Week in Beeld #122: twee speeldates voor Vera, Thomas' spaardoel bereikt met een beetje hulp van zijn ouders en een verlaat vriendinnen-kerstdiner

Vorig weekend moesten jullie het even stellen zonder een verse Week in Beeld. Grappig én leuk om te merken dat ik toch gemist werd! Ik had vorige week een vrij drukke week, met allerlei leuke activiteiten. Op één of andere manier was het van foto's maken ook niet echt gekomen (terwijl ik dat normaal gesproken best veel doe) en daarom besloot ik een weekje pauze in te lassen. Nu dus een dubbele editie!
Ik start bij zondag twee weken geleden. Voor Vera een superleuke dag, want er kwam een schoolvriendin spelen. Voor het eerst sinds tijden werden de Barbies weer eens uit de kast getrokken. De dames hebben er de hele middag heel fijn mee gespeeld. Dat spelen wordt bij Vera toch steeds wat minder nu ze ouder wordt en zelf heel graag 'groot' wil zijn. Ik vond het mooi om te zien dat ze nu weer even lekker helemaal kind mocht zijn van zichzelf 😍.

In de daaropvolgende week kwamen op donderdagmiddag de papa en mama van Thomas op bezoek. Vlak daarvoor was ik met Thomas nog even vlug naar de bloemist gegaan om een bos bloemen voor een collega te kopen. Daar ging ik die avond namelijk eten met een groepje andere collega's. Ze had heerlijk Afghaans gekookt en het was ontzettend gezellig! De bloemist gaf Thomas een losse bloem mee, waarop hij direct zei dat hij ook een zus had. Gelukkig mocht hij toen ook voor Vera een bloemetje uitzoeken. Dat werd dit exemplaar. Lief van hem hè?
Trots vertelde Thomas tijdens het bezoek aan zijn ouders dat hij aan het sparen was voor een telefoon (die hij overigens niet kan gebruiken om te bellen/berichten te sturen, want een SIM kaart heeft hij nog niet). Al een hele lange poos zet hij trouw zijn zakgeld daarvoor opzij. Zijn ouders besloten daarop om hem het laatste bedrag wat hij ervoor nodig had te schenken. Thomas was uiteraard ontzettend blij. De volgende dag bestelde hij de door hem felbegeerde Nokia en een dag later arriveerde hij. Happy Thomas 😃!
Op zaterdag was het eindelijk tijd voor mijn vriendinnen- kerstdiner! Al jarenlang is dit een traditie in de vriendinnengroep die ik sinds de middelbare school heb. Iedereen neemt een gang voor haar rekening en ieder jaar is het bij iemand anders thuis. Dit jaar was ik aan de beurt, en ik had (fanatiek als ik ben) de kerstspullen allemaal nog laten staan 😊. Gezellig 🎄🎅! Ik maakte het hoofdgerecht: notenburgers met daarbij gevulde aardappels. Erg geslaagd, al zeg ik het zelf (hoewel ik de aardappels had omgedoopt tot 'stressaardappels' nadat de helft tijdens het bereiden uit elkaar was gevallen 🙈😆).
Ook de andere gerechten waren om te smullen 😋. Bijvoorbeeld dit pindasoepje, mmmm! Het was vooral ontzettend gezellig. Eén groot kippenhok 😂!
De dag erna ruimden we alle kerstspullen weer op. Ook wel weer lekker, moet ik zeggen. Het geeft weer de nodige ruimte in huis. Hoe vinden jullie trouwens mijn nieuwe retro aanwinst (het oranje lampje)? Gaaf hè?!
Afgelopen week had ik weer een gezellig etentje, het kan niet op, hahaha! Bofkont ben ik.

Op woensdag belde Vera met haar moeder, die jarig was. Vera is niet gek op bellen met haar ouders maar hield het goed vol en deed erg haar best een leuk gesprekje ervan te maken. Ook rondde ze het netjes af toen ze uitgekletst was. Wat was ik trots op haar! Ook erg fijn voor haar mama.

Op donderdagmiddag kwam er weer een vriendinnetje van school spelen, heel leuk voor Vera. Daarvoor toonde Thomas nog even zijn koppelduikkunsten op het schoolplein.

En toen was het alweer weekend. We houden het maar eens lekker rustig dit keer. Wat zijn jouw plannen? Fijne dagen allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten