Week in Beeld #68: hè bah; ziek, hevige Klaaskoorts plus bijpassende versiering in huis en... bouwwerkzaamheden tijdens het ouderbezoek!


Deze week lekker veel foto's, yesss! En dat ondanks het feit dat ik de helft van de tijd hartstikke beroerd was: mijn enorme blafhoest werd vanaf vorige week zondag vergezeld door nare griepklachten, dus ik bleef de hele week thuis.














Zo zag dat er ongeveer uit: veel boekjes lezen languit op de bank, maar vooral: veel slapen, vroeg naar bed en heel rustig aan doen. Elke activiteit maakte namelijk dat ik weer in enorme hoestbuien terechtkwam 😓. Gelukkig heeft het weekje rust erg goed geholpen en voel ik me inmiddels stukken beter!











Terug naar afgelopen weekend, toen waren we bij mijn ouders. Op deze foto wandelen de kids met hun ezeltjes Koos en Janus, zó leuk 💖!















Ook bezochten we de kerstshow in het plaatselijke tuincentrum. Thomas keek bij de kerstdorpjes zijn ogen uit!
Ik heb nu al zin om na 5 december de zolder op te kunnen duiken op zoek naar al onze kerstspulletjes 🎄.














Daarna was Vera druk met het verdelen van haar aandacht over diverse dieren in huis: de kat van mijn ouders én onze eigen lieve Kenya moesten beiden tegelijkertijd geaaid worden. Wat is ze toch een enorme dierenvriend 🐱🐶!













Begin deze week deelde Vera op school uitnodigingen voor haar kinderfeestje uit. Volgende week zaterdag is het zo ver en wat heeft ze er zin in! Het duurde even voordat we reacties terugkregen van de ouders, maar een reminder via de juf hielp goed en inmiddels weten we dat drie van de vijf uitgenodigde kinderen kunnen komen. Vera kijkt er enorm naar uit! Volgende week vertel ik je natuurlijk wat we hebben gedaan en hoe het is geweest 🎉.







Kijk eens wat voor leuks ik per post van een lieve vriendin kreeg deze week: geen hart onder de riem, maar KOEKJES (die we zelf kunnen bakken)!! Super leuk, ik denk dat we er morgen mee aan de slag gaan. Nu al zin in 😋😍!







Halverwege de week begon ik eindelijk weer een beetje energie te krijgen, wat ik vooral merkte tijdens het uitlaten van de hond. Deze herfstige foto maakte ik toen van haar.















Zoals beloofd, laat ik jullie bij deze de Sint versieringen zien die we hier in huis hebben aangebracht. Ik vond alles voor een habbekrats bij Action. De kids vermaakten zich een middag prima met de kleur- en opdrachtenboekjes in Sinterklaasthema en samen zetten we de nephaard in elkaar en hingen we de slingers op. Normaal pak ik eigenlijk nooit zo uit qua versieringen met Sinterklaas, maar omdat ik zomaar het idee heb dat dit het laatste jaar gaat zijn dat we het feest in volle (lees: gelovige) glorie gaan meemaken werd ik ineens nostalgisch en besloot ik het er nog maar even goed van te nemen 😉😍. Vera begint namelijk steeds meer vragen te stellen en wij besluiten deze inmiddels telkens weer bij haarzelf terug te leggen, zodat we haar kunnen volgen in haar tempo qua beleving van het feest en wel/niet geloven in de Goedheiligman. Hoe pakken jullie dit aan?


Op donderdag kwamen de papa en mama van Thomas op bezoek. Hij had van tevoren al bedacht samen met de Lego te willen spelen en dus legden we een groot speelkleed in de woonkamer neer. Zijn moeder ging lekker met hem bouwen terwijl zijn vader en ik zaten te praten op de bank. Vanuit privacyoverwegingen kan ik er hier niet teveel over zeggen, maar er spelen momenteel nogal wat zaken die hem wat onrustig maken. Fijn en bijzonder dat hij dit met mij wil en kan delen!


Op vrijdag is Vera altijd vroeg uit school en soms lunchen we dan samen even in de stad. Ook deze vrijdag namen we het er even van, gezellig! Bij de lokale Brownies & Downies zijn we inmiddels vaste klant, en Vera mocht daarom helpen de kleine busjes met thee aan te vullen. Ze was helemaal in haar nopjes en trots toen ze complimentjes ontving dat ze zo goed had meegeholpen 😊.




Zaterdagmiddag was het dan eindelijk zo ver: Sinterklaas meerde aan in Nederland! Wij zouden de intocht op tv volgen en Vera en Thomas hadden hem daarom alvast om 7.30 uur aangezet, zo bang waren ze dat ze het grote moment zouden gaan missen, hahaha 😂. Ze waren ontzettend blij toen bleek dat Sinterklaas niet naar Engeland was gevaren maar gewoon volgens plan aankwam in Zaanstad. Ik genoot uiteraard met volle teugen met hen mee 😍.

Vanavond zetten meneer en mevrouw uiteraard hun schoen. We zijn benieuwd of er morgen iets leuks in zit (en hoe vroeg ze wakker zullen zijn door alle zenuwen 😆😉) 🎁🎁!

Fijn weekend nog allemaal 💋💋!!













Reacties

Best gelezen berichten