de week dat ik me ontpopte tot 'Corona-knutseljuf' ;-)

 
Kijk, het is Pasen bij ons in huis! Ik dacht dat het wel leuk zou zijn de boel eens wat op te fleuren, zeker aangezien we nu zoveel thuis en binnen moeten zijn in verband met de Coronacrisis. Omdat mijn man en ik beiden in de zorg werken, nemen we het 'sociaal afstand houden' extra serieus en zijn we buiten ons werk om dus alleen als gezin samen. Deze week ging ik wederom drie dagen naar mijn werk toe, ook daar gaat alles natuurlijk gewoon door en was het nog steeds behoorlijk druk. Donderdag werkte ik vanuit huis, wat dit keer best aardig ging. En buiten alle werkzaamheden om heb ik er nog een carrière bijgekregen inmiddels, namelijk die van knutseljuf 😉. We knutselden deze week zoveel dat Vera deze loopbaanswitch voor mij opperde. Ze heeft zelfs al plannen om het huis te gaan verbouwen om zo een groot knutsellokaal te realiseren, hahaha 😂.

Zie hier mijn knutselklasje, ijverig aan het werk 💕. De buurman was ziek, dus maakten we kaartjes om hem beterschap te wensen.
Dit is Vera's exemplaar. Mooie fruitmand hè?! De buurman was er super blij mee.
Samen met Thomas maakte ik daarna dit kleibouwwerk. Het is een paddestoel-speeltoestel voor kabouters 😍. Mét trappetje en glijbaan!
We maakten later in de week nog meer kaartjes, namelijk voor de opa's en oma's en voor de ouders van de kinderen.
 Dit is Vera's kaartje voor haar papa, die erg veel van gamen houdt. Leuk geworden hè?!
Tot slot gingen we aan de slag met het maken van paaskransen, gemaakt van papieren borden met allemaal versierde eitjes erop geplakt. Simpel maar erg leuk om te doen. Zie je, Vera heeft gelijk, ik klink al als een echte knutseljuf 🙈😂...
Tussen de bedrijven door schreef ik deze week dit blog, over het afzeggen van de bezoekregelingen als gevolg van het Coronavirus. Want wat vond ik dat een heftige beslissing zeg. Gelukkig kunnen we wel beeldbellen en zijn de kinderen er zelf vrij nuchter onder. Daarin merk ik dat voor hen de basis toch echt binnen ons gezin is komen te liggen. Als daarin maar alles goed loopt zijn zij tevreden. Natuurlijk vinden ze het wel erg jammer hun papa's en mama's nu niet te zien, maar voor de papa's en mama's zelf is het nog zwaarder. We proberen daar zo goed mogelijk aandacht voor te hebben en dat wordt erg gewaardeerd door hen, fijn!

Tot slot stond er aan het einde van de week iets leuks voor mijzelf op de planning: beeldbellen met de vriendinnengroep met wie ik eigenlijk dit weekend een weekendje weg zou gaan. Ik haalde maar een klein flesje bubbels om er gezellig een drankje bij te kunnen doen, haha 😋. Nogmaals ervaarde ik hoe fijn het is dat we deze communicatiemiddelen allemaal hebben in deze gekke tijd. 
Hoe houd jij contact met je omgeving?

Fijn  weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten