Week in Beeld #79: wauw, wat een week!!


Poeh hé, wat een week zeg! Afgelopen maandag kwam het fimpje wat de Monitor van ons gezin maakte online. Zij maken regelmatig korte filmpjes waarin ze mensen portretteren, en dit keer had ik de eer hiervoor aan de beurt te zijn. Wat heb ik een hoop reacties gehad hierop zeg! Allemaal ontzettend bedankt daarvoor ❤. Natuurlijk kwamen er ook enkele minder begripvolle reacties voorbij, wat me direct inspireerde een nieuw blog te schrijven. Ook daarop reageerden heel veel pleegouders, die het rouwen na vertrekt van een pleegkind zó ontzettend herkenden. Al met al ben ik heel erg blij met het fimpje, omdat ik graag een positief en genuanceerd beeld van pleegzorg  wilde neerzetten. En dat is naar mijn idee goed gelukt!

Even iets heel anders: Vera was vorig weekend helemaal in haar nopjes met haar nieuwe schoenen. Dat had twee redenen: ze 'klikklakken' als ze erop loopt en... ik heb ze ook! Ze glimt gewoon van trots wanneer we er naast elkaar op paraderen (en ik natuurlijk ook) 😍.
Vorige week zaterdag had ik een gezellig etentje, Mexicaans, mmmm! Vera had het er erg moeilijk mee dat ik wegging en stuurde me een boze mail. De volgende dag heb ik haar extra geknuffeld, dat snap je wel!

Hebben jullie thuis ook zo'n lade vol bakjes en deksels? Die van ons was werkelijk waar ontploft! Maar... toen ik deze week op Netflix de Marie Kondo serie keek, kreeg ik ineens een niet-te-stoppen-drang tot opruimen. Ook de kledingkasten en trapkast pakte ik aan, zó fijn!
Kijk eens, onze nieuwe aanwinst: een supergrote hoekbank! De oude bank was hoognodig aan vervanging toe en deze week arriveerde dit prachtexemplaar ervoor in de plaats. We passen er alle vier languit op (met een beetje passen en meten 😉). Heerlijk!
Deze foto mocht ook niet in dit weekoverzicht ontbreken natuurlijk. Helaas bleef het hier niet lang wit...
Deze week verraste zowel Vera als Thomas mij met prachtige kunstwerken. Vera tekende zichzelf met mij ernaast en Thomas knutselde een vogelhuis waarvan vogels echt helemaal ondersteboven raken 😂.



Op donderdag én vrijdag was Vera vrij, de leerkrachten van haar school hadden studiedag. Al een hele poos wilde ze samen met mij naar de bioscoop, naar een echte 'grotemensenfilm' (lees: Engelstalig met ondertiteling). Dat werd 'Instant Family', een hele bijzondere film rond het thema pleegzorg en adoptie. Benieuwd wat ik ervan vond?? Begin volgende week verschijnt de uitgebreide review die ik erover schreef hier op de site!
Op vrijdag kwam de mama van Vera op bezoek en gingen we samen winkelen: Vera zocht met haar moeder een nieuwe outfit uit en ik shopte deze trui en broek in de sale voor Thomas. Daarna gingen we ergens lunchen. Een gezellig bezoekje, Vera en haar mama genoten volop, fijn!

Op zaterdag was het even 'Thomas-tijd": samen gingen we naar de dierentuin om naar de panda's te kijken. Maandag geeft Thomas namelijk een spreekbeurt over panda's! We hadden geluk, want ze werden buiten gevoerd toen wij er net waren. In de giftshop kochten we ansichtkaartjes met pandaberen erop om uit te delen aan Thomas' klasgenootjes. 'Bedankt voor het luisteren naar mijn spreekbeurt over panda's', schreef ik erop. Thomas hielp me met schrijven en noteerde op ieder exemplaar zijn naam. Knap hè? 

Verder doen we het, na deze volle en enerverende week, lekker rustig aan dit weekend. Dikke kus 💋💋!!



Reacties

Best gelezen berichten