Week in Beeld #123: creativiteit op zondag, logeren bij opa & oma en een bijzonder moment tijdens Vera's ouderbezoek

Deze week was nogal anders-dan-anders, door de lerarenstaking en het feit dat Vera ook nog eens de woensdag vrij was. Maar laten we op zondag beginnen! We hadden toen een gezellig crea-middagje hier in huis. Voor een collega die deze week afscheid nam maakte ik deze kaart. Ze bakt nogal graag, dus dat gaan we héél erg missen als team. Ze kreeg er allerlei bakspullen en een kookboek bij, dus genoeg inspiratie om nog eens terug te komen om ons een lekkere taart te brengen 😉.
Op dinsdagavond pakten we vast de tas van Vera en de koffer van Thomas (die maakt van elke logeerpartij een volksverhuizing) in. Op woensdagavond zouden mijn ouders namelijk komen eten om daarna de kinderen mee te nemen naar hun huis. Op donderdag en vrijdag waren ze namelijk beiden vrij in verband met de lerarenstaking en wij moesten gewoon werken. Fijn dat we dit zo konden oplossen! De kinderen bezochten samen met mijn ouders een reptielenhuis en genoten volop van alle aandacht van opa en oma. Leuk!
Deze toffe kist namen mijn ouders trouwens voor me mee. Hierin werden vroeger boodschappen gebracht naar de groep van de instelling waar mijn moeder ooit werkte. Een echt vintage-hulpverlenersitem dus 😀. Staat super gaaf in onze woonkamer, ik ben er blij mee.
En toen was het de helft van de week dus erg stil in huis. De hond genoot van de rust maar vond het ook wel gek hoor, geen kinderen om zich heen. Hier was ze bovenop haar speelgoedkikker gaan liggen. Maf beest 😊.
Wij aten op donderdag samen (heel slecht) een pizzaatje op de bank en genoten daarna van super lekker ijs. Niet doorvertellen hè 🙈😂?!
Nog meer lekkers! Op vrijdagochtend haalde ik de kinderen weer op bij mijn ouders thuis en 's middags kwam de vader van Vera op bezoek. Samen met hem gingen we iets drinken met een taartje erbij bij een nieuwe Bistro hier in de buurt. Erg leuk. Samen met Thomas deelde ik deze minigebakjes. Ze waren om te smullen!
Terwijl ik daarna even gauw wat laatste kleine boodschapjes voor het weekend haalde bij de supermarkt, dook Vera met haar papa en Thomas de naastgelegen drogist in. Daar deed ze ineens heel stiekem toen ik aan kwam lopen. Ze schreeuwde tegen me dat ik weg moest gaan. Ik begon haar al aan te spreken op haar gedrag toen bleek dat ze voor mij een cadeautje aan het kopen was van haar eigen zakgeld 😍😍😍. Eenmaal terug thuis mocht ik het uitpakken. Zo ontzettend lief. Ze had er ook nog een mooie speech bij: "omdat je zoveel voor ons doet, je boekt vakanties, je helpt ons met klokkijken en je zorgt dat we rustig zijn". Hahaha, wat een schat is ze toch! Ik voelde me wel een beetje bezwaard omdat haar papa erbij was, maar kon hem gelijk een heel mooi compliment maken: dat Vera tijdens zijn bezoek aan mij haar liefde durft te tonen komt doordat hij haar daar ruimte voor biedt. Dat is iets waar hij heel trots op mag zijn! Hij was blij met dit compliment en kon het zo, net als ik, zien als een bijzonder mooi moment 💖.

Dit weekend ga ik een dagje met een lieve vriendin op stap, heerlijk relaxen en bijkletsen. Wat heb ik daar zin in! Fijn weekend allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten