Week in Beeld #129: vier jaar voogdij, allemaal een nieuwe coupe, een bijzonder bezoek en kunstige taferelen

Hoera! Deze week hadden wij alweer vier jaar pleegoudervoogdij over Thomas. Natuurlijk moest dat gevierd worden, we maken er altijd iets bijzonders van en de kinderen genieten hier telkens enorm van. Deze dag begon voor Thomas met een feestboterham: op elk stukje een ander soort beleg. Hij smulde ervan! In de avond mocht hij kiezen wat we gingen eten, daarover zo meteen meer.
Eerst even terug naar vorig weekend. De kapster kwam langs! Net als ik mocht Vera een paar blonde plukjes in haar haren. Thomas wilde ook. En dus stonden we even later als drie marsmannetjes ingepakt in folie in de woonkamer, hahaha, staat het ons niet beeldig 😉?!
Het eindresultaat mocht er zijn. Vooral Vera was superblij met haar geknipte haren én de roze spoeling eroverheen, die zorgde voor een speels effect met roze plukjes in haar haren. Heel gaaf, nu is ze nog knapper 🙈!
Op dinsdag mocht Thomas dus kiezen wat we gingen eten. Het werd... pizza! Hij koos voor een exemplaar met peperoni, mmm 😋.
Op woensdagmiddag stond er een bezoek met de ouders van Thomas op de planning. Dit keer werd dat heel bijzonder, want zijn jongste zusje (die ook in een pleeggezin woont) was erbij. We spraken af in een binnenspeeltuin. Wat was het leuk om die twee weer heerlijk samen te zien spelen en wat genoten hun papa en mama daar onwijs van. Thomas had een topmiddag en ging met rode konen van het spelen weer mee terug naar huis.

Op school is Thomas momenteel bezig met het thema 'kunst'. Hij besloot ook een kunstwerk voor Vera te maken. En omdat die erg van de kleur zwart houdt werd het... een totaal met houtskool zwart gekleurd vel papier 😂. Vera was er blij mee en hing het vol trots op haar kamer op 😍.
Ook Vera was creatief bezig geweest op school: zij maakte dit mooie unicorn schilderij bij techniek.
Ondertussen volgde het ene na het andere Coronabericht. Thomas, die toch al angstig is aangelegd en niet goed tegen nieuwe en spannende veranderingen kan, werd er erg onrustig van. Hij wilde me zelfs niet eens een kus geven nadat ik even had moeten hoesten omdat ik me had verslikt! In de auto hoorde hij op donderdagmiddag dat er een persconferentie zou zijn en hij wilde perse kijken. Dat deden we dus samen, en eigenlijk stelde dit hem wel gerust. Het gaf in ieder geval wat meer duidelijkheid. En hij was opgelucht dat de scholen nog open mochten blijven (hoewel ik me afvraag voor hoe lang dit zal zijn...).

Op vrijdagochtend doe ik altijd boodschappen. Het is dan meestal erg rustig in de supermarkt, maar deze vrijdag was dat heel anders.  En wat is dat toch met het massaal inslaan van toiletpapier? Het hele schap was leeg! Zijn mensen bang dat ze straks hun billen niet meer kunnen afvegen ofzo? Ik snap er niks van. Ondertussen houden we ons braaf aan alle voorzorgsmaatregelen van het RIVM, en daarnaast volgen we het beleid wat onze werkgevers uit hebben gezet. Mijn man en ik werken beiden in de zorg en komen daarbij in aanraking met kwetsbare mensen, dus extra voorzichtigheid is geboden. Een bezoekje aan mijn ouders in Brabant mag dus even niet en ook drukke plekken vermijden we zoveel mogelijk. Het wordt dus een echt huis-tuin-en-keuken-weekend! Hoe pak jij dit aan?

Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten