Week in Beeld #103: mijn mega mooie vakantieverslag (mét een heleboel toffe foto's!)


Het zit er alweer op, de zomervakantie! Een paar jaar terug vond ik die zes weken echt veel te lang duren, maar nu Vera en Thomas wat groter zijn kan ik zeggen dat het voorbij is gevlogen. Natuurlijk zo nu en dan met de nodige boze buien of driftaanvallen, want het feit dat de structuur nu eenmaal minder is in de vakantie en dat zes weken tijd best lastig te overzien is doet telkens toch weer een hoop met de kinderen. Maar... we hebben vooral genoten en hele leuk dingen gedaan! Zoals je ziet genoot hond Kenya volop met ons mee. Zij leerde deze vakantie voor het eerst loslopen. Voorheen liep ze weleens weg maar nu gelukkig niet meer. Een hele overwinning en op deze foto is goed te zien hoe enthousiast ze daar zelf over is 😂😍.

We zwommen wat af deze vakantie. Zowel Vera als Thomas vonden dit helemaal fantastisch!
In de eerste drie weken moesten manlief en ik beiden nog gewoon werken. Wij werken afwisselend van elkaar zodat er altijd iemand thuis is voor de kinderen. Op de dagen dat ik vrij was ging ik alvast kamperen op het land van mijn ouders. Met mijn vader samen zette ik de tent op en met de kids hield ik zo alvast een mini kampeervakantie 😊.
Vera leefde zich uit op de trampoline van mijn ouders. Wat springt ze hoog!
In vakanties merk ik vaak dat onze kinderen behoorlijke sprongen hebben gemaakt. Zo is Thomas veel beter gaan tekenen. Hij maakte helemaal zelf deze slak, knap hè?!
In de eerste drie weken van de vakantie gingen we ook alvast wat dagjes uit met zijn viertjes, bijvoorbeeld naar pretpark Tivoli.
En dit gebeurt er dus als de kinderen mijn telefoon te pakken krijgen en zelf foto's gaan maken, hahaha 😂!

Yes! Nog een keertje zwemmen! We hebben heel wat zwembaden en natuurwater gezien deze zomervakantie 🌞.
Maar we hielden ook menig lummeldagje thuis hoor. Wat is dat ook genieten zeg, niets hoeven en gewoon lekker spelen of een filmpje kijken samen.
Op één van die dagen speelde Thomas met Duplo in bad en bouwde hij een hele hoge toren.
Na drie weken rondde ik mijn werk af en was het tijd om afscheid te nemen. Komende week start ik namelijk met mijn nieuwe baan! Van mijn lieve patiënten kreeg ik talloze kleine attenties (zoals deze hilarische pennen 💖) en kaartjes met hele mooie woorden erop geschreven. Ik ging er bijna van naast mijn schoenen lopen hoor 😊. Over één patiënte schreef ik op mijn andere site een blog.
 En toen... hadden we eindelijk alle vier vakantie! We startten met een weekje kamperen in onze tent bij mijn ouders. Zij gingen zelf ook een paar daagjes weg en nu konden wij mooi voor hun ezeltjes zorgen. We luidden de vakantie feestelijk in met een etentje in een pannenkoekenrestaurant, waar we als toetje een mega ijsje deelden met zijn vieren 😋🍨.
 Thomas knuffelend met één van de ezels.
Een foto gemaakt in Chocolate Nation in Antwerpen, waar we met de trein naartoe reisden. In dit nieuwe toffe museum wordt interactief uitgelegd hoe Belgische chocolade wordt gemaakt. Echt een aanrader, heel leuk (en lekker, want je mag allerlei soorten chocolade proeven). Dit kasteel is compleet gemaakt van chocolade, wauw!
Een dagje naar het Zeeuwse strand samen. Heerlijk! Thomas gaf gelijk aan hier graag volgend jaar weer te willen gaan kamperen (we zijn hier drie keer eerder geweest, hij voelt zich het beste bij bekende plekken). Wie weet!
Kenya mocht voor het eerst loslopen op het strand en wat vond ze dat fantastisch. Kijk dat blije koppie eens 😍!
 Mooie wolken...
Vlakbij het strand gingen we uiteten. Als toetje had ik deze overheerlijke ijsmacarons, mmm! Beetje jammer dat de kinderen de helft ervan wegsnoepten 😊.
Wat Thomas het mooiste moment vond van deze vakantieweek? Dat hij onder begeleiding van mijn vader de zitmaaier mocht besturen! Hij was apetrots en wil nu op zitmaaierles 😂...
Kenya is dol op kamperen en was niet weg te slaan uit de tent.
In de middelste week waren we thuis. We hadden namelijk een feestje te vieren: Thomas werd tien jaar oud, hoera!

Heb je het stukje al gelezen dat ik speciaal voor hem schreef? En mijn andere blogs van deze zomer? Zo schreef ik over de momenten waarop ik pleegzorg gebruikte als excuus en over ons bezoekje aan de notaris en wat wij daar lieten vastleggen in ons testament voor Vera en Thomas.
Dit jaar koos Thomas voor pandaversiering op zijn verjaardag.
En voor ontbijt op bed. Als verrassing fabriceerde ik dit gezellige bordje.
In de dagen erna stonden er bezoekjes op de planning. Allereerst ging ik met Thomas naar zijn pleeg opa en oma, die voor hem zorgden toen hij nog een baby was. Zo bijzonder en waardevol dat we nog altijd contact met hen kunnen onderhouden! Op de terugweg gingen we samen ergens lunchen en speelde Thomas in de naastgelegen natuurspeeltuin.
En natuurlijk vierden we ook Thomas' verjaardag met zijn papa en mama! Zijn oma kwam ook mee. We spraken af op een plek waar volop gespeeld en gezwommen kan worden en daar maakte ik deze foto. Wat een mooi moment: samen met zijn twee papa's durfde Thomas wél op de evenwichtsbalk 💕.
In een eerdere editie van Week in Beeld schreef ik over de lijst met activiteiten die wij samen maakten. Allemaal ideetje om te doen tijdens de zomervakantie. We spraken toen af dat we alle vier één activiteit mochten kiezen die we sowieso wilden doen deze zomer. Vera koos voor schoolspullen kopen, en bij de Action vonden we deze leuke spulletjes voor haar.
Ik koos voor een dagje Antwerpen. Wat een prachtige stad is het toch!
Thomas wilde heel graag naar het Tikibad. Pfff, wat was het daar druk en lawaaierig zeg! Maar oké, Thomas en Vera hebben ervan genoten en vonden het prachtig om mee te maken.
Manlief koos voor een dagje Julianatoren. Leuk!

Ineens was het alweer de laatste vakantieweek. We vertrokken voor een midweekje naar de Belgische kust, waar we een huisje hadden gehuurd. Samen zwommen Vera en Thomas in de zee.
Een mooi huis aan de boulevard van De Panne. Leuk dat je aan die boulevard skelters kunt huren waarop de kids heerlijk heen en weer kunnen crossen!
 Beeld van een garnaalvisser, geheel gemaakt van groen.
Natuurlijk bezochten we ook Plopsaland De Panne. Een heel leuk pretpark zeg, Vera leefde zich met manlief uit in de diverse supersnelle attracties en samen met Thomas mocht ik in de rustigere ritjes (héél fijn 😉!). Daarnaast gingen we ook naar PlopsaAqua, wat een gaaf zwembad is dat zeg! Op en top genieten was het.
Vera en Thomas bewonderen van de buitenkant nog even het zwembad wat bij ons vakantiepark hoorde. Ook daar waren hele toffe glijbanen! Thomas was zo trots dat hij uiteindelijk, met veel morele steun van zijn lieve zus Vera, ook van de steile groene glijbaan durfde te gaan. Wat is Vera gegroeid zeg, kijk die lange stelten eens 😱. Ik ben supertrots op dit prachtige meisje 💘!
In onze vakantie waren manlief en ik 13 jaar getrouwd, op de dag dat we naar Plopsaland gingen. Voor de grap kochten we iets voor elkaar in de giftshop. Zonder dit van elkaar te weten kwamen we hiermee naar buiten, hahaha, twee zielen, één gedachte 😂🙈. Proost!
Met deze mooie foto sluit ik dit mega zomerverslag af. We kijken terug op zes mooie weken. Gelukkig hebben zowel Vera als Thomas weer veel zin om naar school te gaan. En ik kijk uit naar mijn nieuwe job! Daarnaast start Vera met een gloednieuwe hobby 🎶. Spannend allemaal.

Volgende week meer nieuws over dit alles, fijn weekend nog allemaal 💋💋!!

Reacties

Best gelezen berichten