Week in Beeld #118: kerstpakketjes voor de kids, Vera's eerste optreden en.... een jarige in huis!

Kijk eens hoe leuk: ik heb kerstpakketjes voor de kinderen gemaakt. Vorig jaar ben ik hiermee begonnen en ik houd deze traditie er maar in denk ik. Want wat ben ik trots op hoe hard ze werken en hun best doen op school allebei. Van mijn werkgever kreeg ik een kerstattentie voor mijn inzet, hoe leuk is het dan dat zij ook iets krijgen?! Aan het einde van dit blog zie je wat ik in de tasjes heb gestopt ๐Ÿ˜Š.
Afgelopen zondag hadden we een heerlijke dag. Ik was gelukkig helemaal opgeknapt en ook Thomas zat weer lekker in zijn vel. We gingen de stad in en Thomas hing deze boodschap voor zijn grote zus Vera in de kerstboom op het plein. Ik hielp hem met schrijven. Toen hem werd gevraagd wie hij in het licht zou willen zetten door iets moois te noteren wist hij het namelijk meteen: "Vera, want ik hou heel veel van haar". Lief hรจ?! Ik stond erbij en smolt helemaal, dat snap je vast ๐Ÿ˜.
Vera was ondertussen druk aan het oefenen met haar dansgroep, want die middag hadden ze hun eerste optreden. En wij mochten komen kijken! Wat deed ze het goed, het was ontzettend leuk om te zien en ik was uiteraard mega trots ๐Ÿ’–!!
Ik ben nu een aantal maanden aan de slag op mijn nieuwe werk en ik ga  het steeds leuker vinden. Zo fijn, ik heb het echt enorm naar mijn zin! Deze week maakte een collega van de activiteitenbegeleiding dit kerststukje voor op mijn bureau. Super leuk ๐Ÿ˜€.
Nog meer feestelijk nieuws: manlief was deze week jarig! Hij werd maar liefst veertig jaar, wat een mijlpaal. In de ochtend verwenden de kids en ik hem met cadeautjes, maar daarna moest ik gewoon naar mijn werk toe. Om het toch een beetje te vieren ging hij samen met Vera en Thomas lunchen na schooltijd. Hij kreeg van het restaurant (waar we vaker komen) een mini brownie met kaarsje erin, hahaha!
Die dag was trouwens een hele drukke dag, want Vera had kerstdiner op school en bij Thomas op school was een wintermarkt met allerlei leuke activiteiten georganiseerd. Na mijn werk sjeesde ik daar gauw naartoe. Voor Vera's diner maakte ik op haar verzoek wederom mijn befaamde rendierbroodjes. Elk jaar weer een succes, hoewel ik ze nog steeds niet echt op rendieren vind lijken ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜‚.

Op donderdagmiddag kwam de papa van Vera op bezoek. Nadat Vera eerst een halfuur op zijn gsm met foto's en gekke filters hiervoor bezig was, gingen ze samen na enige aansporing van mijn kant een spelletje doen. Sterker nog: ze deden een door Vera zelfbedacht spel (waarbij zij uiteraard ook fijn zelf alle regels kon bepalen ๐Ÿ˜‰). Ze hadden veel lol samen, mooi om te zien!
En dan tot slot... weer terug naar de kinderkerstpakketjes. Ik deed er allemaal leuke kleinigheidjes in: chocoladebrokken om zelf chocolademelk mee te maken, kerstsokken, een chocokerstman, stickers en sterretjes voor met oud & nieuw. Heel simpel, maar wat waren Vera en Thomas er blij mee.

Komende week vieren we Kerstmis met familie, maar eerst gaan we genieten van een feestje ter ere van onze verjaardagen (ik ben in januari jarig). Een gezellige boel dus!

Ik wens jullie alvast hele mooie dagen toe ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐ŸŽ„๐ŸŽ…๐ŸŽ‰!!

Reacties

Best gelezen berichten