Week in Beeld #119: een winters tuinfeestje, puberschaamte en... onze kerstdagen!

Kijk mij nu eens zitten, helemaal in mijn element naast de kerstboom. Wat heb ik genoten van onze kerstdagen zeg! Het was echt super. In deze Week in Beeld vertel ik je er alles over, en meer...
We startten de kerstvakantie (althans, die van de kids, ik mocht maandag en dinsdag nog werken) met een super gezellig winterfeestje in onze achtertuin. Dit jaar was er namelijk genoeg om te vieren: we waren 12,5 jaar getrouwd, manlief werd 40 en ik ben zelf volgende week jarig. Omdat onze woonkamer niet zo groot is vierden we feest in de tuin.
Met genoeg lekkere drankjes, warme chocolademelk, lekkere zoetigheden en een stamppottenbuffet 🍴.
Natuurlijk hadden we ook een vuurkorf, alle kinderen die er waren genoten van het roosteren van marshmellows. En wij konden zo nog dagenlang nagenieten van de geur van verbrand hout 🙈.
We werden onwijs verwend! De volgende ochtend was het echt volop nagenieten toen we alle cadeautjes openmaakten.
 Ook dit lieve gelukskoekje zat erbij 😍.
Vera had voor haar verjaardag een sprei gekregen van een vriendin van ons. Hij was toen nog niet helemaal af, maar nu had ze hem meegenomen naar het feest. Zelf gehaakt door haar moeder, zó gaaf! Vera is er superblij mee!
Ik maak even een sprongetje naar kerstavond. Manlief viel in op zijn werk omdat ze daar erg omhoog zaten wegens zieken, en ik keek met de kinderen een kerstfilm onder een dekentje op de bank.
Daarvoor hadden we samen kerstliedjes gezonden en flink gedanst door de woonkamer. Althans, Thomas en ik dan, Vera zat zich vooral rot te schamen omdat ik zo gek deed. Ze wilde het liefst de gordijnen gauw dichtdoen, hahaha. Wat een grappige fase is het toch, die prepubertijd 😂. Uiteindelijk deed ze toch mee, want eigenlijk is dansen met je malle mama en maffe broertje natuurlijk stiekem best heel leuk 😉.
Op eerste kerstdag genoten we met zijn viertjes van een gezellig kerstontbijt. In de middag bezochten we de jarige dochter van een lieve vriendin. Een echt kerstkind 💖. Feest!
Daarna reden we door naar mijn schoonmoeder, waar onder de boom net als ieder jaar alweer allerlei pakjes lagen. Elke keer zeggen we tegen elkaar dat we echt moeten gaan minderen, maar ach, het is ook wel heel erg leuk om elkaar en elkaars kinderen eens goed te verwennen.
Na het uitpakken gingen we aan tafel. Zoals je ziet gingen we niet met honger naar huis. Mmmm!
De volgende dag, op tweede Kerstdag, was er genoeg tijd om rustig thuis te spelen. Dat kwam Thomas goed uit, hij had namelijk een setje gekregen van Lego Hidden Side. Met gebruik van een app wordt deze Lego helemaal interactief, echt heel leuk. Hij was er superblij mee en gilde het uit toen hij dit pakje open had gemaakt 😊. Lekker kind.
In de avond kwamen mijn ouders bij ons thuis gourmetten. Gezellig! Daarna gingen Vera en Thomas met hen mee naar huis voor een logeerpartij en een bezoek aan het kerstcircus in Carré de volgende dag. Terwijl ik dit typ is het dus hartstikke stil en rustig in huis. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan, want Thomas had laatst weer eens flinke verlatingsangst en gaf nu al aan dat hij me erg zou gaan missen. Meestal is dat over zodra hij lekker bezig is en leuke dingen doet, dus dat zal vast nu ook het geval zijn!

Fijn weekend allemaal, en succes met uitbuiken 😋.
Enne... houd mijn blog maar goed in de gaten de komende dagen, want er komt natuurlijk nog een jaaroverzichtje aan 💥💪👍!

Reacties

Best gelezen berichten