Week in Beeld #117: een megakerstdorp, bezoek met hond, lekkage op zolder en... enorme verlatingsangst...

Yes! Hij staat! Vorig weekend was het dan eindelijk zo ver. En wat ben ik iedere ochtend blij als ik de stekker weer in het stopcontact mag steken en alle lichtjes aangaan. Zo gezellig 😍.
Ook Thomas' kamer is omgetoverd tot een heus Kerst-walhalla. Hij heeft namelijk samen met manlief een heel groot kerstdorp gefabriceerd. Kijk eens hoe gaaf! Hij is er heel erg trots op.
Ook onze slaapkamer heb ik versierd, inclusief dit toffe dekbedovertrek.
Vorige week zondag ging Thomas met manlief naar de film terwijl Vera en ik een film op Netflix keken. Zij mocht kiezen en het werd een vreselijke film over puppy's in een kerstshow. Nou ja, ik heb hem braaf uitgezeten 😂😉.
Toen de heren weer thuis waren liepen we nog even een rondje over de mini kerstmarkt die bij ons in de buurt was georganiseerd. We kochten er vast kerstcadeautjes voor familie en Vera aaide deze schattige pony.
Ook mochten de kids marshmallows roosteren, mmmm!
Deze week kwamen de papa en mama van Thomas op bezoek. Met hun hond. Daar was onze Kenya niet zo heel erg blij mee, maar toen we gingen wandelen naar het park vond ze het wel weer oké. Voor Thomas en zijn ouders werd het een gezellige middag en dat is het belangrijkste!
Helaas ontdekten we deze week een lekkage op onze zolder. Een dakdekker kwam en het hele dak van de dakkapel moest vervangen worden. Gelukkig is de boel nu weer droog.
Op vrijdagmiddag gingen we op verjaardagsvisite bij een vriendje van Thomas, gezellig!
Bij thuiskomst bestelden Vera en ik een nieuwe winterjas voor haar online. Ze wist precies wat ze wilde: een jas die je aan twee kanten kunt dragen. Dit exemplaar werd het, de volgende dag arriveerde hij al. De ene zijde is superzacht en de andere kant heeft een gladde stof, handig als het regent. Ze is er super blij mee!

Zaterdag kreeg Thomas ineens een enorme angstbui. Zoiets had hij in jaren niet gehad. Hij zou samen met Vera naar mijn schoonmoeder gaan en daar blijven eten. Ik zou alleen thuis zijn in de middag en vanavond naar een feestje van een collega gaan. Helaas raakte hij volledig in paniek van het idee mij te moeten missen en liep alles anders dan gepland. En we hadden de boel nog wel zo goed voorbereid! Verlatingsangst is zó ingewikkeld en kan acuut bij hem opspelen. Zo zie je maar weer: pleegzorg is vaak een kwestie van flexibel zijn en op tijd kunnen bijstellen. Herkennen jullie dit? Gelukkig werd Thomas weer rustig en herschikten we onze plannen, waardoor het lukte de dag voor iedereen oké te laten verlopen. Het feestje liet ik schieten omdat ik mezelf helemaal niet lekker voelde. Erg jammer, maar ik wilde er alles aan doen me zondag beter te voelen, omdat het dan....

...een hele spannende dag voor Vera wordt, want ze heeft haar allereerste optreden met dansles. Leuk! Daarover volgende week meer. Fijn weekend allemaal 💋💋!!



Reacties

Best gelezen berichten