2019 in 19 hoogtepunten!

Oké, ik klink nu echt als een oude taart, maar het is gewoon waar: dit jaar is werkelijk waar omgevlogen! En ondanks het feit dat er regelmatige moeilijke en ingewikkelde momenten waren, kijk ik met een heel fijn gevoel terug op 2019. Daarom nu een blog met de 19 hoogtepunten van ons jaar!

We startten in het begin van 2019. De Monitor kwam bij ons thuis om een filmpje te maken van ons bijzondere gezin. Wat een ervaring zeg! Stond er ineens een heuse camera in onze woonkamer 😱. Ik ben nog steeds reuze trots op het eindresultaat en heb er onwijs veel leuke reacties op gekregen.

Nummer 2: we waren dit jaar 12,5 jaar getrouwd! Om dat te vieren gingen we een weekendje weg met zijn viertjes, naar een hotel dichtbij zee. Lekker even uitwaaien, zó fijn 💖. De kids hebben het nu nog over het lekkere ontbijtje in het hotel 😋.
Ik volgde dit jaar de training 'Zorgen voor getraumatiseerde kinderen'. Wat heb ik daar veel aan gehad zeg, daarom verdient het zeker een plaatsje in dit jaaroverzicht. Deze training heeft me echt geholpen het gedrag van beide kinderen, maar met name van Vera, beter te begrijpen en ik heb geleerd er makkelijker op in te spelen. Het blijft een uitdaging maar ik heb nu een mooie basis om telkens weer op terug te vallen (en een boek om er af en toe weer even bij te pakken als het nodig is).
Natuurlijk mag mijn blogbundel niet ontbreken in dit lijstje! Van een lieve vriendin kreeg ik het maken van een eigen boek als verjaardagscadeau. Ik besloot er meteen een gelimiteerde uitgave van te maken zodat ook andere mensen konden meegenieten van mijn gebundelde blogs. De boeken waren binnen een mum van tijd uitverkocht en ik kreeg talloze bijzondere, mooie en lieve reacties van mensen die ik niet ken tot mensen die heel dichtbij me staan.

Over boeken gesproken: ik verscheen ook met een aantal van mijn columns in het boek van Lotje&Co, het platform voor ouders van zorgintensieve kinderen waarvoor ik jarenlang vaste blogger was. Helaas hield Lotje dit jaar op te bestaan, zó jammer. Mijn allereerste plek als blogger… Daarom ben ik extra trots op mijn plek in hun boek!

Nummer 6: onze jaarlijkse vakantie in Drenthe was weer heerlijk! Het is telkens zo fijn om op dit huis en alle dieren te passen. We genieten er volop van en gaan komend jaar ook gauw weer een paar daagjes die kant op, joepie!
Nog een soort mini-vakantie in dit lijstje: mijn jaarlijkse weekendje weg met vriendinnen. Wat was het heet en wat was het gezellig! We losten een moord(spel) op en poedelden met onze voetjes in een badje, wat wil een mens nog meer 😊.
In de zomer was het ook tijd om mijn banen gedag te zeggen. Met veel plezier had ik jaren in de huisartsenzorg gewerkt als behandelaar van mensen met ernstige psychische klachten en als programma manager bij een grote huisartsenorganisatie. Het was nu echter tijd voor iets nieuws, ik ging mijn droom achterna: werken als behandelaar in de forensische psychiatrie! Ik kreeg voor vertrek de meest grappige afscheidscadeautjes, zoals deze 'comfortmeter' 😂.
In de zomer kampeerden we lekker een weekje op het land van mijn ouders. Genieten maar!
Van een ijsje delen met zijn vieren 😍...
Tot een bezoekje aan het mooie Antwerpen.
En Kenya die voor het eerst los kon lopen (voorheen had ze nogal wat wegloopneigingen). Wat een feest voor haar!
Nummer 10: de 10e verjaardag van Thomas. Dit betekent dat we nu twee tieners in huis hebben 🙈. Wat een mijlpaal zeg!
Ook met zijn papa en mama vierden we zijn verjaardag natuurlijk. Lekker buiten, aan het water. Daar maakte ik deze mooie foto: Thomas die met behulp van zijn twee papa's eindelijk wél op de balken durft te balanceren. Mooi moment 💕.
Nog een korte vakantie in de zomer: we gingen een midweekje naar de Belgische kust! Eindelijk naar het door de kids felbegeerde Plopsaland en natuurlijk ook genieten van zon, zee en strand, én het zwembad natuurlijk 😃.



In september gingen we samen een fijn weekend weg, naar Gent. Cadeautje van mijn ouders ter ere van ons 12,5 jarige huwelijk 😍.
Jeetje, wat zijn we eigenlijk vaak weggeweest dit jaar zeg! Nummer 13 is ons reisje naar Londen. wat was dat gaaf. Vooraf had ik slapeloze nachten van alle papieren die mee moesten op reis, maar dat mocht de pret niet lukken. We bezochten de stad en de Harry Potter Studio Tour. Echt een hele belevenis waar we alle vier nog vrijwel dagelijks op terugblikken.

Nog een echt hoogtepunt: ik startte als blogger voor de Club van Relaxte Moeders! Wat ben ik er trots op dat mijn verhalen nu te lezen zijn op zo'n tof, groot platform. Hoe meer aandacht voor pleegzorg, hoe beter!
Nummer 15: Sinterklaas vierden we dit jaar op een hele relaxte wijze. Nu beide kids 'het geheim' weten, is de ergste spanning er namelijk vanaf. Thomas besloot wel te willen geloven terwijl de Goedheiligman in het land was, maar toch was er al met al veel minder stress in huis dan voorgaande jaren.
Thomas had dit jaar zijn eerste paardrijwedstrijd. Wat was hij trots dat hij op zijn eigen manier mee mocht doen, hij straalde helemaal. 'Een vrolijk ruiter met een mooi jasje', zo omschreef de jury hem 💘.
Vera werd 11 jaar dit jaar, wat een leeftijd! Ze begint al te puberen en dat levert de nodige ingewikkelde maar ook hilarische situaties op. Wat een prachtkind is ze toch 💖. Ze startte dit jaar met dansles en mocht samen met haar groepje een optreden geven. Dat deed ze echt super goed!
Terugkijkend op dit jaar is er een hele hoop gebeurd. Voor mij persoonlijk was de switch van baan een hele belangrijke. Ik heb het zó ontzettend naar mijn zin op mijn nieuwe werk! Een hele grote keuze, maar hij pakte erg goed uit dus.
Tot slot blik ik terug op ons super geslaagde wintertuinfeestje, ter ere van de verjaardag van manlief die 40 werd en mijn eigen verjaardag (ik word aankomende week 38). Het was zo ontzettend gezellig!
Bij deze wil ik jullie allemaal alvast een hele fijne jaarwisseling wensen. Blik vooral ook samen terug op de mooie momenten van afgelopen jaar! Daarnaast wil ik jullie bedanken dat jullie zulke trouwe lezers zijn. Ik geniet telkens enorm van alle leuke, lieve en steunende reacties. Dat is enorm veel waard 💝. Op naar een mooi 2020 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten